-
Data: 2019-12-23 11:58:13
Temat: Re: Dziś Makaron jutro Morawiecki
Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 23.12.2019 o 11:32, WS pisze:
>> 2. Niski samochód jest bezpieczniejszy, bo lepiej trzyma się drogi i
>> przy nagłym manewrze i zrobi od razu dachowania, jak suv, który ma wyżej
>> położony środek ciężkości. Praw fizyki się nie oszuka.
>
> To juz sciema, jesli bierzemy pod uwage zderzenia, to np. upraszczajac
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Zderzenie_ca%C5%82kowi
cie_niespr%C4%99%C5%BCyste
Z grubsza jest tak, że niski samochód ma lepsze bezpieczeństwo czynne
czyli możliwość uniknięcia przeszkody i więcej "wybacza", natomiast duży
i ciężki większe bierne czyli szansy wyjścia cało w razie zderzenia.
Oczywiście mowa o dobrze skonstruowanych samochodach i porównywalnych
"technicznie".
Więc pomijając innych idiotów bo na nich wpływu nie mamy _może_ okazać
się, że dobry kierowca będzie finalnie bezpieczniejszy w niższym i
mniejszym. Natomiast kiepski powinien kierować się masą i wybrać...
tramwaj;)
> Tez nie do konca, ja SUVow nie lubie (wole bardziej sportowe), ale ostatnio 2x
pozyczalem na wakacjach i do emeryckiej jazdy sa OK - wysoko sie siedzi, dobrze
widac, latwo sie wsiada (dla starszych osob duza zaleta). Za to po zakretach nie da
sie tym jezdzic ;) , tzn. mialem tylko Dacie Duster i Opla crossland x bodajze,
pewnie takie porsche cayenne to inna bajka ;)
Czejen prowadzi się dupniej niż stary accord. Wiem bo sprawdzałem:P
Nawet wszyskie trzyliterowe skróty nie oszukają fizyki. ESP poprawi
tyle, że nie wylecisz do środka po nadmiernej kontrze, ale na zewnątrz,
to prosta sprawa - zawsze "sportowy" wejdzie w zakręt szybciej niż SUV.
Znaczy wjejść mogą z tą samą prędkością, ale tylko jeden w zakręcie
zostanie jak wejdą z max dla sporta;)
--
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 23.12.19 12:11 kk
- 23.12.19 12:18 kk
- 23.12.19 13:27 r...@o...pl
- 23.12.19 13:59 Budzik
- 23.12.19 13:59 Budzik
- 23.12.19 17:16 Cavallino
- 23.12.19 17:16 Cavallino
- 23.12.19 18:26 Poldek
- 23.12.19 18:53 WS
- 23.12.19 19:14 p...@g...com
- 03.01.20 11:37 j...@i...pl
- 03.01.20 11:47 ER
- 03.01.20 14:16 Miroo
- 03.01.20 14:45 Cavallino
- 03.01.20 14:46 ąćęłńóśźż
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=