eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyEBDRe: EBD
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: EBD
    Date: Fri, 10 Dec 2010 19:33:20 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 35
    Message-ID: <idtrpe$3m0$1@news.onet.pl>
    References: <idt0l1$3cv$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: azk135.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1292005999 3776 83.27.148.135 (10 Dec 2010 18:33:19 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 10 Dec 2010 18:33:19 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2333772
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w
    > Czytałem trochę ale nie wiem do końca.
    > Czy dobrze myślę że ABS + EBD (czy tam inne odpowiedniki) działa
    > tak że:
    > 1) jak się koło ślizga to w aucie z układem EBD przydziela
    > pozostałym kołom (pewnie po przekątnej) które jeszcze się nie
    > ślizgają większą silę hamowania starając się utrzymać zadane
    > opóźnienie
    > 2) w aucie z ABS bez EBD ABS po prostu "popuszcza" ciśnienie na
    > kole które się ślizga nie dodając tej siły do pozostałych kół w
    > efekcie hamowanie jest gorsze niż z EBD

    Na ile rozumiem tekst z wikipedii - to EBD ogolnie zajmuje sie
    zwiekszeniem sily hamownia tylnych kol.

    Przy czym tak troche wprost a troche miedzy wierszami mozna
    wyczytac ze niekoniecznie jest to jakies fizyczne zwiekszanie przez
    elektronike. Tradycyjnie tylne hamulce byly slabe, zeby sie kola
    nie blokowaly. Dodatkowo byl ogranicznik cisnienia, zwany
    korektorem. Samochody z ABS odziedzily ta konstrukcje, a ABS
    pomagal w razie potrzeby.
    A teraz po prostu powiekszono sile tylnych hamulcow, a
    ograniczeniem posligow zajmuje sie ABS.

    A z drugiej strony - dawno dawno temu mowilo sie ze ABS dziala przy
    pomocy plywajacego tloka, czyli potrafilby tylko zmniejszyc
    cisnienie pochodzace od pedalu.Odkad mamy TC i ESP - potrafi takze
    sam zahamowac. Jak to technicznie jest obecnie zbudowane to moze
    JAM bedzie wiedzial - ale wydaje mi sie ze stwierdzenia typu
    "przydziela", "dodajac", "przekazuje" stracily juz racje bytu.
    Od, skomplikowany mechanizm elektro-hydrauliczny, sterujacy
    tloczkami hamulcow, a sterowany komputerem i pedalem.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: