  • 1. Data: 2009-12-12 14:48:58
    Temat: Dysk twardy - pytanie o bad sectors
    Od: Diverek <U...@o...pl-TO-TEZ>

    Witajcie,
    Właśnie jestem świadkiem sytuacji, z którą osobiście stykam się pierwszy
    raz w życiu, na tak dużą skalę.
    Dziś zaraz po uruchomieniu OS, komputer przy próbie wykonania pierwszej
    operacji użytkownika zrestartował się. Po restarcie BIOS zgłosił błąd
    SMART jednego z dysków (Maxtror 160GB, 6Y080LO), ale dysk wykrywał
    poprawnie. Bootowanie OS jednak już bezskuteczne (błąd dysku).
    Nie czekając długo, uruchomiłem z flopa MHDD, a tam... różowo bad
    sectors. W tej chwili jestem mniej więcej na 30 Gbajcie, a już mam ca.
    900 UNC i jakieś 60 AMNF.
    Jakie są przyczyny tak gwałtownego "wysypania się" dysku, którego
    kondycja jeszcze 5-6 miesięcy temu była do pozazdroszczenia (stawiałem
    na nim Win7RC i dokładnie go wtedy sprawdzałem).

    --
    Pozdrowienia,
    Tom

  • 2. Data: 2009-12-12 15:18:58
    Temat: Re: Dysk twardy - pytanie o bad sectors
    Od: "michaaa" <m...@m...com>

    rozmagnesowal sie albo utracil hermetycznosc...

    mm

  • 3. Data: 2009-12-12 16:25:15
    Od: Diverek <U...@o...pl-TO-TEZ>

    Właśnie umarł na dobre (BIOS i MHDD już go nie widzą) :/

    --
    Pozdrowienia,
    Tom

  • 4. Data: 2009-12-12 16:48:44
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Saturday 12 December 2009 16:18, michaaa wrote:
    > rozmagnesowal sie albo utracil hermetycznosc...

    "Hermetyczny", to on nigdy nie był... :-)

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 5. Data: 2009-12-12 17:10:12
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Diverek" <U...@o...pl-TO-TEZ> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hg0g5d$otv$...@n...onet.pl...
    > Właśnie umarł na dobre (BIOS i MHDD już go nie widzą) :/

    Kup nowy dysk.

  • 6. Data: 2009-12-12 17:20:51
    Od: Diverek <U...@o...pl-TO-TEZ>

    qwerty pisze:

    > Kup nowy dysk.

    Co Ty gadasz... ?? Ale pewny jesteś tak na 100%? :P:)

    --
    Pozdrowienia,
    Tom

  • 7. Data: 2009-12-12 21:59:07
    Od: "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@p...onet.pl>

    > Jakie są przyczyny tak gwałtownego "wysypania się" dysku, którego
    > kondycja jeszcze 5-6 miesięcy temu była do pozazdroszczenia (stawiałem
    > na nim Win7RC i dokładnie go wtedy sprawdzałem).

    Hmm, albo faktycznie przestal byc szczelny, albo kawaleczek lakieru oderwal
    sie i zaczal wyrywac nastepne - a to juz lawina...
    Ale czemu BIOS do teraz nie wykrywa to juz nie wiem :-/

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 8. Data: 2009-12-13 09:05:29
    Od: Diverek <U...@o...pl-TO-TEZ>

    Adam 'Adak' Kępiński pisze:

    > Hmm, albo faktycznie przestal byc szczelny, albo kawaleczek lakieru oderwal
    > sie i zaczal wyrywac nastepne - a to juz lawina...
    > Ale czemu BIOS do teraz nie wykrywa to juz nie wiem :-/

    No właśnie z taką szybką "lawiną" pierwszy raz się spotkałem :)
    Jeszcze chwilę po pierwszym skanowaniu MHDD BIOS i sam MHDD go
    wykrywały, ale po następnym restarcie komputera dysk umarł na dobre. To
    był szybki i rozległy "zawał" :(

    --
    Pozdrowienia,
    Tom

  • 9. Data: 2009-12-13 12:07:27
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2009.12.12 16:18, michaaa pisze:
    > rozmagnesowal sie albo utracil hermetycznosc...

    Albo spadł.

    --
    Mar

  • 10. Data: 2009-12-13 12:23:03
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    Adam 'Adak' Kępiński pisze:
    > Ale czemu BIOS do teraz nie wykrywa to juz nie wiem :-/

    bo może firmware dysku znajduje się na talerzu, jeśli i on się wysypał
    to elektronika poprawnie nie wstaje