eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleDuże zakupy - jakieś zmianyRe: Duże zakupy - jakieś zmiany
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Jasio" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Duże zakupy - jakieś zmiany
    Date: Mon, 29 Nov 2010 20:41:38 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 75
    Message-ID: <id0vlm$2nv$1@inews.gazeta.pl>
    References: <icjj7f$r34$1@inews.gazeta.pl> <icl68s$hft$1@inews.gazeta.pl>
    <icl6mb$j65$1@inews.gazeta.pl> <icldsk$crf$1@inews.gazeta.pl>
    <ico0p2$b8a$1@inews.gazeta.pl> <ico1rr$b51$1@node1.news.atman.pl>
    <icoefm$212$1@inews.gazeta.pl> <icofli$b51$2@node1.news.atman.pl>
    <icvvi3$8oh$1@inews.gazeta.pl> <id00th$q1u$1@node1.news.atman.pl>
    <id06qh$4bc$1@inews.gazeta.pl> <id07ub$q1u$5@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89.238.38.69
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1291059702 2815 89.238.38.69 (29 Nov 2010 19:41:42 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 29 Nov 2010 19:41:42 +0000 (UTC)
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-User: bylystudent
    X-Antivirus: avast! (VPS 101127-1, 2010-11-27), Outbound message
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:632556
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:id07ub$q1u$5@node1.news.atman.pl...
    > On 2010-11-29, de Fresz <d...@N...pl> wrote:
    >>> Ale jak od dystrybutora? Sklep zakupil towar na polki to co ma
    >>> pozniej do
    >>> powiedzenia dystrybutor?
    >>
    >> A słyszałeś o korekcie faktury? Zresztą czasem na jesieni jak się
    >> ma
    >> zmienić kolekcja, to dystrybutorzy schodzą ze swojej marży i
    >> puszczają
    >> towar w cenie promocyjnej do sklepów.
    >>
    > Nie wiem jak to dziala w praktyce jezeli chodzi o akcesoria
    > motocyklowe ale
    > w innych wypadkach dystrybutorom wali ze ich klientowi to nie
    > zeszlo, to juz
    > zmartwienie sklepu.

    Jeśli jest kilkunastu dużych odbiorców, to trzeba z nimi się
    dogadywać. Odzywka "wali mięto" w przypadku zakupów miesięcznie za
    kilka-kilkanaście setek tysięcy jest niemożliwa, a raczej mało
    prawdopodobna.
    Bo można zacząć klientom polecać produkty konkurencyjnego producenta,
    prawda?
    Więc faktura korygująca, albo dostawy następnej partii za 1zł za
    sztukę bywa w wielu branżach podstawą utrzymania dobrych stosunków.

    >> A wziąłeś pod uwagę, że z niektórymi markami, aby być "power
    >> reseller"
    >> trzeba trzymać odpowiedni stock?
    >>
    > No i taki "power reseller" ktory bierze od dystrybutora w pip towaru
    > nie
    > potrafi zapewnic konkurencyjnych cen? A moze nie chce?

    Może i to i to. Bo będąc jednym z kluczowych, autoryzowanych dealerów
    dystrybutora, musi trzymać ręce na wierzchu.


    >>
    >> Bo de facto to ten sam sklep, wszystko dzieje się w tym samym
    >> lokalu,
    >> przez tych samych pracowników, czy tam jednego delegowanego, który
    >> ma
    >> wyrobić jakąś tam sprzedaż netto. Raczej traktują to jako dodatkowy
    >> kanał sprzedaży zdalnej, a nie stricte sklep internetowy,
    >> konkurujący
    >> ceną. Co oczywiście ma niewielki sens, bo w internecie ludzie
    >> szukają
    >> przede wszystkim niskiej ceny, a stock, lokal, obsługa im zwisa.
    >> Ale
    >> trafiają się klienci, którzy po prostu chcą konkretny towar, np.
    >> kask w
    >> tym malowaniu i rozmiarze (a nie ma go gdzie indziej) i decydują
    >> się na
    >> zakup dlatego, że następnęgo dnia jest wysyłka.
    >>
    > W przypadku moto sie z tym nie spotkalem ale w innych przypadkach
    > sklepow
    > handlujacych stacjonarnie i na Allegro, ceny z Allegro sie roznia.
    > Tzn. na
    > Allegro taniej, stacjonarnie drozej. Przeciez moje zakupy w ich
    > internetowym
    > sklepie nie kosztuja tyle co zakupy klienta w stacjonarnym sklepie?

    Kosztują ich mniej, bo chociażby nie muszą po Tobie zmywać podłogi.
    Ani wystawiać towaru na półkę. Ani też mieć go nawet na stanie

    --
    Jasio
    vfr vx etz
    Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
    FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
    weFAQ&v=qvj

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: