  • 11. Data: 2022-02-01 23:17:53
    Temat: Re: Dziedziczenie numeru przedpłaconego
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Feb 2022 21:15:58 +0100, LordBluzg(R) wrote:

    > Kłamiesz, jak zwykle :)
    >
    > https://www.uke.gov.pl/blog/co-z-umowa-po-smierci-ab
    onenta,22.html

    O cesji pisze, ale podstawy prawnej nie podal - a moze Ty podasz ? :-)

    I jeszcze takie
    https://cik.uke.gov.pl/uslugi-teleko/pytania-i-odpow
    iedzi/umowy-rachunki-platnosci/czy-w-przypadku-smier
    ci-abonenta-spadkobierca-moze-dokonac-cesji-umowy-na
    -siebie,38.html

    J.

  • 12. Data: 2022-02-01 23:21:43
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 01.02.2022 o 23:17, J.F pisze:

    onenta,22.html

    > O cesji pisze, ale podstawy prawnej nie podal - a moze Ty podasz ? :-)

    Anachuj skoro jest w Góglu? Nieumisz w Gógla?

> [...]
    iedzi/umowy-rachunki-platnosci/czy-w-przypadku-smier
    ci-abonenta-spadkobierca-moze-dokonac-cesji-umowy-na

    No.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 13. Data: 2022-02-02 00:11:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Feb 2022 23:21:43 +0100, LordBluzg(R) wrote:

    > Anachuj skoro jest w Góglu? Nieumisz w Gógla?

    To udowodnij ze umisz, znajdz i podaj :-)

    iedzi/umowy-rachunki-platnosci/czy-w-przypadku-smier
    ci-abonenta-spadkobierca-moze-dokonac-cesji-umowy-na
    -siebie,38.html

    > No.

    Ale widzisz - tu troche inaczej pisza :-)

    J.

  • 14. Data: 2022-02-02 00:56:07
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.02.2022 o 00:11, J.F pisze:

    > To udowodnij ze umisz, znajdz i podaj :-)

    OK, Kodeks Cywilny art 7** :D Hehehe, w chuja to my ale nie nas.
    Znajdziesz, lokaja też znajdziesz :D

    iedzi/umowy-rachunki-platnosci/czy-w-przypadku-smier
    ci-abonenta-spadkobierca-moze-dokonac-cesji-umowy-na
    -siebie,38.html

    > Ale widzisz - tu troche inaczej pisza :-)

    Noi?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 15. Data: 2022-02-02 17:13:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >OK, Kodeks Cywilny art 7** :D Hehehe, w chuja to my ale nie nas.
    >Znajdziesz, lokaja też znajdziesz :D

    A dokladniej? Nie wiesz :-)

    iedzi/umowy-rachunki-platnosci/czy-w-przypadku-smier
    ci-abonenta-spadkobierca-moze-dokonac-cesji-umowy-na
    -siebie,38.html

    >Noi?

    No to staje sie interesujące co w tej podstawie prawnej pisze.

    Ewentualnie wierzymy UKE, rowniez w to, ze operator nie musi
    przeniesc.

    J.

  • 16. Data: 2022-02-02 19:59:18
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    iedzi/umowy-rachunki-platnosci/czy-w-przypadku-smier
    ci-abonenta-spadkobierca-moze-dokonac-cesji-umowy-na

    Taka jest natura cesji.

  • 17. Data: 2022-02-02 21:12:23
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

> [...]

    Bo nakaz rejestrowania to nakaz państwowy, nie operatora. Operator
    miał tylko blokować połączenia itp. (stare) i nie uaktywniać (nowe)
    pre-paidów bez rejestracji. I kolekcjonować PESEL-e. A nie pilnować, czy
    domniemany użytkownik numeru jeszcze żyje.
    Przy czym blokować ruch nie znaczy, że zajumać środki lub w ogóle
    zlikwidować numer. To sprawa wtórna - mogła wynikać po pewnym czasie
    z regulaminu.

    I żeby złoczyńcy płacili słupom lub przeszli z pre-paidów do komunikatorów.
    Pamiętam, że na początku 2017 długo leżakujące w pobliskim sklepie
    krótkofalówki nagle zniknęły.

    Nie tylko nakazu przerejestrowania ale też procedury wyrejestrowania
    nie było, co zauważyła niejaka Streżyńska zanim ją z rządu PIS-u wywalili,
    m. in. za krytykę tych przepisów.
    I dalej chyba nie ma?

    > A potem np telefon zgubisz, i kopii SIM nie dostaniesz.
    > A na telefonie bank, email, znajomi.
    >
    > Lepiej przerejestrowac. Albo przeniesc na nowy numer.

    Wcześniej obsługa pre-paida była na PUK. Wtórnik SIM-a chyba też.
    Jakimś prawem się to zmieniło?
    Może gdzieś jest wymóg aby telefon klienta banku był akurat na niego
    zarejestrowany, nie zauważyłem. A jak udowodnić, prosić operatora
    o zaświadczenie?

    Arek

  • 18. Data: 2022-02-02 21:43:04
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Kłamiesz, jak zwykle :)
    >
    > https://www.uke.gov.pl/blog/co-z-umowa-po-smierci-ab
    onenta,22.html

    Użytkownik pre paida nie jest de facto abonentem. Nawet jeżeli
    w regulaminie operator dla ułatwienia tak go sobie nazwie (wcześniej
    wyraźnie rozróżniano abonentów i użytkowników). I nie ma zobowiązań
    wobec operatora o ile nie "spłaca" telefonu. Operator też nie ma
    zobowiązań oprócz świadczenia usług dopóki konto numeru (nie
    jakiegoś "abonenta" czy "właściciela") niezerowe oraz (o co wieczna
    kłótnia) się nie "przedawniło".
    Przymus rejestracji był niezależny od wzajemnych zobowiązań.
    Teoretycznie niczego nie powinien zmienić, poza tym, że na pytanie
    organów o numer operator miał podać nazwisko i PESEL.
    Właściwie to operator powinien mieć tę bazę oddzielną i nie powinna
    być używana w kontaktach z użytkownikiem pre paida. Ale jest...

    Arek

  • 19. Data: 2022-02-02 22:04:25
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.02.2022 o 21:43, Arek pisze:

> [...]
    > Właściwie to operator powinien mieć tę bazę oddzielną i nie powinna
    > być używana w kontaktach z użytkownikiem pre paida. Ale jest...

    Pytacz ma na myśli przeniesienie "własności" po śmierci osoby na którą
    jest zarejestrowany numer, choćby z powodu otrzymywania faktury. Tutaj
    nie widzę żadnego problemu w cesji, jedynie tyle, że jeśli operator ma
    jakieś "widzimisię" to może odmówić.

    'Widzimisię" może być z wielu powodów ale w 99% przypadków ono nie zachodzi.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 20. Data: 2022-02-02 23:05:06
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 02.02.2022 o 17:13, J.F. pisze:
> [...]
    -siebie,38.html

    > No to staje sie interesujące co w tej podstawie prawnej pisze.

    KSIĘGA CZWARTA

    SPADKI
    TYTUŁ I

    Przepisy ogólne
    Art. 922. [Spadek]
    § 2.
    Nie należą do spadku prawa i obowiązki zmarłego ściśle związane z jego
    osobą, jak również prawa, które z chwilą jego śmierci przechodzą na
    oznaczone osoby niezależnie od tego, czy są one spadkobiercami.

    > Ewentualnie wierzymy UKE, rowniez w to, ze operator nie musi przeniesc.

    Tutaj już nie chce mi się szukać.