  • Data: 2015-11-04 18:48:40
    Temat: Re: Ekspert Konkolewski
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 04.11.2015 18:08, J.F. wrote:

    > nie powala, ale ... codziennie taka akcja, 3h ostrego sprawdzania.
    > To gdzie dzis w Warszawie tak sprawdzali, a gdzie wczoraj ?

    Nie wiem - ale w tym roku dmuchałem 4 czy 5 razy. Więc jeśli robią 15
    milionów dmuchań rocznie, to wypada statystycznie 1 raz na rok na
    kierowcę. Więc jak widać w Warszawie średnią zawyżają.

    Jeśli sprawdzali to prawdopodobnie na rondzie pod Poniatówkiem albo na
    Maczka;)

    > Mysle, ze nawet pouczenie by sporo dalo.

    Myślę, że nic a nic. Albo niewiele. Natomiast jak ktoś nie wie, że się
    nie wyprzedza na pasach, to pewnie już jakieś punkty zebrał. I wtedy to
    byłaby zółta i za drugim razem czerwona kartka.

    > Ale ... tylko 200 pieszych rocznie ginie na przejsciach :-)

    Dwieście z hakiem. Konkretnie 279:(

    "Pijani" "zabili" 470 "osób".

    Dlaczego w cudzysłowiu?

    - "pijani" bo 1/4 tych "pijanych" byłaby trzeżwa po drugiej stronie Odry
    lub w dowolnym bardziej cywilizowanym kraju Europy.

    - "zabili" bo to niekoniecznie oni - to jest liczba ofiar w wypadkach w
    których _brali_udział_ "pijani" _użytkownicy_dróg_. Przy czym uwaga!!!
    dotyczy to nie tylko kierowców, kierowców rowerów, ale... pieszych i
    paxów, którym wolno być najebanymi!!!. Szczyt demagogii. Innymi słowy
    jak pieszego po dwóch piwach przechodzącego prawidłowo na zielonym
    upoluje trzeźwy kierowca... to wypadek właśnie trafia do tej kategorii.

    - "osób" bo sporo z tych ofiar to sami pijani kierowcy i ich paxowie
    wracający po nocy z wiejskiej dyskoteki, godzący się na to że ich driver
    jest najebany w trzy dupy, bo sami z nim pili. Albo pijani rowerzyści,
    którzy zabijają osobę postronną raz na kilka lat, albo piesi, którzy
    mają prawo być najebani i nikomu nic do tego (przynajmniej dopóki się w
    miarę normalnie zachowują).

    Sumarycznie - wbrew ogólnemu ajwaj, problem "pijanych kierowców" nie
    jest wcale taki priorytetowy, a z pewnością statystycznie i jeśli chodzi
    o wymiar kary jest przereklamowany i zapewne mniej poważny od tego, że
    strach przejść ulicą z dwoma pasami w jedną stronę, bo jeden z drugim
    jełopem nawet nie rozumie, czemu na przejściach się nie wyprzedza/omija.

    Swoją drogą widać to po tym, że nie da się w przeciwieństwie do innych
    statystyk zdobić ilości osób zabitych przez pijanych kierowców, a ilość
    promili z jakimi ich złapano przykrywa się paragrafami KW i KK, żeby nie
    było jak w królu Julianie, a teraz zróbmy tak żeby nie było widać, że to
    bez sensu. O demagogii paragrafu gdzie piszą, że wypadki z udziałem
    pijanych _użytkowników_ dróg to 10% i 15% zabitych (na oko widać, że
    sporo powyżej średniej, bo przecież co 10 kierowca nie jest nawalony), a
    potem uściśleniu, że wliczono w to pieszych i paxów nawet nie ma co
    wspominać.

    O tym, że statystycznie najniebezpieczniejszy dla otoczenia jest pijany
    piesezy też trzeba wspominać. Mają tendencję do wszczynania bójek i
    większa jest szansa, że dostaniesz kosę od pijanego pieszego, niż zabije
    cię pijany kierowca. Z tego samego powodu najbezpieczniejsi dla
    otoczenia są pijani rowerzyści. Ich ofiary na drogach mieszczą się w
    granicach błędu statystycznego a i z maczetami po Krakowie nie biegają:P

    Shrek.