  • 11. Data: 2017-08-03 15:42:53
    Temat: Re: Duży twardziel
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 03.08.2017 o 12:23, Adam pisze:
    > to może kup jakiś poleasingowy sprzętowy kontroler RAID5 lub RAID6 i daj
    > mu kilka mniejszych dysków.
    > Zyskasz znacznie na prędkości i zyskasz na bezpieczeństwie (o ile ono w
    > tym zastosowaniu ma jakieś znaczenie).

    Tylko czy zmieści się jeszcze więcej dysków w obudowie? Raczej dwa. Bo
    mam teraz SDD + 500 GB + 2 TB i zamierzam zastąpić ten 500 GB.
    A RAID który? Bo jak będą się duplikować to zyskam na prędkości i
    bezpieczeństwie ale nie na wielkości, w drugą stronę odwrotnie.

  • 12. Data: 2017-08-03 16:29:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-03 o 15:42, Borneq pisze:

> [...]
    > A RAID który? Bo jak będą się duplikować to zyskam na prędkości i
    > bezpieczeństwie ale nie na wielkości, w drugą stronę odwrotnie.

    Jak dasz cztery dyski to możesz ustawić aby mieć pojemność
    dwu dysków, dwukrotnie szybszy dostęp i dwie kopie danych.
    Pod warunkiem że się cztery zmieszczą. :-)

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2017-08-03 16:34:10
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    To grupa pecet, bez czterech dysków, zasilacza 2 kilowaty i chłodzenia wodnego stąd
    nie wyjdziesz ;-)

    -----

  • 14. Data: 2017-08-03 17:17:16
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    A RAID który?
    zależy czego potrzebujesz:

    RAID 0 - najwyższa wydajność R/W, pojemność = sumie pojemności dysków. -
    BRAK ZABEZPIECZENIA DANYCH minimalna ilość dysków w macierzy 2
    RAID 1 - zwykle szybszy odczyt/nieco wolniejszy zapis, pojemność = suma
    pojemności dysków /2 - odporność na awarie 1 dysku - minimalna i zazwyczaj
    maxymalna ilość dysków w macierzy 2
    RAID 5 - szybszy odczyt wolniejszy zapis, pojemność = sumie pojemności
    dysków - pojemność pojedynczego dysku. odporność na awarie pojedynczego
    dysku, zaczynamy od 3 dysków
    RAID 6 - podobnie jak 5 ale odporny na awarie 2 dysków i pojemność = sumie
    pojemności dysków - 2* pojemność dysku, zaczynamy od 4 dysków
    RAID 10 - szybszy odczyt i nieco wolniejszy zapis, pojemność = połowie sumy
    pojemności dysków użytych w macierzy, zaczynamy od 4 dysków i zawsze musimy
    mieć parzysta ilość dysków. - najszybszy typ macierzy zapewniającej
    odporność na awarie dysku.

    Za wyjątkiem RAID6 pozostałe poziomy często wspierają "zwykle" płyty główne
    , ale działa to zazwyczaj tylko w Windows.

    Co nie zmienia faktu ze pojedynczy dysk SSD jest dużo szybszy niż powyższe
    macierze ale ma mniejsza pojemność w stosunku do wydanej kasy.

    BUNIEK

  • 15. Data: 2017-08-03 20:57:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-03 o 16:29, RadoslawF pisze:
    > (...)
    > Jak dasz cztery dyski to możesz ustawić aby mieć pojemność
    > dwu dysków, dwukrotnie szybszy dostęp i dwie kopie danych.
    > Pod warunkiem że się cztery zmieszczą. :-)

    Niezupełnie.
    Nie ma się co powtarzać, przeczytaj, co Buniek obok napisał. Ja
    sugerowałem RAID5.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam