    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>
    Subject: Re: Dziwne naprawy
    Date: 15 Jun 2020 21:52:37 GMT

    Jest Mon, 15 Jun 2020 21:35:48 +0200, Cezary Grądys pisze:
    > Ja miałem tuner TSH110 i od początku miał dziwną wadę. Na AM tracił
    > stopniowo czułość, to było takie w ciągiu paru minut. Wyłączenie i w
    > łączenie zasilania najczęściej pomagało. Nigdy nie doszedłem co było
    > przyczyną, chociaż schemat prawie na pamięć znałem. Pewnie coś z ARW,
    > ale do dziś nie wiem.

    To mi się jeszcze też przypomniał problem z gatunku niewyjaśnionych.
    Akcja rozgrywała się przed dekadą, w gomułkowskim bloku ze starą
    instalacją elektryczną (to może mieć znaczenie). Był sobie gramofon,
    normalnie podłączony do wzmacniacza. W zasadzie grał, jak należy. Ale
    zdarzało się, że potrafił strzelać. Oczywiście strzelał z głośników, ale
    jak! Dźwięk najbardziej przypominał wystrzały z pistoletu. Potrafił
    strzelać pojedynczo, ale też walił seriami. Seria, cisza, parę strzałów,
    znów seria, cisza. Miał dni, że potrafił wywalić kilka magazynków,
    a czasem kompletnie nic. Ale zawsze, kiedy igła była w górze - podczas
    odtwarzania nigdy.

    Kombinowałem na różne sposoby, kable, zasilanie, uziemianie, usunięcie
    elektryczności statycznej (ale raczej to nie to, takie dźwięki
    rozpoznaję). Czasem niby jakieś czary pomagały, ale po jakimś czasie
    znów strzelnica... Definitywnie pomogła dopiero zmiana mieszkania. :)
    Chyba były to jakieś problemy z masą, w każdym razie zdarzało mi się
    słyszeć nieco zbliżone efekty przy podobnych uszkodzeniach.

    k.