-
Data: 2021-01-31 23:34:46
Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
Od: ii <i...@o...invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 26.01.2021 o 21:22, Poldek pisze:
> W dniu 2021-01-26 o 09:40, T. pisze:
>> W dniu 2021-01-26 o 00:25, Poldek pisze:
>>> W dniu 2021-01-25 o 09:27, T. pisze:
>>>> W dniu 2021-01-25 o 09:03, Poldek pisze:
>>>>> W dniu 2021-01-22 o 13:57, T. pisze:
>>>>>> W dniu 2021-01-22 o 11:30, ToMasz pisze:
>>>>>>
>>>>>>> 2. potwierdzają się moje słowa, że TERAZ elektryfikacja
>>>>>>> transportu jest możliwa, jeśli zamiast 20kwh na setkę, będziemy
>>>>>>> zużywali 2kwh, na setkę, czyli małe pojazdy elektryczne i
>>>>>>> równocześnie tiry na tory. czyli nie jest to prolbem ogniw,
>>>>>>> kabli, tylko ciasnych mózgów i wygodnych tyłków
>>>>>>> ToMasz
>>>>>>
>>>>>> TIRy na tory to fantasmagoria. Jeśli nie będzie jakichś nakazów,
>>>>>> to tego się nie da pogodzić z wolnym rynkiem - zawsze będzie
>>>>>> drożej i wolniej.
>>>>>
>>>>> Jak TIRy przestaną być dotowane, to wtedy będziemy mówić o wolnym
>>>>> rynku.
>>>>> Na razie w cenie paliwa do logomotyw są zawarte opłaty drogowe.
>>>>> TIRy nie pomoszą adekwatnych kosztów budowy i utrzymania dróg i
>>>>> infrastruktury okołodrogowej, a kolej płaci za tory i stacje 100% +
>>>>> podatki.
>>>>
>>>> Idąc tą drogą zadam pytanie czy kolej jest rentowna i czy
>>>> przypadkiem też nie jest dotowana? Ciekaw też jestem czy płaci
>>>> podatek gruntowy od linii kolejowych i innej infrastruktury?
>>>> T.
>>>
>>> Właśnie o to chodzi - kolej płaci za grunty, a TIRy nie płacą.
>>> Kolej kupując paliwo diesla do lokomotyw płaci opłatę DROGOWą.
>>> TIRy nie płacą za hałas, spaliny i niszczenie przestrzeni, którą
>>> zajmują drogi i infrastruktura okołodrogowa, a kolej płaci.
>>
>> Ale przecież ciężarówki płacą za prawie wszystkie drogi, po których
>> się poruszają + podatek w paliwie. Trudno to precyzyjnie policzyć...
>> T.
>
> Te opłaty to kropla w morzu w porównaniu do tego ile kosztują grunty pod
> drogi, utrzymanie, remonty hałas, spaliny i degradacja przestrzeni po
> obu stronach drogi.
> Weźmy np. las o powierzchni paru hektarów. Przetnijmy go przez środek
> drogą, po której jeżdżą TIRy. Droga jest cienka, ale ten las jest już
> zdegradowany po obu stronach - hałasem, spalinami i tym, że nie można
> swobodnie przechodzić. Za tego typu rzeczy TIRy nie płacą.
> Kolej zresztą też akurat za takie coś nie płaci, ale mówienie o rzekomym
> "wolnym rynku" w transporcie, to jest nonsens. Nie ma wolnego rynku,
> jest lobby spalinowo-samochodowe.
> Na początku XX wieku w USA branża paliwowa z premedytacją wykupiła
> działające przedsiębiorstwa tramwajowe w miastach, tylko po to, żeby je
> zlikwidować. Zeby utrudnić ludziom życie bez samochodu. Do dziś w USA
> prawie nigdzie nie ma tramwajów.
Ale pierdoły. Po prostu więcej były warte samochodowe rozwiązania
transportowe niż tramwajowe. Właściciele przedsiębiorstw tramwajowych
mogły przecież postawić cenę zaporową by zablokować sprzedaż. Oczywiście
nie zrobi tego jeden człowiek, ale gdyby takich ludzi chcących
podróżować tramwajami było tak wielu to przedsiębiorstwa ceniłyby się
same. Widać tak nie było, czyli wcale ludzie nie chcieli (i pewnie nie
chcą) jeździć tramwajami. Ja zresztą też uważam za chore przeznaczanie
osobnego pasa na coś co może być współdzielone z resztą.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=