-
31. Data: 2009-12-13 15:12:46
Temat: Re: Drut nawojowy Cu i Alu
Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>
Użytkownik DJ napisał:
> On 2009-12-13 14:42:51 +0100, "Zibi-Gliwice" <z...@s...pl> said:
>
>> To ja dorzucę jeszcze inną metodę:
>>
>> W płomieniu zapalniczki, miedź raczej się nie stopi, albo bardzo
>> trudno i będzie
>> przy topieniu nieźle świecić, (ponad 1000'C)
>
> Jeśli cienki drucik, to miedź topiąc się będzie formować kulkę na końcu.
> Aluminium w analogicznej sytuacji chyba nie stworzy kulki, raczej
> stopiony kawałek odpadnie.
O - i to jest dobra wskazówka, nie przyszło mi do głowy ale faktycznie
zgadza się z moimi doświadczeniami.
--
Darek
-
32. Data: 2009-12-13 16:42:17
Temat: Re: Drut nawojowy Cu i Alu
Od: "henry1" <h...@i...pl>
Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hg2nrh$onr$1@inews.gazeta.pl...
>
> >>> skalpel + Al + NaOH -> wydzielanie wodoru
> >>> skalpel + Cu + NaOH -> brak wydzielania wodoru
> >> Ale Cu jest trawione w NaOH ?
> >
> > Nie jest.
>
> I to może być łatwa i skuteczna metoda. Dzięki za podpowiedź.
>
> --
> P. Jankisz
Można w kwasie azotowym. Miedź zabarwi go na niebieskawy kolor
i będzie się lekko "gotować " przy aluminium brak powyższych reakcji.
Pzdr
-
33. Data: 2009-12-13 18:04:17
Temat: Re: Drut nawojowy Cu i Alu
Od: PeJot <P...@o...pl>
Dariusz K. Ładziak pisze:
> Drut aluminiowy po uszkodzeniu termicznym emalii powinien się rozpuścić
> z szumem w stężonym ługu (np. w mocno za mocnym wywoływaczu do emulsji
> POZITIV-2000.
Bliżej mi do galwanizerni, a tam zdaje się używają tego do czernienia.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
-
34. Data: 2009-12-13 18:41:10
Temat: Re: Drut nawojowy Cu i Alu
Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>
On Sun, 13 Dec 2009 13:21:39 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał:
> Pan PeJot napisał:
>
>>>> Aluminium. Nie widziałeś drutów nawojowych, średnic rzędu 0.x mm,
>>>> zrobionych z aluminium ?
>>>
>>> Mowiac szczerze to jeszcze nie widzialem. Slyszec slyszalem, ale nei
>>> widzialem, albo nie zwrocilem uwagi.
>>>
>>> To sie oplaca ?
>>
>> Skoro producent ( silnika ) stosuje, to pewne tak. Ale wyrób wygląda
>> na optymalizowany pod kątem kosztów, a nie sprawności.
>
> Airbus A380 ma okablowanie z aluminiu zamiast z miedzi. Tak jak bloki
> budowane za Gomułki. Ale to po to, żeby był lżejszy, a nie żeby było
> taniej (jak w budownictwie z PRL).
Jak sobie przypomne te instalacje z ALU... to mnie trafia.
--
[tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB
Proud to be 100 percent microsoft free. op. Tomek
-
35. Data: 2009-12-13 18:43:35
Temat: Re: Drut nawojowy Cu i Alu
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 13 Dec 2009 18:41:10 +0000 (UTC), Verox wrote:
>On Sun, 13 Dec 2009 13:21:39 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał:
>> Airbus A380 ma okablowanie z aluminiu zamiast z miedzi. Tak jak bloki
>> budowane za Gomułki. Ale to po to, żeby był lżejszy, a nie żeby było
>> taniej (jak w budownictwie z PRL).
>
>Jak sobie przypomne te instalacje z ALU... to mnie trafia.
Ciekawe czy te w Airbusie lepiej zrobione ..
J.
-
36. Data: 2009-12-13 18:48:11
Temat: Re: Drut nawojowy Cu i Alu
Od: PeJot <P...@o...pl>
J.F. pisze:
> Ciekawe czy te w Airbusie lepiej zrobione ..
Ciekawe w ogóle jak to łączyli.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
-
37. Data: 2009-12-13 19:08:26
Temat: Re: Drut nawojowy Cu i Alu
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan J.F napisał:
>>> Airbus A380 ma okablowanie z aluminiu zamiast z miedzi. Tak jak bloki
>>> budowane za Gomułki. Ale to po to, żeby był lżejszy, a nie żeby było
>>> taniej (jak w budownictwie z PRL).
>>
>> Jak sobie przypomne te instalacje z ALU... to mnie trafia.
>
> Ciekawe czy te w Airbusie lepiej zrobione ..
Tak ogólnie, to elektryka tego samolotu jest jedną z głównych przyczyn
kilkuletniego opóźnienia dostaw (akurat wczoraj dostarczono do Emirates
21 komercyjny egzemplarz, a powinno już latać dobrze ponad sto maszyn).
--
Jarek
-
38. Data: 2009-12-13 19:09:15
Temat: Re: Drut nawojowy Cu i Alu
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan PeJot napisał:
>> Ciekawe czy te w Airbusie lepiej zrobione ..
>
> Ciekawe w ogóle jak to łączyli.
Podobno na początku w ogóle nie mogli połączyć, bo w planach narysowali
za krótkie i nie sięgało.
--
Jarek
-
39. Data: 2009-12-13 19:11:23
Temat: Re: Drut nawojowy Cu i Alu
Od: PeJot <P...@o...pl>
Jarosław Sokołowski pisze:
> Pan PeJot napisał:
>
>>> Ciekawe czy te w Airbusie lepiej zrobione ..
>> Ciekawe w ogóle jak to łączyli.
>
> Podobno na początku w ogóle nie mogli połączyć, bo w planach narysowali
> za krótkie i nie sięgało.
I sztukowali, łącząc na skręta ? ;)
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
-
40. Data: 2009-12-13 19:23:51
Temat: Re: Drut nawojowy Cu i Alu
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan PeJot napisał:
>>>> Ciekawe czy te w Airbusie lepiej zrobione ..
>>> Ciekawe w ogóle jak to łączyli.
>>
>> Podobno na początku w ogóle nie mogli połączyć, bo w planach
>> narysowali za krótkie i nie sięgało.
>
> I sztukowali, łącząc na skręta ? ;)
Sciągnęli do fabryki Zenka, co za Gomułki na budowie za elektryka robił.
Ale temu ktoś podpierniczył kombinerki, więc musieli wszystko rysować od
początku i zamawiać na nowo.
-- Jarek
PS
Ten drut z demontażu, to przypadkiem nie od Airbusa?