  • Data: 2009-09-07 20:17:04
    Temat: Re: Elektrownia wiatrowa/solarna
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam bateri? paneli s?onecznych o mocy 800W ??cznie, wiosn? odpalam testow?
    > instalacj?. Pocz?tkowo grzanie bojlera (grza?ka 24V aby nie inwestowa? na
    > razie w przetwarzanie DC/AC). Z pomiar?w oka?e si?, czy warto integrowa? to
    > z instalacj? elektryczn?. Zamierzam na w?asny u?ytek uzbroi? to w
    > telemetri?, wi?c je?eli temat wystartuje to podziel? si? danymi z
    > zainteresowanymi.
    > Z symulacji wychodzi mi, ?e przy takiej mocy potencjalnej jestem w stanie
    > podgrzewa? sobie codziennie oko?o 50 - 80 litr?w wody o 40 stopni od
> [...]

    Ty sobie jaja robisz, czy tak na powaznie? Zgrubne obliczenia przy
    podanych przez ciebie danych - wg cen z allegro panel sloneczny o mocy
    800W to jakies 10 tys. zlotych, zakladajac, ze ogrzejesz tym podana
    przez ciebie ilosc wody - ogrzanie jej klasycznie pradem - 200zl, okres
    zwrotu inwestycji - 50 lat!!! Problem w tym, ze ogniwa tyle nie
    wytrzymaja. No ale jesli ktos nie ma co robic z pieniedzmi...

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.