-
Data: 2021-01-26 21:22:32
Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2021-01-26 o 09:40, T. pisze:
> W dniu 2021-01-26 o 00:25, Poldek pisze:
>> W dniu 2021-01-25 o 09:27, T. pisze:
>>> W dniu 2021-01-25 o 09:03, Poldek pisze:
>>>> W dniu 2021-01-22 o 13:57, T. pisze:
>>>>> W dniu 2021-01-22 o 11:30, ToMasz pisze:
>>>>>
>>>>>> 2. potwierdzają się moje słowa, że TERAZ elektryfikacja transportu
>>>>>> jest możliwa, jeśli zamiast 20kwh na setkę, będziemy zużywali
>>>>>> 2kwh, na setkę, czyli małe pojazdy elektryczne i równocześnie tiry
>>>>>> na tory. czyli nie jest to prolbem ogniw, kabli, tylko ciasnych
>>>>>> mózgów i wygodnych tyłków
>>>>>> ToMasz
>>>>>
>>>>> TIRy na tory to fantasmagoria. Jeśli nie będzie jakichś nakazów, to
>>>>> tego się nie da pogodzić z wolnym rynkiem - zawsze będzie drożej i
>>>>> wolniej.
>>>>
>>>> Jak TIRy przestaną być dotowane, to wtedy będziemy mówić o wolnym
>>>> rynku.
>>>> Na razie w cenie paliwa do logomotyw są zawarte opłaty drogowe. TIRy
>>>> nie pomoszą adekwatnych kosztów budowy i utrzymania dróg i
>>>> infrastruktury okołodrogowej, a kolej płaci za tory i stacje 100% +
>>>> podatki.
>>>
>>> Idąc tą drogą zadam pytanie czy kolej jest rentowna i czy przypadkiem
>>> też nie jest dotowana? Ciekaw też jestem czy płaci podatek gruntowy
>>> od linii kolejowych i innej infrastruktury?
>>> T.
>>
>> Właśnie o to chodzi - kolej płaci za grunty, a TIRy nie płacą.
>> Kolej kupując paliwo diesla do lokomotyw płaci opłatę DROGOWą.
>> TIRy nie płacą za hałas, spaliny i niszczenie przestrzeni, którą
>> zajmują drogi i infrastruktura okołodrogowa, a kolej płaci.
>
> Ale przecież ciężarówki płacą za prawie wszystkie drogi, po których się
> poruszają + podatek w paliwie. Trudno to precyzyjnie policzyć...
> T.
Te opłaty to kropla w morzu w porównaniu do tego ile kosztują grunty pod
drogi, utrzymanie, remonty hałas, spaliny i degradacja przestrzeni po
obu stronach drogi.
Weźmy np. las o powierzchni paru hektarów. Przetnijmy go przez środek
drogą, po której jeżdżą TIRy. Droga jest cienka, ale ten las jest już
zdegradowany po obu stronach - hałasem, spalinami i tym, że nie można
swobodnie przechodzić. Za tego typu rzeczy TIRy nie płacą.
Kolej zresztą też akurat za takie coś nie płaci, ale mówienie o rzekomym
"wolnym rynku" w transporcie, to jest nonsens. Nie ma wolnego rynku,
jest lobby spalinowo-samochodowe.
Na początku XX wieku w USA branża paliwowa z premedytacją wykupiła
działające przedsiębiorstwa tramwajowe w miastach, tylko po to, żeby je
zlikwidować. Zeby utrudnić ludziom życie bez samochodu. Do dziś w USA
prawie nigdzie nie ma tramwajów.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.21 21:44 Poldek
- 26.01.21 21:52 RadoslawF
- 26.01.21 22:54 Shrek
- 26.01.21 23:00 T.
- 27.01.21 09:06 Myjk
- 27.01.21 09:47 T.
- 27.01.21 15:22 Shrek
- 27.01.21 18:41 Pete
- 27.01.21 18:58 Shrek
- 28.01.21 10:41 J.F.
- 28.01.21 20:29 Myjk
- 28.01.21 21:11 Pete
- 28.01.21 21:09 Pete
- 28.01.21 21:22 Shrek
- 28.01.21 21:23 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Dell ubija / przemianowuje swoje flagowe linie laptopów
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-08 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-08 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-08 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security