  • 31. Data: 2014-09-27 14:50:47
    Temat: Re: EPO -- do Trybuna
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5426895e$0$18093$6...@n...neostrada.pl

    > Tak przynajmniej pisze w opisie EPO, jest to coś stworzone tylko do procków MT.

    Tak.

    -=-

    GLONASS ma różne częstotliwości dla różnych satelitów,
    dzięki czemu od razu wiadomo, który sygnał jest od
    którego satelity. Ciekawe, jak jest z Galileo, i skąd
    bierze się hiperdokładnść Galileo mierzona centymetrami.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 32. Data: 2014-09-27 15:45:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Sep 2014 14:50:47 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
> [...]
    > Tak.
    >
    > GLONASS ma różne częstotliwości dla różnych satelitów,
    > dzięki czemu od razu wiadomo, który sygnał jest od

    W GPS w sumie tez. Dowolnego satelity nie odbierzesz, musisz ustawic
    korelator pod wybranego. Albo miec 30 korelatorow i ustawic na
    wszystkie.

    > Ciekawe, jak jest z Galileo, i skąd
    > bierze się hiperdokładnść Galileo mierzona centymetrami.

    Nie wiem czy jest. Kiedys moglo sie wydawac ze bedzie lepszy, od tego
    czasu GPS sie tez ulepszyl.

    J.

  • 33. Data: 2014-09-27 15:53:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 25 Sep 2014 00:04:49 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." y...@4...net
    > Wszystkich nie ma. ;)

    Telefon z androidem masz ?
    A anteny wszystkie mu wymontowales lub baterie wyciagnales ?

    To nie martw sie - ma.
    Co wiecej - hasla do tych sieci tez ma, chyba ze ich nie
    konfigurowales :-)

    J.

  • 34. Data: 2014-09-28 01:34:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 2ytthq1102jp.17fc0598qoqfb$....@4...net

    > Telefon z androidem masz ?
    > A anteny wszystkie mu wymontowales lub baterie wyciagnales ?

    I wie, co dzieje się z moim telefonicznym HotSpotem.
    Jeśli tak -- położenie moje poznam bezproblemowo
    z dokładnością milimetrową. ;)

  • 35. Data: 2014-09-28 01:37:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 15d2lfeksk0nw.ji32v6rpeq67$....@4...net

    > W GPS w sumie tez.

    Satelity GPS nadają na różnych częstotliwościach?
    Każdy na swojej własnej, jedynej i niepowtarzalnej w całym GPS?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 36. Data: 2014-09-28 07:31:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Sep 2014 01:37:06 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." 15d2lfeksk0nw.ji32v6rpeq67$....@4...net
    > Satelity GPS nadają na różnych częstotliwościach?
    > Każdy na swojej własnej, jedynej i niepowtarzalnej w całym GPS?

    Wszystkie na jednej (+-Doppler), ale co z tego ?
    Jak juz odbierasz, to wiesz ktora.

    J.

  • 37. Data: 2014-09-28 23:07:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 18odffflj1ye7$.et4g2wfrai07$....@4...net

    > Wszystkie na jednej (+-Doppler), ale co z tego ?
    > Jak juz odbierasz, to wiesz ktora.

    Jeśli każdy na innej -- nośna powie, kogo słyszysz.
    Doopler niewiele powie o tym, którego słyszysz.
    Doopler powie, czy słyszany satelita oddala się od
    odbiornika, czy zbliża się, a nawet -- z jaką czyni
    to szybkością liniową.

    Doopler nie jest wykluczony tam, gdzie każdy
    satelita ma swoją własną częstotliwość.

    -=-

    Tak przy okazji -- synchronizacja czasu z serwera
    NTP trwa ułamek sekundy, zaś z DCF77 trwa dłuuugo. ;)

    Informacje kodowane są w ramce danych (zwanej też pakietem
    telekomunikacyjnym) o rozmiarze 59 bitów, z transferem
    59 bit na minutę (efektywnie 0,98333 bodów). Transmisja
    kolejnych ramek zaczyna się w każdej zerowej sekundzie.
    Każde zero kodowane jest impulsem o czasie trwania 100 ms,
    natomiast każda jedynka to impuls trwający 200 ms. Aby
    uchronić urządzenia korzystające z tego sygnału przed
    błędami powstającymi podczas zakłóceń radiowych dodano
    bity parzystości dla informacji czasowej. Należy pamiętać,
    że transmisja danych dotyczy każdej następnej minuty.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/DCF77

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 38. Data: 2014-09-29 18:06:59
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > "Trybun" 54268929$0$18093$6...@n...neostrada.pl

    > W tym właśnie celu używa pseudonimu -- na
    > dodatek dość trudnego do zdekodowania. ;)

    Ale to zdaje się on będzie za mną łaził a nie ja za nim..?

    > Dokładnie. :)

    > Poszczekuje, ale jednocześnie nie gasi obawy typu -- co
    > wówczas, gdy w płocie znajda jakieś przejście?...

    > Tego nie boi się -- odrodzi się jako J czy L... ;)

    Wszystko to są jego problemy.

  • 39. Data: 2014-09-29 18:07:41
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > "Trybun" 54268949$0$16897$6...@n...neostrada.pl

    > Raczej tak -- skoro tu są. Zdecydowanie powinni
    > zrezygnować ze zniechęcania tych, którzy chcą
    > coś istotnego (czy choćby ciekawego) dodać.

    Jak jest w praktyce wszyscy przecież widzą - gdy rzeczowo opisałeś swój
    świeżo kupiony telefon to jak na Ciebie wsiedli, niektórzy zarzucili Ci
    wręcz trollowanie..

    > Nie tylko na tej. :)

    No ale przecież ta grupa jest o specyficznej tematyce. To nie polityka
    czy psychologia gdzie można paplać dla samego paplania bez żadnego
    oparcia na faktach.

    > Czy po_prawności kapci Solorza...

    No tak...:-D

  • 40. Data: 2014-09-30 18:59:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5429839f$0$3168$6...@n...neostrada.pl

    > Ale to zdaje się on będzie za mną łaził a nie ja za nim..?

    On, ale wówczas zdystansuje się do niejakiego K.
    Poprosi Cię o wsparcie moralne i (jak siE da) finansowe.

    > Wszystko to są jego problemy.

    Będą Twoimi, gdy go spotkasz w realu, wyjaśniającego Ci,
    że wszyscy jesteśmy dziećmi tego samego Boga, przez co
    musimy wspierać się. Problem w tym, że Ty go wesprzesz,
    a on Ciebie -- pogryzie. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'