  • Data: 2013-09-16 03:37:49
    Temat: Re: Drukowanie 3D
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No wlasnie - klient zamowil 100 urzadzen i potrzebujesz 100 pudelek
    > ... pakujesz w gotowe brzydkie pudelka, czy zamawiasz forme ?

    Nie ma generalnej odpowiedzi. Wszystko zależy od tego co konkretnie i ZA
    ILE zamówił. Możliwości jest cała kupa :

    1) kupuje gotowe obudowy z tworzywa albo metalowe
    2) projektuje i zamawiam zrobienie obudowy z blachy ( to jest relatywnie
    tanie i daje fajne możliwości )
    3) można zrobić formę silikonową i robić odlewy - to jest też niezbyt
    drogie i daje bardzo dobre efekty - ale dużo zachodu (w tym może być
    wydruk modelu 3D)
    4) wydruk 3D i jakaś forma rapid prototyping...

    No co ja będę pisał - tego jest dużo, i w różnych cenach.
    A jeśli pytasz o to co sam robię to tak :

    80% - gotowe obudowy (czasem dość dobre i drogie np. FIBOX)
    19% - obudowy metalowe, wg. własnego projektu
    1& - obudowy inne - w tym druk 3D (np. pokrywa do akwarium morskiego, z
    odchylanym panelem z monitorem LCD 7") - oczywiście jako prototyp.
    Produkcja to już normalny wtrysk (klient miał własne wtryskarki)

    > Mamy rok 2013. Przypomnij sie w 2023, a moze nawet 2018 :-)

    Ale ja bardzo liczę na to, że będzie coraz lepiej.
    Myślę, że jakaś porządna drukareczka "proszkowa" DIY da całkiem
    przyjemne rezultaty, jakościowo nadające się do pokazania ludziom.
    Ale nadal pozostaje ślimacze tempo - tu z kolei pewnie lepiej jest w
    stereolitografii, no ale to i koszt produkcji i komplikacja urządzenia
    większa.

    Żeby się dało w kosztach rozsądnych (i czasie) machnąć komplet fajnych
    kubków z logiem, albo autko do zabawy dla dzieciaka - to pewnie jeszcze
    poczekamy. Na pewno trzeba iść w stronę nie mechanicznego skanowania
    (jak w stereolitografii), bo inaczej się szybkości chyba nie zwiększy.
    No sam jestem bardzo ciekaw jak to się rozwinie.