  • Data: 2017-11-13 15:12:45
    Temat: Re: Dwa sygnały satelitarne w jednym kablu
    Od: yabba <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    u_232_kit_A9880.htm

    > Dalej do dupy. Wsadzenie toru odbiorczego i wydzielanie strumienia
    > cyfrowego *bezpośrednio* w konwerterze załatwiło by te wszystkie tematy
    > bez fancy-pancy światłowodów. Faktyczny strumień jaki wtedy trzeba
    > przesyłać to kilkanascie Mbit/s czyli w zasadzie można to robic na wifi.

    Do konwertera musi i tak dochodzić kabel z zasilaniem.
    Nadajnik Wi-Fi na dachu nie zapewni Ci sygnału w domu pod dachem,
    najwyżej u sąsiadów. :)
    Co zrobić jak w domu 3 lub 4 osoby chcą oglądać lub nagrywać swoje
    programy? Wifi może nam się zacząć zatykać.

    Rozbicie odbiornika satelitarnego na dwa elementy: outdoor (antena z
    głupim konwerterem częstotliwości) oraz odbiornik właściwy indoor (z
    dekoderem, deszyfratorem, nagrywarką i interfejsem do TV) - ma zalety.
    W miarę rozwoju techniki, to antena z konwerterem może pozostawać
    niezmieniona, wymienia się tylko część indoor na właściwą dla danego
    stanu techniki i potrzeb użytkownika. Nie trzeba wchodzić na dach,
    regulować ustawienia anteny itp.
    Cały sygnał z satelity mamy dostępny na końcu kabla w środku budynku i
    możemy podłączyć go do dowolnie dużego urządzenia, nie martwiąc się tym,
    że zasłoni nam antenę i musi być w wykonaniu IP66 lub lepszym.

    Zapewne z uwagi na brak takiego zapotrzebowania nikt nie wprowadził na
    rynek kompaktowego połączenia odbiornika SAT z serwerem strumienia RTSP
    - w ramach domowego Wi-Fi byłby dostęp do programów satelitarnych przez
    laptopy, tablety itp.

    yabba