eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaDział reklamacji orange - czy jest coś wyżej? Podłączenie liniiRe: Dział reklamacji orange - czy jest coś wyżej? Podłączenie linii
  • Data: 2015-02-25 08:41:47
    Temat: Re: Dział reklamacji orange - czy jest coś wyżej? Podłączenie linii
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 24 Feb 2015 13:09:13 -0800 (PST), Jacek Skórzewski

    > 18 lat temu komórki były drogie i nie było zasięgu. TPSA miała niewiele konkurencji
    i dla wielu ludzi jedyną szansą na posiadanie telefonu było bycie klientem TPSA.

    18 lat temu ... 1997 ? Jesli nie myle, to dopiero zaswital gsm.

    > Nie znam oficjalnych statystyk, nie wiem, czy w ogóle istnieją, ale te 18 lat to
    raczej czas systematycznego odpływu klienów.
    > Za tym idzie pewnie spadek wpływów i wydatków na inwestycje.
    > Nie mówiąc już o tym, że kiedyś taniej było zaprojektować i wybudować.

    Ja w miare pamietam - w 1997 we wroclawiu TP zblizyla sie do nasycenia
    rynku, tzn juz niewiele osob zostalo czekajacych na telefon. To skutek
    wczesniejszej roboty.
    A potem przyszla powodz, TP dostalo ~1.5r napraw, wymian starych kabli
    itp. Przy okazji zapoznalo sie z technika radiowa (na ktorej modem
    dzialal do 9600)
    Gdzies na wsiach bylo gorzej.

    Potem ... TP jeszcze szlo rozpedem, weszlo w internet, ale gsm tez
    robil konkurencje i w miare obnizania cen jak piszesz - tracili
    klientow. W sumie to i tak zadziwiajaco malo.

    Tak czy inaczej - jeszcze pare lat i w miare rozwoju komorek sie
    pewnie okazalo ze siec stacjonarna sie nie oplaca. Za drogo ten kabel
    i centrala kosztuje ... chyba ze klient jest sklonny zaplacic ponad 50
    zl/mc - za internet i TV. I to pod warunkiem ze klient blisko.

    Takie czasy - telefonia przez radio, internet ... kto wie czy nie
    przez radio, a kable to miedzy BTS-ami :-)

    J.