  • 11. Data: 2016-06-05 22:20:08
    Temat: Re: Duży monitor czy telewizor?
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-06-05 o 20:27, RadoslawF pisze:
    > pułki sklepowe uginają a mnie się rzygać chce

    No właśnie, bo to nie półki.

    --
    animka

  • 12. Data: 2016-06-05 23:35:44
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-05 o 19:15, Leszek K. pisze:

    > Do 4k będziesz potrzebował karty z HDMI 2.0 (nvidia - gtx 970 i lepsze, ati
    > - żadna)

    Mam GTX 960. :-( Czy to znaczy że nie wyświetli czy nie będzie wyrabiał?

    Zakładając że telewizor kupuję przynajmniej na 5 lat i mając na uwadze
    coraz szybsze komputery to może jest sens.

    Rozumiem że jak będzie problem to można zredukować rozdzielczość
    (np. o połowę i mieć to co teraz w starym tv HD)
    i zbierać kasę na szybszą grafę.

    > Co ciekawe HD Graphic 4600 (4500 ponoć też) ma wyjście HDMI 2.0, ale
    > ogranicza odświeżanie do 25 Hz.

    A to ciekawe. Do zwykłego serfowania po sieci powinno wystarczyć

  • 13. Data: 2016-06-06 09:02:07
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-06-05 o 16:28, z pisze:

    > Ja to wiem. Kiedyś HD kupowałem też na wyrost.

    Tylko do czasu aż 4K wejdzie w pełni na rynek to z 10 generacji TV
    jeszcze minie. Na razie to nie takie proste jak by się wydawało.

    > Chodzi mi teraz o możliwość realnego wykorzystania tych 4K pixeli
    > podłączonych do komputera.

    Możesz o ile masz bardzo wydajną grafikę typu GTX1070/1080 albo starsze
    GTX Titan, GRX980 SLI. Poza tym to raczej nie użyjesz tego.

    > Sprzedawcy w sklepie robią wielkie oczy jak pytam jaką rozdzielczość
    > uzyskam po podłączeniu do kompa.
    >
    > Jeśli się uda to będę się martwił o moc tego kompa :-)
    >

    > Inna zaleta tv to kąty widzenia. Zazwyczaj tanie tv wypadają lepiej niż
    > tanie monitory TN a jeszcze przeliczając na cale to jest kosmos :-)

    Imput lag może być większy na TV niż na monitorze a to może wpływać na
    komfort pracy.

    http://www.hdtvtest.co.uk/news/input-lag

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 14. Data: 2016-06-06 09:04:44
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sun, 5 Jun 2016 23:35:44 +0200, z napisał(a):

    >... Mam GTX 960. :-( Czy to znaczy że nie wyświetli czy nie będzie wyrabiał?

    Wcześniejsze wersje hdmi obsługują max 1920x1080 (teoretycznie, bo kiedyś
    udało mi się podłączyć monitor 1920x1440 i chodziło). Na 4k na pewno nie
    pójdzie. Jedyne wyjście to ustawić na karcie HD i skalować na tv.

  • 15. Data: 2016-06-06 09:24:35
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2016-06-06 o 09:04, Leszek K. pisze:

    > Wcześniejsze wersje hdmi obsługują max 1920x1080 (teoretycznie, bo kiedyś
    > udało mi się podłączyć monitor 1920x1440 i chodziło). Na 4k na pewno nie
    > pójdzie. Jedyne wyjście to ustawić na karcie HD i skalować na tv.

    Można użyć DVI lub Display Port, o ile TV ma. Tam nie ma takich
    ograniczeń - przynajmniej w DVI.

  • 16. Data: 2016-06-10 19:13:24
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-05 o 19:15, Leszek K. pisze:

    > Do 4k będziesz potrzebował karty z HDMI 2.0 (nvidia - gtx 970 i lepsze, ati
    > - żadna) lub po dp (tu z kolei rzadko który telewizor ma wejście dp).

    Kolega właśnie testuje na RADEON HD 5670 przez zwykły tani kabel hdmi.
    Stara karta kupowana kilka lat temu na komputerze z i7 co prawda ale nie
    wiem czy to ważne w tym przypadku.
    Genaralnie _rozdzielczość 4K jest jak najbardziej wyświetlana_ i to
    płynnie. Oczywiście przy bliższym przyjrzeniu się (z 1 metra) pixele nie
    są takie idealne jak na monitorze ale jako panel do rozrywki, www filmów
    się jak najbardziej nadaje.

    Mam teraz tylko dylemat czy Samsung czy LG.:-)
    LG ma podobno lepsze kolory ale słabszy smart i chyba nie ma PVR na
    którym mi bardzo zależy

    PS. Za takie same pieniądze (2500zł) można mieć albo 28" calowy monitor
    na matrycy TN albo 48" telewizor.

  • 17. Data: 2016-06-10 23:20:20
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-06-10 o 19:13, z pisze:

    > PS. Za takie same pieniądze (2500zł) można mieć albo 28" calowy
    > monitor na matrycy TN albo 48" telewizor.

    W znanej sieci znalazłem sprzęt LG, będący zarazem monitorem, jak też
    odbiornikiem TV. Chciałem to teraz wyszperać na ich witrynie, ale nie
    widzę. Choć w sklepie jeszcze niedawno był. Parametrów już nie
    zapamiętałem, natomiast cena tego 28-calowca dość zachęcająca: 899 zł.
    i jakoś ludzie się o niego nie bili...

  • 18. Data: 2016-06-11 06:54:51
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-10 o 23:20, JaNus pisze:
> [...]
    > widzę. Choć w sklepie jeszcze niedawno był. Parametrów już nie
    > zapamiętałem, natomiast cena tego 28-calowca dość zachęcająca: 899 zł.

    W jakiej rozdzielczości? 4K?

  • 19. Data: 2016-06-11 22:25:58
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-06-11 o 06:54, z pisze:

    > W jakiej rozdzielczości? 4K?

    Patrz jak powyżej: "Parametrów już nie zapamiętałem" - a szukałem w ich
    witrynie, lecz znaleźć już nie mogłem. Zobaczę, czy mają jeszcze w
    sklepie, jakoś tak za parę dni, jak tam zajrzę.

  • 20. Data: 2016-06-13 22:46:35
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Sat, 11 Jun 2016 22:25:58 +0200, JaNus napisał(a):

    > Patrz jak powyżej: "Parametrów już nie zapamiętałem"

    Podejrzewam, że za tę cenę to raczej max FHD.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin