eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektryczne samochody
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 660

  • 401. Data: 2017-05-21 12:00:36
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >>> Nierentowy przemysl jesli daje zatrudnienie i kase pracownikom tez
    >>> jest potrzebny zeby ludzie nie wychodzili z glodu na ulice i zeby do
    >>> nich nikt nie strzelal.
    >>
    >> Piekne...
    >
    > Ale tak jest.
    > A jak nie daje, to trzeba mu obowiazki sprawozdawcze narzucic.
    >
    Zwróc uwage co napisał Zenek - nie ze tak jest (bo to jest smutna
    konstatacja faktu), tylko ze taki przemysł jest POTRZEBNY!
    Ja uwazam, ze nie jest potrzebny, a skanseny jakie sa obecne nalezy czym
    predzej modernizowac i sprawiac zeby były zyskowne.
    Nie moze byc tak, ze przedsiebiorstwo jest nierentowne a pomimo tego
    pracownicy i zarzady zyja jak paczki w masle zarabiajac grubo powyzej
    srednich. Skoro prowadza kiepskie przedsiebiorstwo to powinni przynajmniej
    kiepsko zarabiac.
    Inaczej to ja tez chce zeby mi dopłacac tyle ile sie doplaca sredniemu
    pracownikowi kopalni do jego pracy...

    > VAT, CIT - tego nie neguje, ale tych 500 stron ustawy, dziesiatki
    > jesli nie setki przypadkow, gusy, intrastaty, smieci, odpady, CE.



    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach
    niż bogaci - to biedni." Oscar Wilde


  • 402. Data: 2017-05-21 13:00:19
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-05-09 19:23, s...@g...com wrote:
    > Samochód benzynowy załóźmy że spali 8/100. Przy cenie 6,5pln/L te 300kkm kosztuje
    156k pln.
    >
    > Leaf to pi*oko 100-160km za 8-10-12pln (24kWh):
    https://www.nissan.pl/pojazdy/nowe-pojazdy/leaf.html
    >
    > czyli te 300kkm (przy założeniu że prąd mamy za 50gr/1kWh) kosztuje:
    > 27,5kpln
    >
    > Niby wychodzi ze niby ten leaf sporo tańszy. Bo kosztuje 128+28=156kpln
    > czyli tyle ile pi*oko paliwo do micry.
    >
    > A jednak ludzie sie o niego nie zabijaja...

    w kwestii formalnej - benzyne liczysz o dwa zlote drozej a prad ponizej
    kosztow - w cenie benzyny masz juz wliczona cala infrastrukture a do
    ladowania pradem infrastruktura (koncowa) jeszcze nie powstala, nie
    wspominajac o tym ze przy znacznie zwiekszonym zapotrzebowaniu cena
    zarowno kilowatogodziny (ktorych zacznie brakowac i bedzie je trzeba
    sprowadzic - od sasiadow ktorzy tez zaczynaja uzywac elektrykow - albo
    zbudowac elektrownie) wzrosnie, stacje ladowania na ktorych mozna cos
    zjesc i poczekac tez raczej beda mialy swoje marze na prad i oplaty za
    stanowiska bo z gumy nie sa a zarabiac trzeba...

    slowem - roznice pewnie beda ale daleko im do niemal szesciokrotnych


  • 403. Data: 2017-05-21 13:22:09
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-05-19 00:41, Pszemol wrote:
    >>> Tesla daje 8 lat gwarancji na akumulatory. Bez limitu kilometrów.
    >>
    >> I dlatego kosztuje 400 tys. zł.
    >
    > Ile kosztuje Mercedes czy BMW?
    > I nie mów mi, że Polaków nie stać na BMW ani na Mercedesy bo się pośmieję.

    czyli osoby ktore wybiora silniki spalinowe a nie tesle (i ktore wogole
    stac na samochody za 400 tysiecy) sa glupie bo wybraly nie po twojej
    mysli? taka troche megalomania, no nie?

    jak bys wzorem wegan i wegetarian dal sam 'dobry' przyklad to jeszcze
    byloby o czym porozmawiac, inaczej to poprostu buractwo


  • 404. Data: 2017-05-21 13:54:56
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "Pszemol"

    > No ile razy można pisać że Tesla to górna półka a nie produkt dla
    > Kowalskiego ?
    > Zobacz co dzieje się z oplem ampera sprzedawany od 2012 r i nadal kicha,
    > brak infrastruktury załatwia temat choć gwarancja na aku 8 lat/160 tkm
    > wydaje się rozsądna. Elektryki nadejdą to nieuniknione ale najpierw
    > państwo musi zainwestować w infrastrukturę a producenci w dojrzały
    > produkt. Ale oczywiście kibicujemy pionierom :-)

    To nie tak że najpierw infrastruktura bez aut a potem auta....
    To będzie rosło sobie razem. Auta już są, infrastruktura mała bo mała jest.
    Z roku na rok będzie więcej aut i również więcej miejsc gdzie
    możesz auto doładować trochę czy naładować do pełna.
    W odróżnieniu od benzynowych, elektryczne możesz dodatkowo
    ładować w nocy w domu, gdy Ty śpisz. Tak jak smartfona.
    ---
    I co z tego ?

    1. Infrastruktura determinuje czy w ogóle jest sens kupować samochód bo
    jakby dajmy na to, dróg nie było to trzeba terenowy kupić a nie miejski. Nie
    kupisz przecież samochodu na przyszłość tylko na już.
    2. Ładowanie nocne jest możliwe tylko dla takich zabawek jak Twizy. Normalny
    samochód nie zdąży się naładować. Chyba, że zbudujesz stację ładowania czyli
    właśnie element większej infrastruktury.


  • 405. Data: 2017-05-21 13:55:54
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "Pszemol"

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:ofksso$ka4$1@mx1.internetia.pl...
    > To w końcu ma być tani czy drogi czy jaki ? Może jest tak,
    > że silnik elektryczny ma sens tylko w Porsche.

    Moim zdaniem ma sens i w Porsche i w Toyocie.
    Może być auto drogie może być tanie...
    Zależnie od parametrów i osiągów.
    ---
    Ja widzę sens w samochodzie miejskim i może właśnie tak drogim jak Porsche.
    Pośrodku nie.


  • 406. Data: 2017-05-21 14:03:07
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "Pszemol"

    >>> Jeden w Warszawie, drugi w Gdańsku.
    >>> 600 km lawetą przy każdej pierdółce dość mocno wpłynie na cenę
    >>> eksploatacji....
    >>
    >> e tam, wychodzi ze w najgoszym przypadku tylko 550 ;)
    >> a one sie nie psuja jak spalinowe...
    >
    > Dlaczego nie?
    > Psują się jak wszystko.

    Dlaczego nie? Bo silnik elektryczny jest bezporównywalnie prostrzy
    niż silnik spalinowy i nie ma skrzyni biegów z 800 elementami ruchomymi.
    ---
    Komputery są bardziej skomplikowane a nie psują się częściej niż samochody.
    W całym tym biznesie samochodowym jest głównie problem z monopolami, że jak
    się coś bzdetnego zepsuje, to się okazuje, że najlepiej do ASO jechać. I
    kosztuje tyle ile się producentowi zamarzyło a nie tyle ile naprawdę wymaga
    pracy.


  • 407. Data: 2017-05-21 14:28:29
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "nadir"

    > Bo silnik elektryczny jest bezporównywalnie prostrzy
    > niż silnik spalinowy i nie ma skrzyni biegów z 800 elementami ruchomymi.

    Skoro silnik prostszy, brak skrzyni biegów, to dlaczego te elektryki
    takie drogie?
    ---
    Bo proste :-)


  • 408. Data: 2017-05-21 14:39:08
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "Pszemol"

    >
    >> Fabryka to nie tylko mury, to jest najtańsze.
    >
    > No to co jest najdroższe skoro reszta opakowania silnika elektrycznego
    > jest taka sama?

    Tobie się naprawdę wydaje, że w fabryce gdzie klepią blachy do Yarisa
    bez żadnych zmian wejdziesz i zaczniesz klepać eGolfa? :-))) Dobre.

    > Na szczęście Chińczycy o tym nie wiedzą i od początku zalewają rynek
    > tanimi urządzeniami.

    Yeah, pokaż mi te tanie chinskie samochody elektryczne. Chętnie kupię.
    ---
    Kupuj, chińskie Twizy kosztuje 1/2 oryginału.


  • 409. Data: 2017-05-21 14:40:20
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-05-09 11:38, miumiu wrote:
    > Srednio samochód ma moc 100kW czyli jadac w
    > godzinę te 82km zużyje dokładnie 100kW czy też 100kWh.

    tylko jezeli trzyma silnik caly czas na maksymalnej mocy, w praktyce
    MINIMUM o polowe mniej (a realnie to z 20%) i to w przypadku super
    dynamicznej jazdy

    za to trzeba uwzglednic straty ladowania (od jednego do X procent w
    zaleznosci od czasu - pradu - ladowania) i samorozladowanie akumulatorow
    (raczej pomijalne w normalnym uzytkowaniu)


  • 410. Data: 2017-05-21 15:08:35
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-05-21 01:19, Pszemol wrote:
    > Dodatkowo energię wiatrową i słoneczną można gromadzić na
    > odludziach i przesłać ją tam gdzie jest potrzebna, jak robią to już
    > liczne kraje bardzo skutecznie.

    ze sprawnoscia kilkudziesieciu procent szalu nie ma

    i trzeba za ciezka kase te szczytowo pompowe czy inne wynalazki zbudowac

    > Na tyle skutecznie, że niektóre kraje
    > jak Niemcy mają problem z jej nadwyżkami i generuje to UJEMNE
    > ceny energii na rynkach hurtowych:
    > https://www.icis.com/resources/news/2016/05/09/99960
    90/deeply-negative-prices-return-to-rock-german-powe
    r-market/

    wyjatki przez pare godzin w roku, raczej niezbyt regula jest zeby
    doplacac do swoich produktow...

strony : 1 ... 30 ... 40 . [ 41 ] . 42 ... 50 ... 66


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: