  • Data: 2012-09-20 13:04:48
    Temat: Re: Dziwne zachowanie hamulca
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacus1Rex" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    news:70b28efb-f111-4de6-aca2-a1c60b89d6d0@t13g2000vb
    x.googlegroups.com...
    Witam. Jestem na forum nowym, choć od dłuższego czasu śledzę uważnie
    Wasze uwagi, rady i spostrzeżenia.
    Mam problem. Zdarza się, że w trakcie hamowania wciskając kilkakrotnie
    w krótkim odcinku czasu (np. raz za razem) hamulec po którymś razem
    pedał twardnieje i hamowanie staje się mało skuteczne. Taki objaw
    zaobserwowałem na jeździe na tzw. luzie.
    Czy może to być wężyk podciśnienia serwa?
    Jaka jest średnica tego wężyka?

    Proszę o odpowiedź

    Wszystko zależy jak często jest to "raz za razem". Jeśli nie ma przerw
    pomiędzy naciśnięciami hamulca, to ten objaw może być prawidłowy. Pompa
    podciśnienia albo kolektor dolotowy nie nadąża z "produkcją" podciśnienia.

    Jeśli przerwy pomiędzy hamowaniami są po kilka sekund, to może to świadczyć
    o nieszczelności wężyka, zaworka, membrany w serwie, uszkodzeniu pompy
    podciśnienia (jeśli to diesel).

    --
    Pozdrawiam,

    yabba