  • Data: 2012-05-22 17:47:36
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> wrote in message
    news:4fb915b6$0$1308$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale to odniesienie musi byc uziemieniem zwyklym lub sztucznym.

    Wcale nie musi być.
    Dam Ci przykład - telefon zasilany z baterii - gdzie masz uziemienie?
    Ta elektroniczna "ground' polaczona z ujemnym biegunem baterii
    nie jest polaczona w zaden sposob z ziemia - jest po prostu zamknieciem
    obwodu elektrycznego.

    > Nie ma mojej teorii. W Wiki pisze tak:
    > "Where a real ground connection has a
    > significant resistance, the approximation of zero potential is no longer
    > valid. Stray voltages or earth potential rise effects will occur, which
    > may
    > create noise in signals or if large enough will produce an electric shock
    > hazard."

    I nie ma tu nic niepoprawnego. Pytanie czy Ty to dobrze rozumiesz...
    Bo mam obawy ze nie sadzac po dziwnych wnioskach jakie wyciagasz.

    > Marconi opisal jak zrobic sztuczne uziemienie:
    > "In 1909 Marconi wrote:
    > http://www.nobelprize.org/nobel_prizes/physics/laure
    ates/1909/marconi-lecture.pdf

> [...]
    > The earth wire may have a condenser in series with it, or it may be
    > connected to what is really equivalent, a capacity area placed close to
    > the
    > surface
    > of the ground (Fig. 4).
    > It is now perfectly well known that a condenser, if large enough, does not
    > prevent the passage of high frequency oscillations, and therefore in these
    > cases
    > the earth is for all practical purposes connected to the antennae."
    >
    > To te uloty i uplywnosci z duzych powierzchni daja polaczenie z ziemia.

    Roznica jest tutaj zasadnicza i nie zauwazasz jej chyba - Kondensator
    dla pradu przemiennego o duzej czestotliwosci (jak w nadajnikach
    radiowych) stanowi bardzo maly opor. Im wieksza czestotliwosc tym
    mniejszy opor taki kondensator stanowi. Jednak dla pradu stalego
    kondensator stanowi przerwe w obwodzie i po za dynamicznymi
    lecz krotkotrwalymi procesami naladowania/rozladowania go prad
    staly przez kondensator nie plynie. A wiec taka plyta metalowa
    zawieszona na izolatorach w powietrzu nie moze byc traktowana jako
    uziemienie dla np. czestotliwosci sieci energetycznej 50Hz czy tym
    bardziej dla napiecia stalego z bateryjki litowo-jonowej 3,7V.