  • 21. Data: 2010-02-23 08:42:24
    Temat: Re: Dyskryminacja ze względu na markę???
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 22 Feb 2010 23:51:39 +0100, =Marcos= napisał(a):

    > Wciskający się z innego pasa czasem też myślą strategicznie: statystyczny
    > Matiz ma słabsze przyspieszenie i jest tańszy od statystycznego "lepszego
    > samochodu", więc wciskać się po chamsku jest bezpieczniej (czytaj: taniej,
    > jeśli się zahaczy czy coś

    Słyszałem plotki że w Polsce OC dla pojazdów mechanicznych jest
    obowiązkowe.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 22. Data: 2010-02-23 08:47:20
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-02-22, mo <t...@t...pl> wrote:

    > Nikt też nie próbuje w trasie wyprzedzać na trzeciego i na siłę -tak na
    > wszelki wypadek, nie ma takiej sytuacji jak ostatnio, kiedy pod dość długą
    > górę wyprzedzić chciał mnie jakiś duży VAN, ale źle ocenił chyba swoje
    > możliwości i brakło mu mocy podczas wyprzedzania, ja w Matizie też miałem
    > max tego co mogłem z niego wykrzesać pod górę i jechaliśmy tak obok siebie
    > spory kawałek drogi aż zrezygnował.

    Pod górę? To Ty też się idiotycznie zachowałeś.

    > Zawsze zastanawiam się czy takie wyprzedzanie na siłę bierze się z tego, że
    > wyprzedający zamiast realnie ocenić prędkość z góry podświadomie zakłada, że
    > Matiz musi sie wlec i z marszu rozpoczyna wyprzedanie nie oceniając
    > prędkości i doprowadza do niebezpiecznych sytuacji.

    Jak na sto spotkanych Matizów dziewięćdziesiąt dziewięć się wlecze to
    się człowiek przyzwyczaja, ze wszystkie się wloką. Generalnie
    zdecydowana większość kierowców się wlecze (mam na myśli jazdę po
    mieście, w szczególności ruszanie spod świateł) i każdy samochód
    sprawnie ruszający potrafi zaskoczyć :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 23. Data: 2010-02-23 09:02:25
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Mon, 22 Feb 2010 23:50:01 +0100, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    wrote:

    [...]
    > Może nie marki, ale z pewnością coś w tym jest.

    Najprzyjemniej się jeździ Vectrą. Najlepiej czarną :-)

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 24. Data: 2010-02-23 09:18:58
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Mariusz Chwalba wrote:

    > On Mon, 22 Feb 2010 23:50:01 +0100, Tomasz Pyra
    > <h...@s...spam.spam> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Najprzyjemniej się jeździ Vectrą. Najlepiej czarną :-)

    Srebrne mondeo też jest niezłe.

    Jakiś czas temu tak jechałem ze znajomym, 450 km na spotkanie. Koszule,
    krawaty, marynarki z tyłu na wieszakach.

    Pojęcia nie mam dlaczego wszyscy jak nas widzieli to ostro zwalniali i
    nagle zaczynali jechać przepisowo ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 25. Data: 2010-02-23 09:19:42
    Od: mw <m...@g...com>

    On 22 Lut, 23:51, "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info> wrote:
    [...]
    > jeśli się zahaczy czy coś, poza tym mniejsza szansa, że Matizem mafia jedzie
    > :P).
    No nie wiem, a jak im BMW Dzidek spalił?

  • 26. Data: 2010-02-23 10:02:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości news:

    > To zależy. Co powiesz na sytuacje kiedy zaraz po skręcie na skrzyżowaniu
    > (po którym jest długa prosta) zaczynasz się rozpędzać

    Przepis jest jasny, masz zakaz i już.

    > (nie muskając gaz ale wciskając do deski), a koleś zaczyna Cię wyprzedzać
    > zaraz po manewrze zakładając chyba że ma tak mocny silnik (1.9 TDI) że
    > wyprzedzi wszystko. Mnie to bardzo denerwuje bo niby dlaczego ja mam
    > zwalniać?

    Po prostu nie masz przyspieszać.

  • 27. Data: 2010-02-23 10:09:04
    Od: Hubertus Blues <h...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-02-23 07:56, Agent pisze:

    > To zależy. Co powiesz na sytuacje kiedy zaraz po skręcie na skrzyżowaniu
    > (po którym jest długa prosta) zaczynasz się rozpędzać (nie muskając gaz
    > ale wciskając do deski), a koleś zaczyna Cię wyprzedzać zaraz po
    > manewrze zakładając chyba że ma tak mocny silnik (1.9 TDI) że wyprzedzi
    > wszystko. Mnie to bardzo denerwuje bo niby dlaczego ja mam zwalniać? Ja
    > rozumiem sytuację gdy jade ze stałą prędkością bo nie chcę lub nie mogę
    > szybciej jechać ale takie manewry gdzie ja przyspieszam a komuś się
    > wydaję ze to za wolno to już jego problem.

    To "kalizm" w czystej postaci!
    Dlaczego tamten jest zły? Bo chce Ciebie wyprzedzić. A Ty jesteś dobry
    bo masz prawo jechać przed nim!

    PS. A swoją drogą chyba można zakładać, ze Matiz jedzie wolniej niż
    dajmy na to Passat Kombi. Założenie ma logiczne podstawy więc ni dziw się.

    --
    pozdrawiam
    Hubertus Blues

  • 28. Data: 2010-02-23 10:16:11
    Od: to <t...@a...xyz>

    mo wrote:

    > Powiem tak, wolno nie jeżdżę, z małego silniczka tankując dobre paliwo
    > da się jednak sporo wyciągnąć, na pewno zawalidrogą nie jestem (...)

    To, że silniczek wyje, a wszystko wokół trzęsie się i wibruje jak na
    wahadłowcu podczas startu nie oznacza, że dla zewnętrznego obserwatora
    nie jesteś mułem. Matiz ma 17 sekund do setki więc dla normalnego auta
    zawalidrogą będzie zawsze, choćbyś nawet zatankował tam paliwo lotnicze i
    dusił gaz bez opamiętania.

    > Ostatnio pojeździłem innym służbowym znacznie lepszym nowym samochodem i
    > jestem w szoku, wcale nie jeździłem szybciej (...)

    Może tylko wydawało Ci się, że nie jeździłeś szybciej? O ile to auto
    miało normalny silnik, to wręcz trudno byłoby jeździć wolniej...

    > Może to NTG i bardziej na grupę o psychologii ale temat mnie interesuje
    > właśnie w tej kwestii. Co o tym sądzicie? Czy faktycznie część osób
    > ocenia prędkość samochodu i styl jazdy na podstawie.

    Matiz zawsze będzie mniejszym lub większym zawalidroga, bo po prostu
    takie ma osiągi, a dodatkowo jest mały i łatwo go wyprzedzić, więc każdy
    wyprzedza. Co w tym dziwnego?

    --
    cokolwiek

  • 29. Data: 2010-02-23 10:19:40
    Od: to <t...@a...xyz>

    Maciej Browarczyk wrote:

    > Jesli mowimy o SUVach (CRV, Rav4) to masz racje ale jesli o SAV to
    > moglbys sie grubo zdziwic.

    Do tej pory spotkałem jednego, który sensownie przyspieszał (Infinity
    cośtam).

    --
    cokolwiek

  • 30. Data: 2010-02-23 10:27:47
    Od: to <t...@a...xyz>

    Cavallino wrote:

    > Przepis jest jasny, masz zakaz i już.

    Prawo jest niestety kulawe, bo wyobraźmy sobie np. sytuację w której ktoś
    zaczyna wyprzedzać tuż za progiem zwalniającym. Według prawa trzeba
    jechać te 5 km/h zanim dokończy manewr swoim złomem.

    > Po prostu nie masz przyspieszać.

    No ale to jest sytuacja w której on przyspieszał zanim ktoś zaczął go
    wyprzedzać, a ten ktoś źle ocenił możliwości swojego złomu (co wydaje się
    mało prawdopodobne w przypadku Matiza, ale mniejsza o to). W takiej
    sytuacji winni są obaj.

    --
    cokolwiek