  • 1. Data: 2009-10-01 14:33:59
    Temat: EMitel oficjalnie ruszył z DVB-T
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Emitel rozpoczął komercyjną emisję naziemnej telewizji cyfrowej (DVB-T).
    Oznacza to włączenie sygnału multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej, w
    określonych w harmonogramie KRRiT, regionach - Warszawie, Poznaniu,
    Żaganiu i Zielonej Górze.

    Emitel otrzymał od nadawców (Polsat, TVN, TV4, TV Puls) upoważnienie do
    wystąpienia do UKE o pozwolenie radiowe na świadczenie naziemnej emisji
    cyfrowej w formie komercyjnej. Pierwszy multipleks uzupełniają kanały
    telewizji publicznej - TVP1, TVP2, TVP Info.

    W ramach współpracy Emitel zapewni multipleksację (łączenie kilku
    programów w jeden strumień), dosył i emisję sygnału w czterech
    wskazanych w harmonogramie KRRiT lokalizacjach - Warszawie, Poznaniu,
    Zielonej Górze i Żaganiu. Kolejne lokalizacje będą włączane zgodnie z
    harmonogramem KRRiT.

    W najbliższym czasie zostaną zmienione kanały emisji DVB-T na docelowe,
    co pozwoli na ostateczne przeprogramowanie odbiorników telewizyjnych
    bądź dekoderów STB. Szczegółowe informacje pojawią się wkrótce.

    Decyzją Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji i Urzędu Komunikacji
    Elektronicznej pierwszy multipleks składa się z programów TVP1, TVP2,
    TVP Info, Polsat, TVN, TV4 i TV Puls.

    Naziemna telewizja cyfrowa (DVB-T) będzie sukcesywnie zastępować sygnał
    analogowy na terenie całego kraju. Multipleks jest kombinacją kilku
    programów telewizyjnych oraz różnych usług dodatkowych, przesyłanych w
    jednym kanale częstotliwości. Operator multipleksu odbiera programy i
    usługi od nadawców, łączy je i przesyła do odbiorców.

    Włączanie pierwszego multipleksu, na obszarze całego kraju, planowane
    jest do 31 lipca 2011 roku. Sygnał analogowy wyłączony zostanie dwa lata
    później. Do odbioru DVB-T potrzebny jest telewizor wyposażony w tuner
    DVB-T MPEG-4 lub zewnętrzny dekoder DVB- T MPEG -4 (STB = set-top box).

  • 2. Data: 2009-10-01 18:10:19
    Temat: Re: EMitel oficjalnie ruszył z DVB-T
    Od: "jerzyn" <p...@o...eu>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:ha2ekn$tuo$1@news.onet.pl...
    > Do odbioru DVB-T potrzebny jest telewizor wyposażony w tuner DVB-T MPEG-4
    > lub zewnętrzny dekoder DVB- T MPEG -4 (STB = set-top box).

    Czy ktoś może po ludzku wytłumaczyć jak to zrobić aby obejrzeć te programy,
    może ktoś ma wejścia do UKE i poprosi Panią Prezes, Ona wszystko może i może
    napisze gdzieś jak ludzie mogą to oglądać .Jestem wielkim fanem Pani Prezes
    i wierze ze tylko Ona to może powiedzieć .
    jerzy

  • 3. Data: 2009-10-01 18:28:27
    Od: games <g...@g...home.pl>

    jerzyn pisze:
> [...]
    > napisze gdzieś jak ludzie mogą to oglądać .Jestem wielkim fanem Pani Prezes
    > i wierze ze tylko Ona to może powiedzieć .

    Noarmalnie idtoto kupujesz tuner stacjonarny lub USB i ogladasz

  • 4. Data: 2009-10-02 08:17:50
    Od: a...@p...pl

    a ciekaw jestem czy na antenie tvn/polstat beda lecialy reklamy.

    "....ludziska kupujcie tunery do naziemnej.....od dzis nie musicie
    placic za ogladanie naszych programow...."

    juz ja to widze!!!

    oficjalnie ruszyly, ale cicho sza aby sie widzowie o tym nie
    dowiedzieli!

    --
    ThinkXtra

  • 5. Data: 2009-10-02 09:22:03
    Od: "jerzyn" <p...@o...eu>

    Użytkownik "games" <g...@g...home.pl> napisał w wiadomości
    > jerzyn pisze:
    >
    > Noarmalnie idtoto kupujesz tuner stacjonarny lub USB i ogladasz

    Do mamusi z takim tekstem kretynie!!!

  • 6. Data: 2009-10-02 09:23:59
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "games" <g...@g...home.pl> napisał w wiadomości

    > Noarmalnie idtoto kupujesz tuner stacjonarny lub USB i ogladasz

    albo przestawia antene na odpowiedni nadajnik - jak ma tv z tunerem lub c+,n z
    odpowiednim tunerem

  • 7. Data: 2009-10-02 10:08:22
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > placic za ogladanie naszych programow...."
    >
    > juz ja to widze!!!
    >
    > oficjalnie ruszyly, ale cicho sza aby sie widzowie o tym nie

    no co Ty - zeby ludzie dowiedzieli sie ze moga ogladac za darmo i przestali
    placic Solorzowi i Walterowi ? To sie w glowie nie miesci!... :-/ I dlatego
    zadna telewizja nie poda tego newsa, nie bedzie agitowac i informowac,
    zacznie dopiero cos o tym mowic jak beda mialy byc pierwsze wylaczenia i
    beda robic w gacie ze straca widzow ale to dopiero za 2 lata wiec teraz nikt
    sie nie przejmuje a i tak jak zaczna informowac, to najpewniej beda nakrecac
    ludzi do kupowania platform sat pod pretekstem wylaczenia TV analogowej....
    Kazdy ugral swoje - platformy sat - ze nie bedzie realnej konkurencji ze
    strony DVB-T przez 2 lata co pozwoli nabic sobie kupe zyskow, nadawcy Polsat
    i TVN ciesza sie ze nikt nowy nie wszedl na rynek i moga dalej robic kase na
    reklamach, urzedy - bo wykonaly "plan", emitel - bo bedzie przez ponad 2
    lata kasowal nadawcow podwojnie: za analog i cyfre. A to ze ludzie niewiele
    z tego maja - kogo to obchodzi ? Wszyscy na fotografii usmiechnieci... Komus
    sie zyje widac lepiej.. ;-/

  • 8. Data: 2009-10-02 10:11:00
    Temat: Re: EMitel oficjalnie ruszy? z DVB-T
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    a...@p...pl pisze:
    > a ciekaw jestem czy na antenie tvn/polstat beda lecialy reklamy.
    >
    > "....ludziska kupujcie tunery do naziemnej.....od dzis nie musicie
    > placic za ogladanie naszych programow...."

    czyli więcej reklam, bo za nas zapłaca reklamodawcy ;-)

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

  • 9. Data: 2009-10-02 11:46:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "sensei" <n...@n...pl> napisał w wiadomości news:

    > jak zaczna informowac, to najpewniej beda nakrecac ludzi do kupowania
    > platform sat pod pretekstem wylaczenia TV analogowej....

    U mnie już wczoraj byli z hasłem "modernizacja sygnału telewizyjnego".
    Byłem tak zaciekawiony że pogadałem z panienką o co jej biega.
    Nie bardzo wiedziała, ale nawijała coś, że mogę mieć JUŻ sygnał cyfrowy.
    Mówiłem że mam i to z kilku źródeł.
    Mówiła że tanio.
    Mówiłem że mam za darmo.
    Mówiła że kanały HD.
    Mówiłem że mam.
    Mówiła że to HD to niedrogo.
    Mówiłem że mam za darmo.
    Mówiła że z dekoderem z możliwością nagrywania.
    Mówiłem że mam, wraz z możliwością odtwarzania płyt dvd.

    Na koniec okazało się że jest z n, więc z racji braku jakiejkolwiek oferty
    za którą byłby skłonny zapłacić, nie jest w stanie mi tego badziewia
    sprzedać.

  • 10. Data: 2009-10-03 23:08:15
    Od: SP1 QXL <s...@s...pl>

    jerzyn pisze:
> [...]
    > napisze gdzieś jak ludzie mogą to oglądać .Jestem wielkim fanem Pani Prezes
    > i wierze ze tylko Ona to może powiedzieć .

    U nas nie działa, a od Niemiaszków leci MPEG-2 Jurku!

    Niestety, Szczecin (Kołowo) na samym niemal końcu :(

    Jak zwykle przecież...

    TL