eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektromobilność - chyba tylko latem?Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
  • Data: 2021-01-26 21:22:32
    Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2021-01-26 o 09:40, T. pisze:
    > W dniu 2021-01-26 o 00:25, Poldek pisze:
    >> W dniu 2021-01-25 o 09:27, T. pisze:
    >>> W dniu 2021-01-25 o 09:03, Poldek pisze:
    >>>> W dniu 2021-01-22 o 13:57, T. pisze:
    >>>>> W dniu 2021-01-22 o 11:30, ToMasz pisze:
    >>>>>
    >>>>>> 2. potwierdzają się moje słowa, że TERAZ elektryfikacja transportu
    >>>>>> jest możliwa, jeśli zamiast 20kwh na setkę, będziemy zużywali
    >>>>>> 2kwh, na setkę, czyli małe pojazdy elektryczne i równocześnie tiry
    >>>>>> na tory. czyli nie jest to prolbem ogniw, kabli, tylko ciasnych
    >>>>>> mózgów i wygodnych tyłków
    >>>>>> ToMasz
    >>>>>
    >>>>> TIRy na tory to fantasmagoria. Jeśli nie będzie jakichś nakazów, to
    >>>>> tego się nie da pogodzić z wolnym rynkiem - zawsze będzie drożej i
    >>>>> wolniej.
    >>>>
    >>>> Jak TIRy przestaną być dotowane, to wtedy będziemy mówić o wolnym
    >>>> rynku.
    >>>> Na razie w cenie paliwa do logomotyw są zawarte opłaty drogowe. TIRy
    >>>> nie pomoszą adekwatnych kosztów budowy i utrzymania dróg i
    >>>> infrastruktury okołodrogowej, a kolej płaci za tory i stacje 100% +
    >>>> podatki.
    >>>
    >>> Idąc tą drogą zadam pytanie czy kolej jest rentowna i czy przypadkiem
    >>> też nie jest dotowana? Ciekaw też jestem czy płaci podatek gruntowy
    >>> od linii kolejowych i innej infrastruktury?
    >>> T.
    >>
    >> Właśnie o to chodzi - kolej płaci za grunty, a TIRy nie płacą.
    >> Kolej kupując paliwo diesla do lokomotyw płaci opłatę DROGOWą.
    >> TIRy nie płacą za hałas, spaliny i niszczenie przestrzeni, którą
    >> zajmują drogi i infrastruktura okołodrogowa, a kolej płaci.
    >
    > Ale przecież ciężarówki płacą za prawie wszystkie drogi, po których się
    > poruszają + podatek w paliwie. Trudno to precyzyjnie policzyć...
    > T.

    Te opłaty to kropla w morzu w porównaniu do tego ile kosztują grunty pod
    drogi, utrzymanie, remonty hałas, spaliny i degradacja przestrzeni po
    obu stronach drogi.
    Weźmy np. las o powierzchni paru hektarów. Przetnijmy go przez środek
    drogą, po której jeżdżą TIRy. Droga jest cienka, ale ten las jest już
    zdegradowany po obu stronach - hałasem, spalinami i tym, że nie można
    swobodnie przechodzić. Za tego typu rzeczy TIRy nie płacą.
    Kolej zresztą też akurat za takie coś nie płaci, ale mówienie o rzekomym
    "wolnym rynku" w transporcie, to jest nonsens. Nie ma wolnego rynku,
    jest lobby spalinowo-samochodowe.
    Na początku XX wieku w USA branża paliwowa z premedytacją wykupiła
    działające przedsiębiorstwa tramwajowe w miastach, tylko po to, żeby je
    zlikwidować. Zeby utrudnić ludziom życie bez samochodu. Do dziś w USA
    prawie nigdzie nie ma tramwajów.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: