  • 11. Data: 2009-06-08 11:08:11
    Temat: Re: Dysk ~500GB
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Ingarden" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:h0iqdm$c01$1@news.task.gda.pl...
    > Jedyne czego się boję, to niezawodność/sprawność. Jak mi się zaczerwieni
    > coś w smarcie, to chyba zawału dostanę (trzeba będzie pomyśleć kiedyś o
    > raidzie..)

    Jeśli ważna jest niezawodność, to albo regularnie backupuj ważne dane, albo
    kup 2 dyski i zrób w RAID. Z tym że RAID nie zawsze chroni, bo jak
    przepięcie rozwali jeden dysk, to i drugi, taki sam, raczej też. Wtedy
    tylko backup pozostaje. Albo odzyskiwanie danych w firmach się tym
    zajmujących.

  • 12. Data: 2009-06-08 11:18:34
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "maX" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Z pojemności dysków i interfejsu wnioskuję, że to jakieś wspomnienia
    > kustosza a nie realia :)

    Tenże Samsung razem z Seagate'em 500GB SATA-2 działa idealnie. Takoż na
    low-endowej płycie Asrocka.
    Ale jak ktoś jest ciężkim przypadkiem lamera, to nawet 2 takie same dyski
    nie będą mu chciały razem działać.

  • 13. Data: 2009-06-08 12:48:45
    Od: Ingarden <e...@o...pl>

    > Z tym że RAID nie zawsze chroni, bo jak
    > przepięcie rozwali jeden dysk, to i drugi, taki sam, raczej też.

    E tam, jak mi przepięcie rozwali dysk, to wymieniam elektronikę i
    (prawie zawsze) jest dobrze. Gorzej jak mechanicznie coś padnie. Dlatego
    solidna konstrukcja - dobra rzecz (szczególnie bez raid i codziennych
    backupów).

    --
    le

  • 14. Data: 2009-06-08 13:10:06
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Ingarden wrote:

    > Ależ wodzu, co wódz!
    > Pewnie, że mam SATA i IDE.

    powinien chodzić każdy dysk z każdym - to są dwa oddzielne
    kontrolery/kanały nie wiem czego się obawiasz... Kup tego WD co Ci
    polecam - Samsung robi dobre kuchenki mikrofalowe...

    pozdry
    Olo

  • 15. Data: 2009-06-08 22:36:00
    Od: "Latet" <l...@m...pl>

    > Samsungi bym sobie odpuścił - niektórzy już na nie narzekają.

    Ja akurat mam obecnie "pod opieką" kilkanascie Samsungów (seria F1, rozmiary od
    320 do 1000 GB) i nie narzekam.

    > Najlepszym IMO wyborem będzie Western Digital WD5000AAKS
    > http://www.skapiec.pl/site/cat/8/comp/142880

    Ale jestem otwarty na wszystkie marki :-) i chętnie sobie teraz kupię jakiegoś
    WD. Opisy tego WD5000AAKS sa zachecajace. Czy ma ona jakiegos "wiekszego brata"
    (rzędu 1 TB) o podobnych zaletach?

    Dzieki,

    latet

  • 16. Data: 2009-06-09 05:56:06
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    Ingarden pisze:
    > Przymierzam się do zakupu nowego dysku. Zależy mi przede wszystkim na
    > niezawodności/trwałości, w dalszej kolejności na szybkości i niskim
    > poziomie hałasu.
    >
    > Budżet mam ograniczony i to determinuje moje wybory. Pod uwagę biorę dwa
    > dyski (obok nazwy ceny, za które mogę je kupić u siebie w mieście):
    >
    > Samsung Spin Point F2EG 500GB 16MB (HD502HI) - 185zł
    > http://www.ceneo.pl/2166893 (mają błąd w opisie, powinno być 5400 obr/min)
    >
    > Samsung 640GB 7200rpm SATA2 16MB CACH (HD642JJ) - 249zł
    > http://www.ceneo.pl/1454322
    Do dupy to to.
    Testy fajne, kupiłem dokładnie tego samsunga F1, 640GB.
    Po miesiącu-syfy w smart, na szczęście był backupowym dyskiem.
    Poszedł do reklamacji.
    Dostałem nowy.
    Po 2 miesiącach znów syfy w smart, intel cośtam cośtam sata manager
    raportuje, że błąd na dysku, awaria się zbliża.
    Nie polecam.
    Inne dyski działają bez problemów, więc nie piszcie, że to temperatura,
    zasilacz czy bazylion innych powodów. Przyczyny są dwie: albo mam
    cholernego pecha albo trafiłem na serię do dupy.

    pozdrawiam
    p.

  • 17. Data: 2009-06-09 06:08:51
    Od: "Latet" <l...@m...pl>

> [...]
    > Dostałem nowy.
    > Po 2 miesiącach znów syfy w smart, intel cośtam cośtam sata manager raportuje,

    Całkiem to sprzeczne z moimi doswiadczeniami z dyskami serii F1. Kupiłem ich już
    kilkanaście i z całej tej puli tylko jeden dysk, po roku pracy, wykazał
    badsector, zresztą też tylko jeden i dalej się już nie sypie. Pewnie że to o
    jeden za dużo, ale przypominam, że to 1 przypadek na chyba 17 dysków (wszystkim
    zaglądam w SMART srednio raz na tydzien).

    Natomiast miałem złe doswiadczenia z Samsungami poprzedniej serii (T166).
    Z kolei z jeszcze wcześniejszą serią (T133) - bardzo dobre - kilka takich dysków
    do dziś pracuje u nas bez zarzutów.

    Ale kto wie, być może F1 sprzedawane w tym roku, to już nie to samo co F1 rok
    temu. I tak może być...

    A niebawem kupię i potestuje coś z serii F2EG.

    latet

  • 18. Data: 2009-06-09 13:37:14
    Od: "tad" <s...@s...mk>

    m...@g...com wrote:

    > Samsungi bym sobie odpuścił - niektórzy już na nie narzekają.

    Ja od 2000 roku kupilem sobie 3 samsungi plus kilka znajomym i z zadnym
    nigdy nie bylo najmniejszego problemu. Wszystkie dzialaja do tej pory
    bez zarzutu.

    --
    tad
    http://tnij.org/dgv8

  • 19. Data: 2009-06-10 01:16:51
    Od: Von Donaldo <v...@o...eu>

    Ingarden wrote:

    > Nie widziałem statystyk zwrotów / sprzedaży, ale podejrzewam, że duża
    > ilości zwrotów wynika z dużej ilości sprzedawanych Samsungów. Spróbuję
    > się podpytać u znajomych jak to wygląda w serwisach.

    Nie wiem jak to wygląda w autoryzowanym Samsunga. Natomiast znajomy
    pracujący w sklepie sieciowym o dużym "przerobie" twierdził że HD642JJ
    to akurat nieawaryjny i zdecydowanie godny uwagi model (bardzo mało
    zwrotów). Sam zresztą eksploatuje kilka takowych różnych rewizji
    (starsze, jeszcze koreańskie oraz nowsze już chińskie). Każdy ma grubo
    ponad 3k godzin na liczniku i jak na razie (odpukać) wszystko idealnie.
    Są ciche i bardzo wydajne, wspierają też AAM.

  • 20. Data: 2009-06-10 10:28:24
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 9 Cze, 15:37, "tad" <s...@s...mk> wrote:

    > Ja od 2000 roku kupilem sobie 3 samsungi plus kilka znajomym i z zadnym
    > nigdy nie bylo najmniejszego problemu. Wszystkie dzialaja do tej pory
    > bez zarzutu.

    Każdy poleca to, co mu działa - ja akurat od wielu lat kupuje tylko
    Seagate'y i nigdy nie miałem z nimi problemów - a opinie o nich
    również mieszane.

    --
    Regards
    Matt