  • 31. Data: 2009-05-05 09:36:06
    Temat: Re: Elekrownie na wegiel, termometry na rtec i tak dalej
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 4 May, 14:00, Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl> wrote:

    > Polski gaz z nizu poznanskiego ma wysoka zawartosc rteci, na tyle ze musi
    > byc odrteciany.

    W Moombie parę lat temu wyleciał w powietrze coldbox (oni transportują
    rurociągiem skroplony gaz wiele setek kilometrów!)- był aluminiowy, a
    korozja galwaniczna i LME od rtęci z gazu zeżarły go w rok. Santos
    tyle tracił na karach za niewywiązanie się z dostaw, że transport
    nowego (Antonowem z Wolverhampton) kosztował okrąglutki milion
    dolarów, co i tak było groszami przy porównaniu z transportem morskim
    i czekaniem miesiąc :-)
    Konrad

  • 32. Data: 2009-05-05 11:30:00
    Od: Doc <d...@w...pl.na.pohybel.spamerom>

    Konrad Anikiel naskrobał(a):

> [...]
    > nowego (Antonowem z Wolverhampton) kosztował okrąglutki milion
    > dolarów, co i tak było groszami przy porównaniu z transportem morskim

    Ciekawe. Masz może linka do jakiegoś artykułu na ten temat?

    Pozdrawiam,
    --
    mgr inż. Doc, d...@w...pl.na.pohybel.spamerom
    Zanim odpowiesz na priva i mnie zaspamujesz popraw adres...

    "Jak sobie pomysle, że jestem już inżynierem
    to aż się boję iść do lekarza" - Student Anonim

  • 33. Data: 2009-05-05 11:36:40
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Konrad Anikiel napisal:
> [...]
    > nowego (Antonowem z Wolverhampton) kosztował okrąglutki milion
    > dolarów, co i tak było groszami przy porównaniu z transportem morskim

    Hm, ostatnio na jesieni mialem stycznosc z Ukraincami. Nurtowala
    ich kwestia odejscia od przebiegow resursowych na rzecz ciaglej
    diagnostyki. Podesle im twoj post, miod na ich serca :)

    Nawiasem mowiac: jaki przebieg nominalny powinien byl ten coldbox
    wytrzymac?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 34. Data: 2009-05-05 12:27:40
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 5 May, 12:30, Doc <d...@w...pl.na.pohybel.spamerom> wrote:
    > Konrad Anikiel naskrobał(a):

    > Ciekawe. Masz może linka do jakiegoś artykułu na ten temat?

    Nie, mam na biurku zdjęcie tego zamiennika jak go ładują do samolotu i
    projekt nowego, bo ten zamiennik też już szlag trafił!
    Konrad

  • 35. Data: 2009-05-05 12:32:12
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 5 May, 12:36, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:
    > Nawiasem mowiac: jaki przebieg nominalny powinien byl ten coldbox
    > wytrzymac?

    Nie wiem, to z alu to nie moja robota. Projekt był pod australijskie
    przepisy, ale one są rżnięte z ASME, więc pewnie zakładano 100.000 h.
    Tyle że coś spierdzielono i się wzięło rozpękło!
    Konrad