  • Data: 2015-08-31 06:39:36
    Temat: Re: Dziwne bootowanie laptopa
    Od: "Radoslaw Szwed" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Universis" <u...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:636d2704-2651-46ee-82c1-a3baaf73e812@googlegrou
    ps.com...

    > Laptop Asus x551c. Jak w temacie padł dysk twardy. Dysk wymieniłem i oczywiście
    chciałem zainstalować >windows 8. Na początku nie
    > wiedziełem jak ustawić bootowanie z CD/DVD w tym biosie i po pierwszej "dłubance"
    utraciłem bootowalność ze wszystkich nośników
    > :). Nie dałem za wygraną i postanowiłem dłubać dalej w wyniku czego osiągnąłem
    połowiczny sukces - laptop bootuje zarówno z HD jak
    > i z CD/DVD - ale.... . z włożonym Pendrive do gniazda USB !. Na Pendrive są tylko
    fotki - bootowalnym nie jest. Jak co ustawić
    > żeby laptop bootował bez tego Pendrive'a ?

    Przy starcie F2 (wejscie do BIOS)
    W menu Security dajemy Disable przy Secure Boot Control
    Zapisujemy ustawienia i reset.
    Ponownie przy starcie F2
    W menu Boot dajemy Enabled przy Launch CSM.
    Zapisujemy ustawienia i reset.

    Od teraz przy starcie Esc i można wybrać urządzenie do "bootowania"
    lub ustawić je w BIOS

    Pozdrawiam
    Radek.