-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!border2.nntp.
ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
rada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <1v69qztx5ecab$.dlg@myjk.org>
<h...@4...com>
<1tl6q0pva6kc2$.dlg@myjk.org> <ruqt6o$s76$2$Cav@news.chmurka.net>
<rvoecg$7uh$1@gioia.aioe.org> <rvohm1$20e$1$Cav@news.chmurka.net>
<rvp234$10qa$1@gioia.aioe.org> <rvp2e5$auf$1$Cav@news.chmurka.net>
<60210154$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
<rvr0h4$ifj$1$Cav@news.chmurka.net>
<602110eb$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
<rvr46g$l8j$1$Cav@news.chmurka.net>
<60212704$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
<dw8j9vwuydie$.dlg@emil.not.valid>
<60214bb3$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
<rvrjkg$uvk$1$Cav@news.chmurka.net>
<6022688c$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
<12jcwuprxh546$.dlg@myjk.org> <60265bc7$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
<2...@m...org> <60268968$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@m...org>
In-Reply-To: <1...@m...org>
Subject: Re: Dwor... art. 22.2 zmiana kierunku jazdy.
Date: Fri, 12 Feb 2021 22:09:29 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 388
Message-ID: <6026ee8a$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.110.178
X-Trace: 1613164170 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 555 83.30.110.178:63636
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2691295
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1...@m...org...
Fri, 12 Feb 2021 14:57:59 +0100, J.F.
>> Na rondzie kazdy nie skrecajacy w prawo powoduje powstanie punktow
>> kolizyjnych.
>> Zabronic ?
>Zawsze są punkty kolizyjne, na "zwykłym" skrzyżowaniu, albo przy
>innej
>zmianie kierunku, też. Zabronić? Masz tkaie absurdalne podejście że
>tylko
>usiąść i płakać. Jak się ludzie zastosują do przepisów, to nie będzie
>tych
>DODATKOWYCH punktów kolizyjnych, bo powierzchnia skrzyżowania
>zostanie
>OPTYMALNIE wykorzystana -- co zresztą najlepiej pokazała symulacja.
Nie podoba mi sie, ze mi zabraniasz jezdzic w kolko.
Bo moze mi sie czasem zdarzyc.
Choc przyznaje, ze jak jacys "protestanci" wjada w wiekszej liczbie,
to bedzie niewesolo :-)
>>>> Skrzyzowanie jest wyjatkowe,
>>>Nie jest.
>> Jest, bo jednak odmienne od "zwyklego".
>SORO służy dokładnie do tego samego co "zwykłe", co za tym idzie
>podlega
>tym samym przepisom oraz siłą rzeczy zasadom.
Ale sluzy w odmienny sposob.
>Ale oczywiście są tacy, co
>muszą wymyślać swoje zasady, bo nie mogą tego prostego faktu
>zrozumieć.
Co to tam Tom cytowal ?
Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest
obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo -
także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w
prawo.
>>>> a przepisy sa niescisle - tzn prawie ich nie ma.
>>>Są wszystkie jakie są potrzebne. Ktoś kto twierdzi że są złe, albo
>>>nieścisłe, to ignorant. W przeciwnym razie, na logikę, już dawno
>>>zostałyby
>>>zmienione. Nie zostały, mimo starań takiego "spacjalisty" jak
>>>Dworak,
>>więc są prawidłowe. I to nie dotyczy tylko PL.
>> Eee tam - to nie u nas taka logika :-(
>Ale nasze prawo opiera się na KW, tak samo jak w innych krajach. Żeby
>zmienić nasze prawo, trzebaby zmienić KW. Nikt KW nie zmienia, bo
>prawo
>drogowe jest POPRAWNE i zmian najwidoczniej nie wymaga.
A jednak rozni tacy poprawiaja swoje krajowe.
Np Niemcy wprowadzili zamek. My zreszta tez juz.
>>>Ignorancie, jest wspomniane WIELOKROTNIE gdy mowa jest o
>>>skrzyżowaniu. To
>> ale tylko raz osobno.
>Jako określenie potoczne. Liczy się DEFINICJA a ta jest uniwersalna
>dla
>SORO i dla "zwykłego", albo inaczej, nic nie wyklucza SORO z
>definicji
>skrzyżowania dlatego definicja dotyczy także SORO.
Nie mowie nie - tak powinno byc.
>> No widzisz - juz to "jedno" budzi niepewnosc, albowiem:
>
>> "Znak C-12 ,,ruch okrezny" oznacza, ze na
>> skrzyzowaniu ruch odbywa sie dookola wyspy lub placu
>> w kierunku wskazanym na znaku."
>Czy tu jest napisane że wjazd/zjazd tworzy skrzyżowanie z obwiednią?
>NIE!
A czy jest napisane, ze nie tworzy ?
>C-12 mówi tylko i wyłącznie o tym, żeby się poruszać wokół punktu lub
>wyspy
>w kierunku wskazanym na znaku czyli w przeciwnym do ruchu wskazówek
>zegara.
A gdyby jednak minister mial tu na mysli tylko jedno skrzyzowanie T ?
Skrzyzowanie z droga, ktora prowadzi dookola wyspy.
>> W zasadzie, jakby potraktowac rondo jako zestaw osobnych skrzyzowan
>> ... definicja pasuje tez do kazdego z osobna.
>W zasadzie, jakby babcia miała fiutka to byłaby dziadkiem. Nie wiem
>jakim
>debilem trzeba być aby nie rozumieć że SORO _ZASTĘPUJE_ "zwykłe"
Zacytuj przepis, ze tak dokladnie jest :-P
>skrzyżowanie, _DWÓCH_ lub więcej dróg, w związku z tym nie ma tam
>zestawu
>osobnych skrzyżowań i dlatego to się nazywa SKRZYŻOWANIE (a nie
>skrzyżowania) o (a nie na) ruchu okrężnym.
No, ale jak mamy droge dookola wyspy ?
P.S. Kiedys w Szczecinie widzialem s.o.r.o zlozone z prostych ulic
dookola jakiegos skweru.
piec ich chyba bylo. Moze grupowicze podpowiedza gdzie to jest ... lub
bylo.
>> bywaja takie s.o.r.o, gdzie prosto znaczy prosto ... staram sie ich
>> nie nazywac rondami.
>Borze, rondo to nazwa pospolita na określenie skrzyżowania z wyspą.
>Literalnie to jest zawsze SKRZYŻOWANIE (jedno!).
ale troche odmiennie sie jednak jedzie w obu przypadkach.
Rondo de Gaulla ... turbinowe ? :-)
https://www.google.com/maps/@52.2318539,21.0208283,1
54m/data=!3m1!1e3
I masz jeszcze takie cudo
https://www.google.com/maps/@51.0900804,17.0149609,1
7.25z
Rondo niewatpliwie ... ale nie s.o.r.o :-)
>> Czyli wysepka na srodku sie jednak bardzo przydaje? :-P
>Kto twierdzi że się nie przydaje?
A nie ty pare postow wczesniej ?
>> Ale problemem na skrzyzowaniu nie jest czolowka, tylko uderzenie w
>> bok.
>> Rondo zmniejsza i to zagrozenie, co zreszta podkreslaja Szwedzi ...
>> a
>> moze jeszcze Francuzi.
>To się rozumie samo przez się, skoro pojazd na skrzyżowaniu ma zawsze
>pierwszeństwo.
A to wcale nie jest takie oczywiste.
>Ale my tu (znowu) nie o tym.
Ano nie o tym, tylko o tym ze oni jakos zauwazyli, ze ewentualne
wypadki sa mniej grozne w skutkach.
>> A niech szczezna i swoej Vision Zero u siebie
>> wprowadzaja, nie u mnie :-P
>A po Polsku?
https://www.google.com/maps/@51.0180448,16.9007886,1
5z
Trzy ronda co 500m na drodze, ktora miala byc szybkiego ruchu :-P
No dobra "co 500m" to wrazenie jak sie tam jedzie, niby dalej od
siebie.
>> I mam sie ustawic na jednym pasie przy srodku jezdni
>> aby za chwile skrecic w prawo ...
>_ZJAZD_ ze SKRZYŻOWANIA to nie jest skręt w prawo, tylko zjazd.
Wjazd na skrzyzowanie. Skoro mam na skrzyzowaniu skrecic w lewo, to
powinienem zjechac do srodka jezdni.
Choc przyznaje - nie ma takiego przepisu, jest ogolny odnosnie zmiany
kierunku ruchu.
>Tak samo
>jak nie jest skrętem w prawo _WJAZD_ na SKRZYŻOWANIE, tylko wjazdem,
Ja tam uwazam, ze skoro musze krecic kierownica i zmienia mi sie kurs
na kompasie, to nastapil skret.
Jesli uwazasz, ze jest inaczej - zacytuj przepis :-P
>elementem skłądowym przejazdu przez to skrzyżowanie a wynikiem jest
>zmiana,
>lub nie, kierunku.
>> leciutko bym polemizowal, no ale drogi faktycznie z reguly sa
>> dlugie i
>> waskie, wiec skrecic nie ma jak.
>> Ale czasem drogi zakrecaja - gdzie masz przepis, ze to nie jest
>> zmiana
>> kierunku ruchu?
>> Bo w jezyku potocznym jak najbardziej jest.
><facepalm>
Ale lepiej byloby poprzec cytatem :-P
>> Przepisy sa tu ogolne, o skrecaniu, ani slowem nie wspominaja o
>> skrzyzowaniu.
>Nie, to ty słowo skręt, użyte aby się nie powtarzać, traktujesz jako
>kręcenie kierownicą.
Skoro nie ma definicji w ustawie, to tak traktuje :-P
>W ten sposób wjazd na "rondo" też jest skrętem w
>prawo.
Jakos tak mi sie wydaje, choc jak widac - nie na kazde :-)
>> Czyli sygnalizuje na zasadach ogolnych ... ale w prawo czy w lewo ?
>> Na normalnym skrzyzowaniu migam w lewo, bo skrecam w lewo.
>Tu też skręcasz w lewo, tylko jadąc po łuku wokół wyspy. Co jest w
>tym
>niezrozumiałego?
Dlaczego kierownice skrecam w prawo :-P
>> A wjezdzajac na rondo aby skrecic w lewo, musze skrecic w prawo, to
>> co
>> powinienem sygnalizowac ? :-)
>Wg twojej teorii powinieneś przed rondem zawsze migać w prawo, bo
>skręcasz
>na skrzyżowaniu z obwiednią ZAWSZE w prawo.
Tak by wychodzilo.
>> Na rondzie wydaje sie bardziej bez sensu.
>Co mnie obchodzi co się wydaje. Jest przepis i trzeba się stosować.
>Jak
Ale tak troche glupio.
>tobie się wydają bez sensu ograniczenia prędkości to znaczy że możesz
>je
>bezpardonowo ignorować?
Aha. Tylko sie upewnic, czy policjantow nie ma :-)
>> -wjezdzajac musze skrecic w prawo ... co tu sygnalizowac ?
>Jak jedziesz na pustej drodze to też musisz sygnalizować -- a komu i
>co?
Ale prostej drodze czy z zakretem?
Czy ze skrzyzowaniem ... ale skoro nikt inny nie jedzie ...
Tak po prawdzie, to w wielu wypadkach to na zwyklych drogach w wielu
wypadkach to miganie wydaje mi sie malo potrzebne ... i to czasem
widac na zachodzie, ze oni nie sa takimi fetyszystami migaczy.
>> -na obwodzie ... skrecam w lewo, czy traktujemu to jako jazde
>> prosto?
>> Migac w lewo czy nie migac?
>Przestań dzielić włos na czworo. Zmiana kierunku na skrzyżowaniu to
>jeden
>manewr.
Na rondzie trzy :-)
>Jak masz problem z "rondem" to rozkmiń to na "klasycznym" a potem
>po prostu przełóż to na "rondo".
Klasycznie to nie ma problemu, tylko sie nie przeklada :-)
Ale ... podaj zrodlo swojej wiedzy.
Przemyslenia wlasne, ksiazka, program Dworaka ?
A tu jak widzisz - NSA ma inne zdanie :-)
> Manewr zmiany kierunku na skrzyżowaniu to
>ZAMIAR zmiany kierunku, za nim idzie należyte ustawienie się oraz
>sygnalizacja (wyraźnie i za wczasu). Następnie po spełnieniu warunków
>jest
>wjazd na skrzyżowanie, przejazd przez skrzyżowanie i zjazd ze
>skrzyżowania.
>Już pomijam, że, jako kolejny i po raz kolejny, próbujesz
>kierunkowskazami
>budować zasady jazdy po SORO -- co jest skrajnym ABSURDEM. Zrozum
>najpierw
>jak należy się poruszać po SORO, jak zrozumiesz że to jedno i to samo
>skrzyżowanie podpadające pod zasady jazdy po JEDNYM skrzyżowaniu, to
>może
>przejdziemy do dyskusji o kierunkowskazach. Chociaż szans na
>zrozumienie
>tego przez ciebie jakoś nie widzę.
Te kierunkowskazy moglyby na rondzie troche ulatwic - gdyby je
sensownie i jednolicie uzywac.
>> -zamierzam skrecic w lewo, wiec przed wjazdem na skrzyzowanie migam
>> w
>> lewo.
>> Na obwodzie ... tez migam ?
>> Bylaby to moze cenna wskazowka dla wjezdzajacych, tylko ... jesli
>> nie widza jak wjezdzalem, to malo mowiaca, skoro wielu kierowcow
>> nie
>> miga, bo jechali prosto, a nie wiadomo od ilu wjazdow wjechali.
>Z moich obserwacji wynika, że sgnalizacja migania lewym przy
>kontynuowaniu
>jazdy po obwiedni lepiej działa (bo jak się rozpocznie zjazd to się
>kierunek sam wyłącza) niż miganie prawym przy zjeździe. Ergo, ja
>"lubię"
>jak kierowcy migają lewym tak przed skrzyżowaniem, jak i na
>skrzyżowaniu.
>Ale to ja.
Przychylam sie do wniosku, ale (wjezdzajac) jak nie widzisz skad
wjechal, to co ci daje takie miganie, skoro ten co jedzie "prosto" nie
miga, a w ten sam zjazd moze jechac.
>> -zamierzam skrecic w prawo na skrzyzowaniu, wiec migam w prawo
>> przed
>> wjazdem.
>> Co znow wydaje sie cenna wskazowka, o ile bedzie przez wszystkich
>> respektowane.
>Że ten za tobą, wiedząc że będziesz skręcać w prawo, może z zamiarem
>jazdy
>prosto, zmienić pas na lewy i pojechać szybciej.
Ten za mna to malo istotny - bardziej mi chodzi o tych, co na
nastepnym wjezdzie czekaja.
>Wjeżdżający z prawej też
>ma informację że może wjechać bez czekania na to co zrobisz na samym
>skrzyżowaniu.
O wlasnie.
>> Przydalyby sie przepisy ujednolicajace.
>Są jednolite, poprawne i wystarczające. Większość kierowców tego co
>jest,
>jak widać, nie jest w stanie ogarnąć, a ty chcesz kolejne dokładać.
Chyba jednak nie ma, skoro egzaminator swoje, wojewoda swoje, a NSA
swoje :-P
Ba - czy ten egzaminator nie byl na kursie i egzaminie "organizowanym
przez wojewode" ?
>> -ale co z rondami, gdzie jest wiecej drog niz 4 ?
>A ile ich jest procentowo i dlaczego robił je jakiś uparty
>rondoprostowacz
>który nie przeczytał nawet prawa budowlanego o drogach publicznych?
A co - nie mozna ?
>> Dwie w prawo, jedna prosto, dwie w lewo, i zawrocic tez mozna.
>> Jak tu migac, aby bylo z sensem i pomagalo innym, a nie
>> wprowadzalo
>> w blad ?
>Ponieważ jeden rondoprostowacz z drugim kiedyś dostał sraczki i
>zaczął
>normalne drogi zmieniać w ronda i narobił kibla.
No - zwykle skrzyzowanie 5 czy 6 drog byloby ciekawe :-)
>> A jeszcze taka zagwozdka - wjazd wielopasowy, jade lewym.
>> Nie wiem czy kierowca na rownoleglym pasie po prawej, zna to
>> miejsce.
>> Zasygnalizowac mu migaczem, ze zaraz mu droge "zajade", czy nie
>> sygnalizowac ?
>> Bo wysepka moze byc niewyrazna, linie starte lub pod sniegiem ...
>> Nawiasem mowiac we Wroclawiu sporo jest takich "pogietych pasow" na
>> zwyklych skrzyzowaniach.
>> A odsniezarek nie ma :-(
>Dlatego właśnie tym bardziej powinno się jeździć zawsze jak po
>"zwykłym"
>skrzyżowaniu.
Na zwyklym skrzyzowaniu jadac lewym pasem nie zjezdzam nagle w prawo.
No - moge, na "łamanym" pierwszenstwie.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.02.21 22:50 Cavallino
- 12.02.21 23:33 Myjk
- 12.02.21 23:58 Maciek
- 13.02.21 00:03 Maciek
- 13.02.21 00:35 JaTolko
- 13.02.21 10:22 JaTolko
- 13.02.21 10:37 JaTolko
- 13.02.21 10:45 JaTolko
- 13.02.21 10:51 JaTolko.
- 13.02.21 10:59 JaTolko
- 13.02.21 11:07 JaTolko
- 13.02.21 11:35 JaTolko
- 13.02.21 15:20 Myjk
- 13.02.21 19:07 Cavallino
- 13.02.21 22:39 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-11 Dyski HDD SATA 2,5'' >2TB