  • Data: 2019-05-06 11:27:36
    Temat: Re: Eagle PCB - jak usunąć prostokąt?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-05-03 o 19:48, Adam Górski pisze:

    > A dokładniej ? W czym dokładniej jest lepszy ?

    Obejrzyj, proszę, dwa pierwsze filmiki i powiedz, czy Eagle to ma.

    http://kicad-pcb.org/discover/pcbnew/

    Te filmiki sprawiły, że ponad rok temu w ogóle zainteresowałem się KiCadem.
    Nie znam w ogóle Eagle, nigdy nawet nie zajrzałem na jego stronę. Pytam,
    aby po prostu wiedzieć.

    Pod KiCadem zrobiłem dotychczas jedną płytkę (pod wersją 4.0.7 - prawie
    rok temu).
    Powoli przygotowuję sobie bazę aby się przenieść ze starego Protela 3
    (prawie DOS-owego) na KiCada.
    Jak wprowadzili 5.0.0 to myślałem, że już zacznę używać, ale było kilka
    błędów więc czekałem na 5.0.1. Jak wypuścili 5.0.1 to od razu napisali,
    że jest jakiś poważny błąd więc wkrótce będzie 5.0.2 - poczekałem.
    Przy 5.0.2 (nie chce mi się sprawdzać - chyba grudzień) zacząłem na
    poważnie tworzyć swoje biblioteki. Odkryłem, że w wersjach nocnych
    (zmierzających do 5.1.0) zarządzanie biblioteką symboli jest znacznie
    zmienione na lepsze. Więc zacząłem używać nocnych wersji czego skutkiem
    było raportowanie przeze mnie zauważonych błędów.
    Pojawiło się 5.1.0. Niestety miało trochę błędów więc postanowiłem
    poczekać na 5.1.1. W 5.1.1 był jakiś błąd który zauważyli natychmiast po
    wypuszczeniu tak, że nawet nie pojawiła się oficjalna wersja 5.1.1 dla
    Windows. Pod koniec kwietnia pojawiła się wersja 5.1.2 z którą
    przypuszczam zacznie się (powoli) moje normalne używanie KiCada.

    Dziś jak włączyłem komputer to odczytałem 7 maili z 1 maja dotyczących
    zgłoszonych przeze mnie błędów - że któreś tam zostały poprawione, że
    zmienili moje oczekiwanie 2 zestawów kolorów na 4 zestawy, że odłożyli
    to do wersji 6.
    Nie wiem, czy te poprawione to znaczy, że będzie w 5.1.3 czy dopiero w 6.
    Wersji 6 można się spodziewać za 2..3 lata. Wersja 6 zmieni format
    bibliotek symboli - będą zapewne problemy z przechodzeniem z 5 na 6.
    P.G.