eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaEkran blaszanyRe: Ekran blaszany
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!news-out.netnew
    s.com!news.alt.net!fdc2.netnews.com!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.
    com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.
    neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.n
    eostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Ekran blaszany
    References: <t8aj88$f3m$1$opajak@news.chmurka.net> <t8c3im$dom$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <8yqs1qz947fp$.7dnstkvutfq5$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <e...@g...com>
    <t8eitk$11n4$2@gioia.aioe.org>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <c...@g...com>
    <t8h7s5$1hoq$2@gioia.aioe.org>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <3...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <7...@g...com>
    Organization: : : :
    Date: Fri, 17 Jun 2022 21:59:49 +0200
    User-Agent: slrn/pre1.0.4-6 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Lines: 32
    NNTP-Posting-Host: 84.201.212.11
    X-Trace: 1655495989 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 564 84.201.212.11:36334
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2925
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:772640
    [ ukryj nagłówki ]

    Pan Dawid Rutkowski napisał:

    >>> Czyżby pierwowzorem były zbiorniki paliwa rakiet Atlas?
    >>> Tyle że one bez ciśnienia w środku nie wytrzymywały swojego własnego
    >>> ciężaru. Fajne było, jak astronautów z grupy Mercury 7 zabrali na
    >>> pokazowy start Atlasa - akurat to był jeden z tych niestety dość
    >>> nierzadkich, gdzie zachciało mu się widowiskowo jebnąć. Jeden z nich
    >>> powiedział: "Naprawdę mamy wsiąść na czubek that thing"?
    >> Technika zna wiele podobnych przypadków, a technika machin latających
    >> szczególnie. Każdy duży samolot pasażerski jest czymś takim. Na wysokości
    >> przelotowej kadłub swoją sztywność w dużej mierze zawdzięcza różnicy
    >> ciśnień. Nisko przy lądowaniu jest bardziej "wiotki".
    >
    > Hmm, to na przelotowej jest potrzebna większa sztywność?
    > Niby tam wieje, ale rzadkim powietrzem.
    > Choć i w rzadkim potrafią być dziury...
    > Ale jakoś start, a szczególnie lądowanie wydają mi się bardziej
    > potrzebować sztywności.

    W technice (nie wyłączając techniki machin latających) wiele rzeczy
    wychodzi przez przypadek. Psim swędem, jak mawiają niektórzy. Może
    i nie potrzeba, ale u progu stratosfery sztywność jest większa.
    Na dole jest mniejsza, co manifestuje się czasem choćby większym
    skrzypieniem.

    Jarek

    --
    Poranek przechodzi w południe, bezwładnie mijają godziny
    Czasem zabrzęczy mucha w sidłach pajęczyny
    A słońce wysoko, wysoko świeci pilotom w oczy
    Ogrzewa niestrudzenie zimne niebieskie przestrzenie

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: