  • 11. Data: 2009-06-30 11:43:20
    Temat: Re: Dylemat z wyborem procesora
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > radzisz pirata czy wersję, która za kilka miesięcy zacznie
    > mieć ograniczenia a następnie przestanie działać

    RC, nie "pirata", jak sadze.

    To wcale nie jest takie glupie, poniewaz:
    1) da te kilka miesiecy na uzbieranie kilku setek na "7"
    2) po tych kilku miesiacach (jesli nie wczesniej)
    u 15latka zapewne i tak przyda sie postawienie
    calosci na nowo
    3) 15stolatkowi format dysku najpewniej usunie
    glownie "sejwy" a numer GG zalozy sobie nowy

    (Ja przepraszam za punkty 2 i 3, nic osobistego.
    Moze ten konkretny nastolatek jest wyjatkiem.
    Sam takiego nigdy nie spotkalem, ale z praw
    statystyki wynika, ze musza tacy istniec)

    W kazdym razie to nie komputer sluzacy do pracy, gdzie
    konieczna jest ciagla praca, a stawianie systemu na nowo
    wiaze sie z wygryzaniem z systemu tabunow plikow
    uzytkownika pochowanych w roznych dziwnych miejscach
    oraz zadawaniem podchwytliwych pytan z serii "Czy pamieta
    Pan/Pani swoje haslo na..." ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 12. Data: 2009-06-30 11:43:48
    Od: reles <k...@n...pl>

    Grzegorz Prędki pisze:

    > Dysk 250GB 170zl, DVDRW 90zl, pamiec 2GB 100zl, zasilacz fotron 350W
    > 100zl, system Win7 RC 0zl. Razem 460. Jak dobrze poszuka to oszczedzi ze
    > 100zl i bedzie na drugie 2GB pamieci. Obudowe autor pisal, ze posiada.

    Obudowa jeśli dobrze rozumiem też do wymiany. Dodaj jeszcze chłodzenie
    do tego "mocno kręconego" e5200. No i ciułanie po sklepach
    wysyłkowych/allegro w poszukiwaniu okazji nie wszystkim pasuje - zostaje
    wtedy mniej niż 500 zł.

  • 13. Data: 2009-06-30 11:49:07
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    reles pisze:

> [...]
    > do tego "mocno kręconego" e5200. No i ciułanie po sklepach
    > wysyłkowych/allegro w poszukiwaniu okazji nie wszystkim pasuje - zostaje

    Po podkreceniu na 3,2-3,5GHz spokojnie starczy BOX. Konfiguracja na
    granicy cenowej. Zamiast krytykowac podajcie lepsze z zalozeniem, ze ma
    to byc komputer do grania.

  • 14. Data: 2009-06-30 11:56:48
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    reles pisze:

> [...]
    > do tego "mocno kręconego" e5200. No i ciułanie po sklepach
    > wysyłkowych/allegro w poszukiwaniu okazji nie wszystkim pasuje - zostaje

    Wzialem pierwsyz z brzegu sklep internetowy i mamy:

    Samsung 250GB 7200rpm 16MB cache SATA-II F1 170zł

    Asus Radeon HD4850 512MB DDR3 /256bit/ 2xDVI TV-out 435zł

    Liteon 16x (black) Liteon 16x (black) 65zł

    GoodRam 2GB (2x1GB) 800MHz CL5 GoodRam 2GB (2x1GB) 800MHz CL5 100zł

    Gigabyte EP31-DS3L /intel P31/ Gigabyte EP31-DS3L /intel P31/ 235zł

    Intel Pentium Dual Core E5200 /2.5GHz, 2MB, 800MHz, BOX 265zł

    Logic Concept N7 Black/Silver (bez zasilacza) Logic Concept N7
    Black/Silver (bez zasilacza) 99zł

    Razem: 1369zł

    Zasilaczy niedrogich tam nie mieli, ale za te 130zl cos spokonie kupi.

  • 15. Data: 2009-06-30 11:59:13
    Od: reles <k...@n...pl>

    Grzegorz Prędki pisze:

    > Po podkreceniu na 3,2-3,5GHz spokojnie starczy BOX.

    I będzie wył bez przerwy na maks. obrotach, bo nie starczyło już na nową
    obudowę z prawidłową wentylacją. Ale co z tego, chłopak będzie miał w
    gierkach 15 fps więcej.

    > Konfiguracja na granicy cenowej

    Poza granicą wliczając nową budę.

    > Zamiast krytykowac podajcie lepsze z zalozeniem, ze ma to byc komputer do grania.

    9600GT wystarcza na 95% *nowych* gier.

  • 16. Data: 2009-06-30 12:12:16
    Od: reles <k...@n...pl>

    Grzegorz Prędki pisze:

    > Asus Radeon HD4850 512MB DDR3 /256bit/ 2xDVI TV-out 435zł

    No zaraz, a co się stało z 4780?

    > Liteon 16x (black) Liteon 16x (black) 65zł

    To się do niczego nie nadaje.

    > Logic Concept N7 Black/Silver (bez zasilacza) Logic Concept N7
    > Black/Silver (bez zasilacza) 99zł

    A to nie jest obudowa, szczególnie z boxowym chłodzeniem na cpu.

    > Zasilaczy niedrogich tam nie mieli, ale za te 130zl cos spokonie kupi.

    Najtańszy przyzwoity zasilacz do tej konfiguracji to 200 zł. Chyba, że
    Fortron z allegro.

    Czepiam się tego Radeona, bo można wziąć 9600GT/9600GSO co wystarczy do
    95% nowych gier na wysokich detalach, a za resztę można kupić pozostałe
    podzespoły o lepszej jakości.

  • 17. Data: 2009-06-30 12:16:08
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    reles pisze:

    > No zaraz, a co się stało z 4780?

    Pisalem w innym poscie, jeszcze pare dni temu mozn abylo kupic 4870 XFX
    za 550zl

    > To się do niczego nie nadaje.

    To doloz 10zl na cos lepszego.

    > A to nie jest obudowa, szczególnie z boxowym chłodzeniem na cpu.

    Masz racje, lepiej zainwestowac pare stowek w obudowe niz w porzadne czesci.

    > Najtańszy przyzwoity zasilacz do tej konfiguracji to 200 zł. Chyba, że
    > Fortron z allegro.

    Ten config z 4850 wezmie moze max 250W. Kazdy markowy 350W da rade.

    > Czepiam się tego Radeona, bo można wziąć 9600GT/9600GSO co wystarczy do
    > 95% nowych gier na wysokich detalach, a za resztę można kupić pozostałe
    > podzespoły o lepszej jakości.

    I te nowe ktore wychodza nie maja co chwile wiekszych wymagan.

  • 18. Data: 2009-06-30 12:31:20
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Tue, 30 Jun 2009 13:21:48 +0200, Kot Prezydenta napisał(a):

    > radzisz pirata czy wersję, która za kilka miesięcy zacznie mieć ograniczenia
    > a następnie przestanie działać

    A wlasnie ze dobrze radzi.
    Co wiecej - to najlepsza rada w takiej sytuacji. I nie zarzucaj komus z
    laski skwojej piracenia, skoro moze to pobrac *legalnie* z MS i miec niemal
    rok spokoju dzialjac na naprawde bardzo dobrym systemie

    --
    Mark

  • 19. Data: 2009-06-30 12:34:18
    Od: reles <k...@n...pl>

    Grzegorz Prędki pisze:

    > Pisalem w innym poscie, jeszcze pare dni temu mozn abylo kupic 4870 XFX za 550zl

    A co mnie teraz obchodzi co widziałeś tydzień temu?

    > Masz racje, lepiej zainwestowac pare stowek w obudowe niz w porzadne
    > czesci.

    Nie pare tylko dwie. Wiesz co się będzie działo (temperatury, hałas) z
    e5200@3,5 na boxie w tej obudowie?
    No ale dzieciak będzie miał 15 fps więcej w gierkach, super!

    I dlaczego twierdzisz, że 9600 to nie jest porządna karta?

    > Ten config z 4850 wezmie moze max 250W. Kazdy markowy 350W da rade.

    Czyli jednak w okolicach 200.

    > I te nowe ktore wychodza nie maja co chwile wiekszych wymagan.

    No i co z tego? Nadal będzie wystarczać.

  • 20. Data: 2009-06-30 12:36:51
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Tue, 30 Jun 2009 13:43:20 +0200, Vituniu napisał(a):

> [...]
    > calosci na nowo
    > 3) 15stolatkowi format dysku najpewniej usunie
    > glownie "sejwy" a numer GG zalozy sobie nowy

    Doskonale to ujales - za rok ten Windows i tak by sie nadawal do
    przeinstalowania. A przez rok czasu kasy mozna sobie naskladac. To nie
    komputer biurowy tylko domowy mlodego chlopaka gdzie, ide o zaklad, zaraz
    beda wgrywane dziesiatki roznych rzeczy i jeszcze szybciej usuwane.

    --
    Mark