  • 1. Data: 2021-12-13 19:16:56
    Temat: ESR kondensatorów
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Wczoraj w ramach walki z nudą pomierzyłem sobie trochę tzw. "wylutów",
    i trochę nowych kondziołków. Elektrolity, tantale i jakieś MKT
    przy f=10kHz.

    1-47uF nówki ok. 0,8-2 ESR
    47uF-1000uf nówki 1-0,01 ESR

    Elektrolity miały niskie ESR, tantale bardzo niskie, MKT chyba najniższe.
    Bywały stare elektrolity które miały ESR 20 om.

    Co mnie zdziwiło?
    Ano średnia różnica ESR dla podobnych pojemnością/napięciem i NOWYCH elektrolitów
    THT i SMD. Nic dziwnego gdyby nie różnica 10 x.

    Jaki z tego wniosek?

    Elektrolity smd są dziadowskie i mają średnio 10x wyższe ESR niż THT.

  • 2. Data: 2021-12-14 08:28:19
    Temat: Re: ESR kondensatorów
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 13.12.2021 o 19:16, Astralny Rębajło pisze:
> [...]
    >
    > Jaki z tego wniosek?
    >
    > Elektrolity smd są dziadowskie i mają średnio 10x wyższe ESR niż THT.

    Ale że co? Przecież to wszystko (a nawet więcej) jest w kartach
    katalogowych, niemniej fajnie że doświadczalnie potwierdzone.

    Pozdrawiam

    DD

  • 3. Data: 2021-12-14 17:26:26
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]

    > Ano średnia różnica ESR dla podobnych pojemnością/napięciem i NOWYCH elektrolitów
    THT i SMD. Nic dziwnego gdyby nie różnica 10 x.

    Taki, że nie zajrzałeś do katalogów aby sprawdzić co to za kondensator i
    jakie ma mieć parametry a jakie zmierzyłeś. Bo nagle by się okazało że
    taki na przykład przewlekany Nichicon UPW 25V/100uF ma impedancję taką
    samą jak na przykład typu SMD model UWG 25V/100uF.

    kondensator =/= niskoimpedacyjny,
    kategoria 105 stopni =/= niskoimpedacyjny

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2021-12-21 18:52:11
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2021-12-14 17:26, Irokez wrote:

> [...]
    > samą jak na przykład typu SMD model UWG 25V/100uF.
    >
    > kondensator =/= niskoimpedacyjny,
    > kategoria 105 stopni =/= niskoimpedacyjny

    Co znaczy: "=/=" ?
    "!=" | "ne" ?
    Czy co?

  • 5. Data: 2021-12-21 20:16:18
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 21.12.2021 o 18:52, Pcimol pisze:

    > Co znaczy: "=/=" ?
    > "!=" | "ne" ?
    > Czy co?

    A #Kondensator
    A #LowESR
    A #105_stopni
    JC TEND
    S #niskoimpedacyjny
    TEND:
    R #niskoimpedacyjny
    NOP
    0

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2021-12-21 20:19:06
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 21.12.2021 o 20:16, Irokez pisze:

    > A #Kondensator
    > A #LowESR
    > A #105_stopni
    > JC TEND