-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: EBD
Date: Fri, 10 Dec 2010 19:33:20 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 35
Message-ID: <idtrpe$3m0$1@news.onet.pl>
References: <idt0l1$3cv$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: azk135.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1292005999 3776 83.27.148.135 (10 Dec 2010 18:33:19 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 10 Dec 2010 18:33:19 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2333772
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w
> Czytałem trochę ale nie wiem do końca.
> Czy dobrze myślę że ABS + EBD (czy tam inne odpowiedniki) działa
> tak że:
> 1) jak się koło ślizga to w aucie z układem EBD przydziela
> pozostałym kołom (pewnie po przekątnej) które jeszcze się nie
> ślizgają większą silę hamowania starając się utrzymać zadane
> opóźnienie
> 2) w aucie z ABS bez EBD ABS po prostu "popuszcza" ciśnienie na
> kole które się ślizga nie dodając tej siły do pozostałych kół w
> efekcie hamowanie jest gorsze niż z EBD
Na ile rozumiem tekst z wikipedii - to EBD ogolnie zajmuje sie
zwiekszeniem sily hamownia tylnych kol.
Przy czym tak troche wprost a troche miedzy wierszami mozna
wyczytac ze niekoniecznie jest to jakies fizyczne zwiekszanie przez
elektronike. Tradycyjnie tylne hamulce byly slabe, zeby sie kola
nie blokowaly. Dodatkowo byl ogranicznik cisnienia, zwany
korektorem. Samochody z ABS odziedzily ta konstrukcje, a ABS
pomagal w razie potrzeby.
A teraz po prostu powiekszono sile tylnych hamulcow, a
ograniczeniem posligow zajmuje sie ABS.
A z drugiej strony - dawno dawno temu mowilo sie ze ABS dziala przy
pomocy plywajacego tloka, czyli potrafilby tylko zmniejszyc
cisnienie pochodzace od pedalu.Odkad mamy TC i ESP - potrafi takze
sam zahamowac. Jak to technicznie jest obecnie zbudowane to moze
JAM bedzie wiedzial - ale wydaje mi sie ze stwierdzenia typu
"przydziela", "dodajac", "przekazuje" stracily juz racje bytu.
Od, skomplikowany mechanizm elektro-hydrauliczny, sterujacy
tloczkami hamulcow, a sterowany komputerem i pedalem.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.12.10 19:50 Artur Maśląg
- 11.12.10 10:38 J.F.
- 11.12.10 10:40 Agent
- 11.12.10 10:53 Agent
- 11.12.10 10:58 Agent
- 11.12.10 12:18 J.F.
- 11.12.10 12:38 J.F.
- 11.12.10 14:56 Bydlę
- 11.12.10 20:14 DoQ
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-24 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-24 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-24 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-02-24 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-24 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-24 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-24 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-24 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=