  • 1. Data: 2021-11-12 10:39:09
    Temat: Dziwne skrzyżowanie na Stop Cham
    Od: kriters <k...@o...pl>

    Jako kierowca, który prawo jazdy znalazł w czipsach (a do tego ślepy),
    chciałbym zapytać o następującą sytuację:

    https://youtu.be/4YXqJJcixag?t=97

    Wyjeżdżający z prawej ma ustąp ale nie bardzo widzę komu dokładnie ma
    ustąpić. Natomiast ten skręcający w prawo niby jest na głównej
    ale czy on w momencie zdarzenia już nie stracił swojego pierwszeństwa?
    Bo jednak już odbił w prawo i nie mam pewności czy nadal
    jest na tej drodze w pierwszeństwem.

  • 2. Data: 2021-11-12 12:21:32
    Temat: Re: Dziwne skrzyżowanie na Stop Cham
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 12.11.2021 o 10:39, kriters pisze:
> [...]
    > ale czy on w momencie zdarzenia już nie stracił swojego pierwszeństwa?
    > Bo jednak już odbił w prawo i nie mam pewności czy nadal

    Z moich czipsów wynika, że nagrywający ma pierwszeństwo, ponieważ skręca
    w prawo z drogi z pierwszeństwem przejazdu.
    Skrzyżowanie jest dość nieszczęśliwe geometrycznie, ponieważ obszar
    przecinania się kierunków ruchu jest dość duży oraz zjeżdżając z głównej
    należy migać w prawo, zarówno jak skręca się w "pierwsze prawo" jak i w
    "drugie prawo".
    Ten czarny co wymusił mógł pomyśleć, że nagrywający będzie skręcać w
    "pierwsze prawo", jak jego poprzednik.
    Być może lokalsi nie migają skręcając w "drugie prawo", żeby nie
    prowokować takich niejednoznacznych sytuacji, a nagrywający zachował się
    zgodnie z przepisami.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2021-11-12 14:19:41
    Od: kriters <k...@o...pl>

    W dniu 12.11.2021 o 12:21, yabba pisze:

> [...]
    > Być może lokalsi nie migają skręcając w "drugie prawo", żeby nie
    > prowokować takich niejednoznacznych sytuacji, a nagrywający zachował

    Kompletnie nie odniosłeś się do moich wątpliwości. Teraz jeszcze widzę,
    że tam jest jakby położony nowy asfalt i brakuje linii. Gdyby te linie
    dorysować to moim zdaniem może być tak, że on już dawno był na drodze
    podporządkowanej i powinien temu z prawej ustąpić.

    U siebie mam dosyć podobną sytuację:

    https://www.google.pl/maps/place/Nowiny/@50.1047871,
    18.524422,64m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47114ed542af
    bb3f:0x31f891dbc488d5b0!8m2!3d50.0972024!4d18.543496
    3!5m1!1e4

    Skręcam z ulicy z pierwszeństwem w ulicę Topolową (w prawo) ale żeby to
    zrobić tu muszę przejechać przez kawałeczek ulicy Św. Józefa. I dla mnie
    jest logiczne, że ten który dojeżdża ulicą Św. Józefa do linii
    zatrzymania ma pierwszeństwo bo jest na swoim pasie. Nie mogę mu
    zajechać drogi zjeżdżając na Topolową.

  • 4. Data: 2021-11-12 16:33:19
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-11-12 o 10:39, kriters pisze:
> [...]
    >
    > https://youtu.be/4YXqJJcixag?t=97
    >
    > Wyjeżdżający z prawej ma ustąp ale nie bardzo widzę komu dokładnie ma

    Wszystkim na drodze którą ma przed sobą.
    Ma przecież znak A-7 przed tym skrzyżowaniem (dla tych od czipsów to
    taki żółty trójkącik z czubkiem w dół i w czerwonej ramce, i znaczy on
    "ustąp pierwszeństwa przejazdu").

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2021-11-12 17:59:55
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.11.2021 o 14:19, kriters pisze:

> [...]
    > dorysować to moim zdaniem może być tak, że on już dawno był na drodze
    > podporządkowanej i powinien temu z prawej ustąpić.

    2-3 sekundy wcześniej masz tablicę pomocniczą T-6 pokazującej jak
    przebiega droga z pierwszeństwem przejazdu. To jest jedno skrzyżowanie,
    a skręcający w prawo nie jest na drodze podporządkowanej, tylko w nią
    lub w kolejną wjeżdża z drogi z pierwszeństwem przejazdu. Fakt, że mocno
    niefortunnie to skrzyżowanie wykonano, ale nie pierwsze i nie ostatnie
    takie w naszym kraju.

> [...]
    18.524422,64m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47114ed542af
    bb3f:0x31f891dbc488d5b0!8m2!3d50.0972024!4d18.543496

    To nie jest podobna sytuacja, skrzyżowanie Wawelska/Św. Józefa, to jest
    inne/oddzielne skrzyżowanie niż Św. Józefa/Topolowa.

> [...]
    > jest logiczne, że ten który dojeżdża ulicą Św. Józefa do linii
    > zatrzymania ma pierwszeństwo bo jest na swoim pasie. Nie mogę mu

    Zajeżdżać nie możesz, ale jadący ulicą Św. Józefa z prawej strony włącza
    się do ruchu, on musi tam wszystkim ustąpić pierwszeństwa.

  • 6. Data: 2021-11-13 14:13:46
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    > ale czy on w momencie zdarzenia już nie stracił swojego pierwszeństwa?
    > Bo jednak już odbił w prawo i nie mam pewności czy nadal

    Przepisy i znaki określają pierwszeństwo w miejscu przecinania się
    kierunków ruchu. Tutaj mamy skrzyżowanie, czyli przecinanie się
    kierunków ruchu. Samochód skręcający na tym skrzyżowaniu w prawo, swoje
    pierwszeństwo zachował do czasu zjazdu ze skrzyżowania. Zresztą nie
    musiał na nic się oglądać, bo tor jego jazdy nie krzyżował się z żadnym
    innym kierunkiem. Jak widać na filmie, skręcił swobodnie, mimo że inny
    pojazd dojeżdżał do skrzyżowania.
    Nagrywający, który jechał prosto przez skrzyżowanie, tez nie musiał na
    nic się oglądać. Albowiem wszystkie pozostałe pojazdy muszą mu ustąpić
    pierwszeństwa na tym skrzyżowaniu, również te nadjeżdżające z lewej
    strony, wzdłuż pierwszeństwa.
    Pomęczyłem się trochę przy objaśnianiu prostej sytuacji, ale znacznie
    korzystniej będzie, kiedy poznasz Prawo o Ruchu Drogowym. To jest
    naprawdę przydatne, kiedy chce się jeździć po drogach publicznych.
    Naprawdę jest wtedy łatwiej.

    --
    -
    Akarm

  • 7. Data: 2021-11-13 14:18:03
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2021-11-12 o 12:21, yabba pisze:

    > Z moich czipsów wynika, że nagrywający ma pierwszeństwo, ponieważ skręca
    > w prawo z drogi z pierwszeństwem przejazdu.

    To chyba inny film oglądałeś. :D
    Spójrz na ten fragment z linku.
    Nagrywający jedzie przez skrzyżowanie na wprost, nigdzie nie skręca.

    Reszty bredni o jakimś "drugim prawo" nie ma sensu komentować.

    --
    -
    Akarm

  • 8. Data: 2021-11-13 15:08:15
    Od: kriters <k...@o...pl>

    W dniu 13.11.2021 o 14:18, Akarm pisze:

    > To chyba inny film oglądałeś. :D
    > Spójrz na ten fragment z linku.
    > Nagrywający jedzie przez skrzyżowanie na wprost, nigdzie nie skręca.
    >
    > Reszty bredni o jakimś "drugim prawo" nie ma sensu komentować.

    W taki sposób mów do swojej mamy, buraku.

  • 9. Data: 2021-11-13 15:21:59
    Od: kriters <k...@o...pl>

    W dniu 12.11.2021 o 17:59, nadir pisze:

> [...]
    > pierwszeństwem przejazdu. Fakt, że mocno niefortunnie to skrzyżowanie
    > wykonano, ale nie pierwsze i nie ostatnie takie w naszym kraju.

    Masz rację. Tablicę wydziałem ale ten układ jest moim zdaniem tak
    beznadziejny że szukałem jakiegoś drugiego dna.

  • 10. Data: 2021-11-16 00:01:03
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > lub w kolejną wjeżdża z drogi z pierwszeństwem przejazdu. Fakt, że mocno
    > niefortunnie to skrzyżowanie wykonano, ale nie pierwsze i nie ostatnie

    Ale to inna perspektywa. Wyjeżdżający z podporządkowanej może nie ma
    tego oznakowania i wydaje mu się, że droga z pierwszeństwem (na którą
    musi uważać) jest dalej. Może np na znaku nie widać tej drogi w którą
    zjeżdżał ten z drogi z pierwszeństwem. Rozgląda się za samochodami i
    nikogo nie widząc wyjeżdża jak mu się wydaje do krawędzi drogi z
    pierwszeństwem gdzie dopiero kogoś spodziewa się.