eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaEgzamin na świadectwo radiooperatora amatorskiego - kwiatkiRe: Egzamin na świadectwo radiooperatora amatorskiego - kwiatki
    From: "Kukus Minipalus" <d...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Egzamin na świadectwo radiooperatora amatorskiego - kwiatki
    Date: Sat, 9 Nov 2013 10:08:31 +0100

    ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> schrieb im Newsbeitrag
    news:527d28bb$0$2281$65785112@news.neostrada.pl...

    > Serce łatwiej wytrzymuje DC - tyle że z AC łatwiej o samouwolnienie bo nie
    > powoduje spastycznego skurczu mięśni a dynamicznie telepie - da się
    > odpaść. Z osobistej praktyki wiem że da się odpaść... Że potem boli? Nie
    > ma tak żeby nie bolało!

    No racja. AC ratuje życie. Ja na niższym poziomie to odczułem (niższym
    "elektronicznie"). Bo tylko lampkę na biurku miałem ciotce sprawdzić. Cały
    czas migała. Wyłącznik miała taki na kablu, szybko się okazało, że kabel
    trzyma się na jednym druciku. Rozkręciłem grzecznie wyłącznik i jako
    elektronik-zawodowiec zabrałem się za odizolowanie przewodu, co by go znowu
    do wyłącznika wkręcić. Jak robi to elektronik-zawodowiec (za jedyne
    narzedzia mający tylko śrubokręt)? Ano ściąga izolację zębami. A że jakoś
    tak kiepełe skojarzyłą - żarówka nie świeci - nie ma prąda, to wtyczki z
    kontaktu nie wyciągnąłem. I jedna ręka trzymała jedna koncówke kabla - ta
    była odizolowana, a druga końcówka wylądowała między zębami. Zęby niby nie
    przewodzą - ceramika przecież. Ale język już tak. Gdyby nie to, że robiłem
    to huśtając się na tylnych nogach krzesłach i 50Hz-owy taniec świętego Wita
    rzucił mnie do tyłu, to bym tego dzisiaj nie pisał. Ale zaliczyłem kilka
    lekcji. Zobaczyłem własnymi oczyma 50 Hz, stwierdziłem co robi grawitacja z
    czaszką walącą o podłogę i długo mogłem opowiadac o tym jak wypalona na
    języku dziurka o powierzchni 20 groszówki (starej) wpływa na odczuwanie
    smaku.