  • Data: 2016-01-05 20:27:32
    Temat: Re: Edytor do fontów poszukiwany
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Maks napisał:

    > Tego nie wiem. W każdym bądź razie jak poprosiłem aby mi namalował znaki
    > na "bitmapie", to już były z antyaliasingiem.

    Czy "namalował na bitmapie" znaczy to samo, co "wynik zapisał w pliku"?
    To ja mu się nie dziwię. Po prostu zawsze stosuje antyaliasing, bez
    względu na to, czy wynik jest od razu na ekranie, czy na dysku. Znam
    takie systemy, które świetnie sobie radzą z miękkim przedstawianiem
    wszystkiego, co im się poda w zwiększonej skali. Stosowanie gotowych
    fontów z wieloma stopniami szarości by było trochę dziwne. Wyobraźmy
    sobie, że chcemy otoczyć napis ramką, w dodatku z zaokrąglonymi brzegami.
    Dlaczego ramka ma być szczerbata, a literki nie?

    > Można by się było jeszcze pobawić:
    > https://msdn.microsoft.com/pl-pl/library/ssazt6bs%28
    v=vs.110%29.aspx

    Takie rzeczy jak zabawa elementami pisma, to już szczebel wyżej ("łodyga"
    to chyba to samo co "stem"). Zaczęła się we wspomnianym Metafoncie, później
    przeszła fo fontów PS i TT, teraz również w innych miejscach.

    > W każdym bądź razie po konwersji najbardziej na małe fonty, i tak pasuje
    > je przeedytować.

    Drugą, poza wyglądem, zaletą stosowania dużych fontów zmniejszanych wraz
    z antyaliasingiem jest to, że znak nie musi mieć szerokości wyrażonej
    całkowitą liczba pikseli. Więc nie ma problemu w tym, że napis się nie
    mieści, bo jest sa długi o jedną literę. Zawsze można go dopasować, w
    rozsądnych granicach oczywiście. Więc to chyba zły pomysł, takie wstępne
    przygotowanie fontów z gotowym antyaliasingiem. A już zwłaszcza ich
    ręczna edycja.

    --
    Jarek