  • 11. Data: 2011-03-20 12:55:25
    Temat: Re: Dziwne zachowanie ?wietlówki
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 20 Mar 2011 13:31:22 +0100, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    No fakt, to pozostaje że fluorescencja powoli zanika albo coś z
    zewnątz mu ją wzbudza. Chyba, że przy wyciągniętej wtyczce świeci mu
    się starter - wtedy układ robi z antenę a ktoś w pobliżu zdrowo sieje
    ;)
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 12. Data: 2011-03-20 15:39:47
    Temat: Re: Dziwne zachowanie świetlówki
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@S...COM> napisał w
    wiadomości news:im4n6o$l39$2@news.onet.pl...

    > To masz wyłącznik na zerze a nie na fazie i następuje domknięcie obwodu
    > przez pojemność kuli ziemskiej.

    Nie ma różnicy czy faza czy zero. Obracałem wtyczkę.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2011-03-20 23:17:07
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F. napisał
    > Pamietam za to pewne laboratorium, wylaczalo sie swietlowki .. i tylko
    > ekrany oscyloskopow swiecily. Oczywiscie wylaczonych, niektore nawet
    > od dawna wylaczone.

    Wielkie mi halo - mój własny oscyloskop produkcji ZSRR tak działa.
    Luminofor z dodatkiem fosforu daje bardzo długą poświatę, umożliwiającą
    obserwację szybkich przebiegów występujących tylko raz a nie cyklicznie.
    Promień pojawia się dopiero gdy jest na wejściu sygnał o ustalonym
    poziomie. Poświata wyjątkowo denerwująca, bo przesuwając przebieg po
    ekranie, np. dla zgrania z siatką, otrzymuje się całą kolekcję stopniowo
    zanikających przebiegów.
    Oscyloskop wyłączony i pozostawiony w ciemnym pokoju ma równie ciemny
    ekran. Włączenie i wyłączenie światła pozostawia jeszcze długo świecący
    ekran.
    Maciek

  • 14. Data: 2011-03-21 12:56:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Mar 2011 00:17:07 +0100, Maciek wrote:
> [...]
    >Luminofor z dodatkiem fosforu daje bardzo długą poświatę, umożliwiającą
    >obserwację szybkich przebiegów występujących tylko raz a nie cyklicznie.

    Ale to byly "zwykle lampy".
    I wywolane to bylo chyba swiatlem swietlowek.

    J.

  • 15. Data: 2011-03-22 10:29:24
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@S...COM> napisał w
    wiadomości news:im4n6o$l39$2@news.onet.pl...

    > To masz wyłącznik na zerze a nie na fazie i następuje domknięcie obwodu
    > przez pojemność kuli ziemskiej.

    ... krótkofalowec za ścianą?