  • 31. Data: 2017-01-24 21:54:39
    Temat: Re: Eagle - game over
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-01-23 o 23:26, AlexY pisze:

    > Opornik czy dioda to nie problem, ale taki TQFP144 trochę pracy już wymaga.

    Są gotowe w sieci i jest ich sporo, więc dramatu nie ma. Do prostych
    scalaków się nie opłaca szukać bo sam szybciej go narysujesz.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 32. Data: 2017-01-25 01:09:10
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Janusz_k pisze:

    > Są gotowe w sieci i jest ich sporo, więc dramatu nie ma. Do prostych
    > scalaków się nie opłaca szukać bo sam szybciej go narysujesz.

    Do prostych scalaków nie ma a do tych na TQFP144 są? Bez sensu.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 33. Data: 2017-01-25 13:33:52
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 25 Jan 2017 00:09:10 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Do prostych scalaków nie ma a do tych na TQFP144 są? Bez sensu.

    Co do Kicad...

    Są "wszystkie" obudowy. Zrobienie nowej - gdyby jednak - to prosta
    sprawa.

    Konkretne części to obudowa plus rysunek na schemat ideowy plus model
    3D. Z tym bywa różnie, dużo jest. Ale być może trzeba będzie np.
    dorobić rysuneczek na schemat. A bez 3D da się przeżyć. Choć i to
    jest do zrobienia.

    Tak więc może być TFPQ144, ale może nie być np. konkretnego
    mikrokontrolera jaki przypadkiem w tej obudowie miałby być.

  • 34. Data: 2017-01-25 20:53:17
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    slawek pisze:

> [...]
    >
    > Tak więc może być TFPQ144, ale może nie być np. konkretnego
    > mikrokontrolera jaki przypadkiem w tej obudowie miałby być.

    Przypisanie pinów do istniejącej obudowy to drobiazg. Tu mowa o
    rysowaniu swojej obudowy.
    Do tej pory zrobiłem jedno podejście do Kicada, swoje elementy do już
    istniejących obudów przypisałem bez większych niespodzianek.

  • 35. Data: 2017-01-25 21:05:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-25 20:53, AlexY wrote:
    > Przypisanie pinów do istniejącej obudowy to drobiazg.

    Interesujące. Przy 144 pinach masz prawie pewnośc że sie pomylisz.
    Faktycznie drobiazg.

  • 36. Data: 2017-01-25 21:18:48
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Interesujące. Przy 144 pinach masz prawie pewnośc że sie pomylisz.
    > Faktycznie drobiazg.

    Jak ktoś nie ogarnia tematu to niech się zajmie hodowlą ziemniaków.
    Rysując własną obudowę do której i tak musisz przypisać piny podwajasz
    szanse na pomyłkę więc nie bardzo widzę do czego zmierzasz. Jak elementu
    w bazie nie ma to albo go robisz sam albo kupujesz, innej opcji nie widzę.

  • 37. Data: 2017-01-25 21:35:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-25 21:18, AlexY wrote:
    > Jak ktoś nie ogarnia tematu to niech się zajmie hodowlą ziemniaków.

    Słusznie. PCB tylko dla prawdziwych twardzieli którzy nawet otwory robią
    z kresek bo nie warto tracić czasu na te z PI.

    > Rysując własną obudowę do której i tak musisz przypisać piny podwajasz
    > szanse na pomyłkę więc nie bardzo widzę do czego zmierzasz.

    Nie, masz podpięte footprint do schematu i przetestowane przez setki
    hobbystów, profesjonalistów i automaty. Możesz się pomylić na schemacie.
    Ale tam jest trudniej.

    > Jak elementu
    > w bazie nie ma to albo go robisz sam albo kupujesz, innej opcji nie widzę.

    Albo masz za darmo jak *było* w eagle i ciągle jest ale przewiduje że z
    asymptotą po kilku latach.

  • 38. Data: 2017-01-26 06:54:39
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 25 Jan 2017 19:53:17 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Przypisanie pinów do istniejącej obudowy to drobiazg. Tu mowa o
    > rysowaniu swojej obudowy.

    To też jest trywialne. A ponieważ pliki są otwarte, to jeżeli wolisz
    napisać skrypt niż klikać 144 razy, to też można.

    Gorzej jest z modelami 3D. Da się, ale doświadczenie z programami
    takimi jak FreeCAD może się przydać.

    Bez modelu 3D nic złego się nie dzieje. Po prostu nie widać elementu
    na podkładzie 3D, który jest i tak mało potrzebny.

  • 39. Data: 2017-01-26 06:58:35
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 25 Jan 2017 21:05:45 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Interesujące. Przy 144 pinach masz prawie pewnośc że sie pomylisz.
    > Faktycznie drobiazg.

    Jeżeli ktoś ma dysleksję, ADHD i nie odróżnia napięcia od mocy... to
    pomyli się przy 14 nóżkach.

    Tacy jednak nie powinni nawet jako hobby wybierać elektroniki.

  • 40. Data: 2017-01-26 06:59:58
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 25 Jan 2017 20:18:48 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > szanse na pomyłkę więc nie bardzo widzę do czego zmierzasz. Jak
    elementu
    > w bazie nie ma to albo go robisz sam albo kupujesz, innej opcji nie
    widzę.

    Trzecia opcja: marudzić na forum, może ktoś się ulituje.