  • 1. Data: 2013-08-13 22:38:37
    Temat: Dziwny problem z odpalaniem
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    Pacjent to Ford, scorpio. Jakaś wersja GHIAz roku krótko przed 2000.
    Silnik Benzynowy, bez gazu.
    Odpala prawidłowo kilka razy, ale szaleje na obrotach, bardzo nierówno
    pracuje. Ale można jeździć.
    Za którymś razem nie odpali, nie kręci rozrusznikiem, kontrolki na desce
    palą się normalnie. Wtedy, trzeba poczekać aż ostygnie silnik, na biegu
    go leciutko bujnąć, żeby ruszył wałem i wtedy odpali. Ale jak jest
    zimny. Na rozgrzanym silniku to nic nie daje.
    Co za diabeł?

  • 2. Data: 2013-08-13 23:12:53
    Temat: Re: Dziwny problem z odpalaniem
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-13 22:38, Jawi pisze:
> [...]
    > go leciutko bujnąć, żeby ruszył wałem i wtedy odpali. Ale jak jest
    > zimny. Na rozgrzanym silniku to nic nie daje.

    Czujnik położenia wału?

    Lewis

  • 3. Data: 2013-08-13 23:22:06
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-08-13 23:12, Lewis pisze:

    > Czujnik położenia wału?
    i tak właśnie strzeliłem, ale mechanik powiedział kuzynowi (bo to jego
    auto), że kręciłby rozrusznikiem

  • 4. Data: 2013-08-13 23:40:33
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-08-13 23:22, Jawi pisze:

    > i tak właśnie strzeliłem, ale mechanik powiedział kuzynowi (bo to jego
    > auto), że kręciłby rozrusznikiem

    Wiązka kabli gdzieś przy silniku, pod wpływem temp zaczyna robić lekką
    zworę i szaleje komputer.

  • 5. Data: 2013-08-13 23:54:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > go leciutko bujnąć, żeby ruszył wałem i wtedy odpali. Ale jak jest
    > zimny. Na rozgrzanym silniku to nic nie daje.

    Oprócz tego, co koledzy podpowiedzieli - sprawdź, czy może już szczotki
    rozrusznika nie zaczynają wisieć w powietrzu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 6. Data: 2013-08-13 23:57:56
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-08-13 23:54, Adam pisze:

    > Oprócz tego, co koledzy podpowiedzieli - sprawdź, czy może już szczotki
    > rozrusznika nie zaczynają wisieć w powietrzu.

    Rozrusznik sprawdzony, nawet profilaktycznie wymiana była.

  • 7. Data: 2013-08-14 00:00:50
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-08-13 23:40, hisjusz pisze:

    > Wiązka kabli gdzieś przy silniku, pod wpływem temp zaczyna robić lekką
    > zworę i szaleje komputer.
    no właśnie, ale, czasami odpali kilka - kilkanaście razy bez problemu.
    Jak gorący to nic nie pomaga, jak zimny to lekko ruszony i odpala.
    No dla mnie jak nic, czujnik położenia, jak wiązka kabli by to była to
    by się podsmażyła i klapa.
    Chociaż, bo ja wiem, rożne dziwy się zdarzały.

  • 8. Data: 2013-08-14 02:43:07
    Od: "misiek" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Jawi" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Pacjent to Ford, scorpio. Jakaś wersja GHIAz roku krótko przed 2000.

    nie zebym sie przypierdalal, ale ostatni wypust scorka to 1998
    AFAIR...

  • 9. Data: 2013-08-14 09:29:16
    Od: marsel <marcin@pl>

    Możliwe, że to faktycznie czujnik wału, ale rozrusznik i tak powinien
    kręcić, skoro go wymieniłeś to jeszcze co mi przychodzi do głowy, to
    kable masowe od/do silnika.

  • 10. Data: 2013-08-14 20:00:22
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > leciutko bujnąć, żeby ruszył wałem i wtedy odpali. Ale jak jest zimny. Na

    Czy na ciepłym słychać stuki w rozruszniku czy jest zupełna cisza?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba