  • 1. Data: 2021-03-30 14:57:35
    Temat: Elektronika dziś
    Od: pytający <r...@p...fm>

    Witam,
    czy uważacie że obecne społeczeństwo jest uprzedzone do jakości elektroniki?

    Tzn. z powodu celowych błędów konstrukcyjnych, dzisiejsze urządzenia elektroniczne
    wytrzymują bez awarii tylko czas gwarancji (np. urządzenia rtv, agd, samochody)?

    Zauważyłem jednak, jeśli urządzenie jest zaprojektowane zgodnie ze sztuką, a elementy
    nie pracują na granicy swoich możliwości, to żywotność urządzeń jest bardzo długa.

    Jakie jest Wasze zdanie i obserwacje?

    pytający

  • 2. Data: 2021-03-30 15:19:28
    Temat: Re: Elektronika dziś
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-03-30 o 14:57, pytający pisze:

    > Jakie jest Wasze zdanie i obserwacje?

    Ja uważam, że w 2006 wprowadzono zakaz produkcji trwałego sprzętu
    elektronicznego.
    P.G.

  • 3. Data: 2021-03-30 15:28:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pytający" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    >czy uważacie że obecne społeczeństwo jest uprzedzone do jakości
    >elektroniki?

    Ale w jakim sensie "uprzedzone" ?
    Akceptuje ?

> [...]
    >Zauważyłem jednak, jeśli urządzenie jest zaprojektowane zgodnie ze
    >sztuką, a elementy nie pracują na granicy swoich możliwości, to

    Tak ogolnie - elektronika poprawnie zaprojektowana rzeczywiscie
    wytrzymuje dlugo.
    Czy da sie dzis zaprojektowac tak z zapasami ... IMO nie zawsze,
    szczegolnie, ze klient chce lepsze, szybsze, tansze, mniejsze,
    ladniejsze.

    Przypadek szczegolny - kondensatory elektrolityczne.
    Jakos krotko zyja ... ale fakt, ze dawniej nie musialy filtrowac
    grubych amperow na 100kHz.

    Bledy projektowe, czy celowe postarzanie ... pewnie dlugo by sie
    klocic.

    A gdzies na to sie naklada niedawny postep, gdzie urzadzenie sprawne
    sie "starzalo moralnie" i klient i tak wyrzucal, wiec po co mu
    dlugotrwale robic.

    Teraz ten postep jakby sie zatrzymal, czy przynajmniej mocno
    spowolnil - wiec moze klient zacznie doceniac trwale towary.

    J.

  • 4. Data: 2021-03-30 16:22:27
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-03-30 o 14:57, pytający pisze:
    > Witam,
    > czy uważacie że obecne społeczeństwo jest uprzedzone do jakości elektroniki?

    Nie.

    > Tzn. z powodu celowych błędów konstrukcyjnych, dzisiejsze urządzenia elektroniczne
    wytrzymują bez awarii tylko czas gwarancji (np. urządzenia rtv, agd, samochody)?

    Dzisiaj co roku ma wyjść nowy model z nowymi funkcjami.
    Na 95% gospodyń domowych nie robi wrażenia że coś się zepsuło, tylko
    idzie kupić nowe lepsze z bajerami.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2021-03-30 16:59:43
    Od: Zygmunt Yörgensen <z...@g...com>

    pytający napisał(a):

    > Zauważyłem jednak, jeśli urządzenie jest zaprojektowane zgodnie ze sztuką

    Wtedy 9 na 10 kupujących wybierze tańsze konkurencyjne.

    > dzisiejsze urządzenia elektroniczne wytrzymują bez awarii tylko czas gwarancji

    Albo czas szybciej leci starszym osobom.

  • 6. Data: 2021-03-30 19:33:11
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:2369de37-b0bf-455e-bf6d-9c416d7149edn@googlegr
    oups.com>
    user pytający pisze tak:

    > Witam,
    > czy uważacie że obecne społeczeństwo jest uprzedzone do jakości
    > elektroniki?

    Zeby do czegoś być uprzedzonym trzeba mieć świadomość istnienia tego :)
    Obecne społeczeństwo to kupuje ładne bryły.

    > Tzn. z powodu celowych błędów konstrukcyjnych, dzisiejsze
    > urządzenia elektroniczne wytrzymują bez awarii tylko czas
    > gwarancji (np. urządzenia rtv, agd, samochody)?

    Wystarczy olać jakość nie trzeba robić celowych błedów.
    Mówisz o licznikach włączeń?

    > Zauważyłem jednak, jeśli urządzenie jest zaprojektowane zgodnie ze
    > sztuką, a elementy nie pracują na granicy swoich możliwości, to
    > żywotność urządzeń jest bardzo długa.

    Tak.
    Jak się w spawarce wymieni włącznik z klampki nocnej
    na taki 32A to żywotność spawarki wzrasta o 90% ;)

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 7. Data: 2021-03-30 19:49:45
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 30.03.2021 o 14:57, pytający pisze:
> [...]
    elementy nie pracują na granicy swoich możliwości, to żywotność urządzeń jest bardzo

    Świat korporacji i jego reguły.. Raczej nikt nie robi złośliwości, dla
    nich liczy się tylko zysk, a ten jak wiadomo można zwielokrotnić
    używając gorszych jakościowo materiałów. Rzecz nie dotyczy tylko
    elektroniki, dzisiaj trudno nawet choćby o dobre jakościowo buty.

  • 8. Data: 2021-03-30 20:19:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 30 Mar 2021 05:57:35 -0700 (PDT), pytający napisał(a):

    > Tzn. z powodu celowych błędów konstrukcyjnych,

    Nonsens. Kto projektuje z błędami prędko żegna się z robotą. Natomiast
    do przyjęcia jest teza że projektowane urządzenie ma mieć określoną
    żywotność i nie widzę rzetelnego powodu by było inaczej.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 9. Data: 2021-03-30 20:49:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Mar 2021 20:19:27 +0200, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:
> [...]
    > do przyjęcia jest teza że projektowane urządzenie ma mieć określoną
    > żywotność i nie widzę rzetelnego powodu by było inaczej.

    Czy wysterowanie LED 130% dop. prądem maxymalnym wbrew zaleceniom
    producenta LED, skracającym znacznie jego żywotność to (celowy) błąd
    konstrukcyjny czy nie?

    --
    Marek

  • 10. Data: 2021-03-30 21:02:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 30 Mar 2021 20:49:27 +0200, Marek napisał(a):

    > Czy wysterowanie LED 130% dop. prądem maxymalnym wbrew zaleceniom
    > producenta LED, skracającym znacznie jego żywotność to (celowy) błąd
    > konstrukcyjny czy nie?

    A skąd ja mam wiedzieć jakie były założenia projektanta dot. żywotności?
    Popytaj jego :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-