  • 1. Data: 2016-08-05 15:55:50
    Temat: Dziwne zachowanie rowerzystów
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    Spotkał się ktoś może z czymś takim? Miałem ostatnio 3x taką sytuację,
    jedną na wiosnę i 2x jakoś na dniach. Wszystko w tym samym miejscu.
    Najpierw był to dziadek na Wigry 3, więc zwaliłem na wiek :), a teraz
    jakieś młode chłopaki na oko 16-18 lat.

    http://pokazywarka.pl/zbogu2/

    Ulica z pierwszeństwem dość szeroka, fakt. Z prawej strony wyjeżdża
    rowerzysta bez patrzenia, bez zwalniania jedzie jak czerwona strzałka
    pokazuje. Trąbie, a rowerzyści patrzyli na mnie jak na debila jak ich
    mijałem. Rzeczywiście jechali przy samej krawędzi i jadąc normalnie nie
    było właściwie szans ich zahaczyć, no ale kurka... bez przesady.

    To jest jakiś lokalny wynalazek, czy nowa moda ogólnokrajowa?

  • 2. Data: 2016-08-05 16:57:01
    Temat: Re: Dziwne zachowanie rowerzystów
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05.08.2016 o 15:55, twistedme pisze:
    > Spotkał się ktoś może z czymś takim?

    Z tym że pedalarze mają gdzieś wszystkich innych uczestników ruchu i
    przepisy?
    Spotykam się z tym nagminnie, praktycznie codziennie.
    Nawet jadąc rowerem.

  • 3. Data: 2016-08-05 17:34:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 5 Aug 2016 15:55:50 +0200, twistedme napisał(a):

    > To jest jakiś lokalny wynalazek, czy nowa moda ogólnokrajowa?

    Niezgodnie z PoRD. Nie udzielili pierwszeństwa. Ale PoRD nie wchodzi w
    szczegóły :) Widocznie uznali że mają dosyć miejsca między twoją furą i
    krawężnikiem i krzywda ci się nie stanie :) Rowerzyści mają skłonność do
    uznawania tej przestrzeni za pas dla rowerów :)
    --
    Jacek
    "Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a

  • 4. Data: 2016-08-05 17:36:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 5 Aug 2016 16:57:01 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Z tym że pedalarze mają gdzieś wszystkich innych uczestników ruchu i
    > przepisy?
    > Spotykam się z tym nagminnie, praktycznie codziennie.
    > Nawet jadąc rowerem.

    Napominanie cavallino by nie był burakiem to czynność daremna :)

  • 5. Data: 2016-08-05 18:35:45
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2016-08-05 o 16:57, Cavallino pisze:

    > Z tym że pedalarze mają gdzieś wszystkich innych uczestników ruchu i
    > przepisy?
    > Spotykam się z tym nagminnie, praktycznie codziennie.
    > Nawet jadąc rowerem.

    Nawet jak jesteś pedalarzem to spotykasz się z niechęcią pedalarzy?

  • 6. Data: 2016-08-05 19:07:44
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05.08.2016 o 18:35, PlaMa pisze:

    > Nawet jak jesteś pedalarzem to spotykasz się z niechęcią pedalarzy?

    Pedalarz to indywiduum, które zachowuje się tak jak zostało opisane powyżej.
    Ja na rowerze zachowuję się dokładnie odwrotnie.

    No i pisałem wyraźnie o "mają gdzieś wszystkich innych" a nie o jakichś
    niechęciach które sam sobie wymyśliłeś.

  • 7. Data: 2016-08-08 13:47:37
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Rowerzyści mają skłonność do
    > uznawania tej przestrzeni za pas dla rowerów :)

    a cmentarze są pełne tych co mieli pierwszeństwo (nieważne czy w prawie
    czy tylko w swoim widzimisie)

  • 8. Data: 2016-08-17 21:10:36
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-08-05 13:55, twistedme <t...@o...pl> wrote:
    > To jest jakiś lokalny wynalazek, czy nowa moda ogólnokrajowa?

    Neue wilde, ogólnokrajowa moda dużych miast i okolic. Jak jest taka sama
    sprawa z sygnalizają świetlną i mają czerwone to też tak robią. Rozmowy
    edukacyjne nie pomagają. Maksymalne combo - jak wyżej tylko pod prąd w
    jednokierunkową, po zmroku, ubranie ciemne, zero oświetlenia z tyłu ale
    za to czerwone z przodu.

  • 9. Data: 2016-08-17 22:27:21
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    > Niezgodnie z PoRD. Nie udzielili pierwszeństwa.

    Aj tam, przecież autor wątku napisał, że jadąc normalnie nie ma
    możliwości, żeby ich zahaczyć, czyli jak rozumiem - nie trzeba zmieniać
    ani kierunku ruchu, ani prędkości, więc wszystko zgodnie z PoRD.

    "ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch
    mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo
    istotnej zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia
    lub przyspieszenia kroku;"

    ;)

    --
    Pozdrawiam,