eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaEkspres do kawy i glonyRe: Ekspres do kawy i glony
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aags200.neoplu
    s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Ekspres do kawy i glony
    Date: Fri, 26 Apr 2024 19:41:25 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <fhs2f14k42jx.x5toy79kprxq$.dlg@40tude.net>
    References: <uuug89$nve$1$PeJot@news.chmurka.net>
    <uuugkm$odc$1$PeJot@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <uuukc6$rfm$1$PeJot@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <3...@h...invalid>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <105oqqdsd905e$.1fncmiq4vyy4n.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ify62kjdtzyd$.1ucj087jyejmv$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <almarsoft.2558532918229259060$marico@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ec3qy75acxvl$.15bdkl2tun4z0$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1b6b0ywwb8it1$.1agg9sybvefro$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <6chet4e6ekso$.1qakmuznuiftu.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    NNTP-Posting-Host: aags200.neoplus.adsl.tpnet.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aags200.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.174.200";
    logging-data="13600";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:YQJBIfnJRiCkaMWY/XJjEGdAFZg=
    sha256:2Xil2xW/zDPjDvoIYUJNpgQePvEkMR05T135XpC9UEk=
    sha1:M9U25Qqq/JeNsyvWW5jZuFDeNeA=
    sha256:PvGbhZDkbtPQc5KemmSQnG09wRR2kMRfRricDD92Xro=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:49611
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 26 Apr 2024 18:40:33 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Pan J.F napisał:
    >>> W praktyce ciepło ucieka, bo czas sprężenia nie jest zerowy.
    >>> Ale działa. W silniku średnioprężnym jest gruszka żarowa,
    >>> która ma ciepło magazynować i trzymać wysoką temperaturę.
    >>
    >> Dobry diesel nawet lekką zimą zapala bez wstępnego rozgrzewania.
    >
    > Koncepcje obu silników są przeciwstawne. W wysokoprężnym chodzi o to,
    > by wtrysnąć paliwo z dala od ścianki głowicy, bo tam powietrze po
    > sprężeniu nie miało jak się ochłodzić. W średnioprężnym odwrotnie
    > -- tam żelastwo jest rozgrzane bardziej od powietrza.

    IMO - koncepcja jest rózna przede wszystkim w tym, ze w benzyniaku
    mieszanka ma się zapalic od iskry. Sama z siebie nie powinna.

    W dieslu ma się zapalić sama, więc potrzeba większa temperatura.
    Żeby się lepiej zapalała to są np świece żarowe, wkładki żarowe,
    czy komory wstępne - ale tylko świece działają przy rozruchu zimnego
    silnika.

    Tak czy inaczej - dobrze piszesz, ze "temperatura zapłonu"
    to jest zaledwie "temperatura podtrzymania palenia", do samozapłonu
    potrzeba znacznie wyższej.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: