eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 15

  • 11. Data: 2010-06-21 15:42:20
    Temat: Re: Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > >
    > > Czy by w 17 kkm sprz g o wyko czy ? ;>
    > >
    > > --
    >
    > No własnie się zastanawiam...
    >
    > Swoją drogą - przy jakichś 5 tys. byłem w serwisie i mam adnotację na
    > zleceniu serwisowym, że coś się dzieje z "1". Wtedy jednak nic nie
    > stwierdzili.
    >
    > To własnie jest objaw kończenia się sprzęgła?
    >
    > Michał
    Jak wsteczny wchodzi?

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 12. Data: 2010-06-21 15:51:38
    Temat: Re: Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego
    Od: mic49 <m...@i...pl>


    > Jak wsteczny wchodzi?
    >
    > --
    > Wys ano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl

    Wsteczny bez problemu.

    Michał


  • 13. Data: 2010-06-21 23:50:15
    Temat: Re: Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego
    Od: " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    mic49 <m...@i...pl> napisał(a):


    > - dzisiaj stwierdziłem pewną prawidłowość. Auto stoi na luzie, dodaję
    > nieco gazu, puszczam, kiedy obroty się stabilizują wciskam sprzęgła i
    > pierwszy bieg, auto delikatnie drgnie. Wrzucam luz, puszczam sprzegło,
    > nieco obroty, puszczam gaz, obroty ustabilizowane i znów sprzęgło,
    > pierwszy boeg - auto drgnie...


    Ja tu widzę raczej dziwne zachowanie kierowcy a nie sprzęgła...

    Po kiego, za przeproszeniem, licha dodajesz gazu przed naciśnięciem sprzęgła
    i wrzuceniem biegu ????
    To się robi przy całkowicie puszczonym gazie, dopiero w miarę popuszczania
    sprzęgła dodaje się gazu.
    Na kursach prawa jazdy tego nie uczą ???
    Przy podwyższonych obrotach może szarpać z powodu sprzężenia wałków skrzyni
    biegów wirującym olejem - jak w automatycznej skrzyni biegów.
    Przy wolnych obrotach w momencie włączania biegów szarpnięcie jest normalnym
    objawem ale przy ujemnych temperaturach, gdy olej jest bardzo gęsty.
    Wmak

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 14. Data: 2010-06-21 23:58:04
    Temat: Re: Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>


    Użytkownik "mic49"

    > - objaw ruszania samochody do przodu - stwierdziłem prawidłowość, być
    > może to normalne: stoję na luzie, dodaję gazu, obroty się stabilizują,
    > wciskam sprzęgła, podczas wrzucenia 1 samochód delikatnie drgie. Wraca
    > na luz, dodaję gazu... i tak za każdym razem.

    Coś jest nie tak, albo ja nie rozumiem o czym Ty piszesz
    Samochód raczej nie drga podczas wrzucania biegu - objaw taki, jakby
    sprzęgło nie do końca rozłączyło skrzynię.
    Tego fragmentu o wracaniu na luz to już w ogóle nie rozumiem - znaczy co
    bieg samoczynnie wyskakuje?


  • 15. Data: 2010-06-22 06:40:14
    Temat: Re: Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    >
    > Co jest nie tak, albo ja nie rozumiem o czym Ty piszesz
    > Samoch d raczej nie drga podczas wrzucania biegu - objaw taki, jakby
    > sprz g o nie do ko ca roz czy o skrzyni .
    > Tego fragmentu o wracaniu na luz to ju w og le nie rozumiem - znaczy co
    > bieg samoczynnie wyskakuje?

    Napiszę jeszcze raz:
    Auto stoi na luzie, silnik włączony. Robimy teraz sytuacją niezbyt
    normalną, tzn. testową :)
    - dodaję nieco gazu,
    - puszczam gaz i czekam, aż obroty wrócą do stanu "bez gazu"
    - naciskam sprzęgła i wrzucam pierwszy bieg
    - samochód delikatnie drgnie do przodu;
    - wracam na luz i od początku...

    Za każdym razem przy takiej procedurze samochód delikatnie drgnie.

    ***

    Co do wyskakiwania, jak to określiłem, może niezbyt dokładnie.
    Normalnie powinno być tak, że przejście z biegu pierwszego na drugi
    odbywa się płynnie. Ale czasami zdarza się, że zmieniając własnie z 1
    na 2 mam wrażenie, jakby wczesniej jedynka nie do końca była wrzucona.
    Drążek nie przechodzi płynnie, a jakby zeskakiwał z jedynki po tym,
    jak go pociągnę, aby zmienić na dwójkę.

    ***

    Dla mnie jest to taki objaw, jak sprzegło nie byłoby do końca
    wciśnięte, a ja bym chciał operować na biegach. Występuje to tylko na
    pierwszym biegu. Z kolei przy redukcji na przykład z trójki na dwóję
    (jeszcze podczas wciśniętego sprzęgła) słyszę pracę tegoż sprzęgła,
    coś tam się zatacza, co zapewne może i jest normalne, ale w innych
    autach, którymi jeździłem - tego nie słyszałem.

    ***

    Reasumując - nie wiem, czy przesadzam, ale wcześniej się z tym nie
    spotkałem.

    Michał

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: