  • 31. Data: 2013-06-18 23:56:58
    Temat: Re: Drukarki 3D
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-06-18 23:42, k...@g...com wrote:
    > Kółko zębate jakie potem zrobił to od razu do śmietnika się nadawało. Prościej i
    taniej było wyrzucić surowiec przez przerobieniem.

    Trudno powiedzieć co chciał wydrukować. Może to była ozdoba na choinkę?

    Piotrek

  • 32. Data: 2013-06-19 03:14:14
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > stosuja producenci plastikowych obudow. Jak juz mialbym robic takie
    > cudo to wg. pomyslu z pierwszego linka tj. sypki material + topienie
    > materialu laserem 808nm.

    Też tak sądzę. Dokładność modelu jest prawdopodobnie wielokrotnie lepsza
    niż wszystkie metody "drutowe". Ponadto w sporym stopniu (jeśli nie
    całkowicie) eliminuje potrzebę stosowania podpór w modelu.

    Jedyny poważny kłopot jaki widzę, to sam materiał - czyli odpowiednio
    drobny "proszek". No i oczywiście w sensownej cenie i dostępny.

    Prawdopodobnie granulat do wtryskarek będzie zbyt gruby,
    pytanie co jest stosowane oryginalnie ?

  • 33. Data: 2013-06-19 08:58:16
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Leming Show napisał:

    > Roznego przemyslowego badziewia w postaci granulatu jest od cholery.
    > Worki 50kg. Trzeba by przerobic konstrukcje z podajnika drutu na
    > podajnik slimakowy. Wyszlo by bardzo tanio. A np. granulat jaki

    Albo przetopić sobie granulat na żyłkę
    http://www.thingiverse.com/thing:34653
    Problem z granulatem jest innej natury, głowica nie stoi w miejscu a im
    cięższa tym wolniejszy wydruk.
    [..]

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 34. Data: 2013-06-19 22:29:48
    Od: Leming Show <l...@g...com>

    > To zrób to porządnie ;) Świat będzie naprawdę zadowolony jak dasz plany
    > działającego prototypu.

    A zrobilo sie juz urzadzenia 2D, jedno 1050dpi, drugie 2540dpi, bo
    byla potrzeba. Dla drukarki 3D takiej potrzeby nie widze to i nie
    robie, wiem ile czasu potrzeba na rysowanie elementow. Nie ma
    dokladnosci bez sztywnosci, a ta kosztuje. W 2D problemem nie sa
    wymiary tylko ustawienie skosu tak aby kwadrat byl kwadratem a nie
    rombem, z 3D przewiduje jeszcze wieksza zabawe ze zgraniem calosci.
    Dokladnosc 0,2mm w jednej osi to pryszcz, w 2D troche zabawy, w 3D
    pewnie tydzien roboty przy pierwszym prototypie. Patrzylem na patenty
    lpkf, tych co zdejmuja warstwe miedzi z laminatu laserem CO2, optyka
    jest poza zasiegiem szaraka. Dlatego moje urzadzenia sa jakies 5-10x
    wolniejsze od przemyslowych i 2x mniej dokladne.

    > Jedyny poważny kłopot jaki widzę, to sam materiał - czyli odpowiednio
    > drobny "proszek". No i oczywiście w sensownej cenie i dostępny.

    Na filmie widac ze warstwa ladnie sie kurczy, proszek powinien
    pochlaniac czesc swiatla, mysle ze nie jest to cos robione pod
    zamowienie producentow drukarek 3D, raczej cos z marketu budowlanego.
    Pytanie co chcemy uzyskac, cos elastycznego czy sztywnego:) Pyli to
    cholernie, zastosowanie domowe raczej odpada. Zawsze mozna zastosowac
    gips polewany woda (chyba), gdziec w necie przwijal sie projekt jak
    ktos wysterowal jakims LPCxxxx glowice epsona. Tylko ze to kupa czasu
    potrzebna.

  • 35. Data: 2013-06-20 01:59:46
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > pochlaniac czesc swiatla, mysle ze nie jest to cos robione pod
    > zamowienie producentow drukarek 3D, raczej cos z marketu budowlanego.

    też sądzę, że to jakiś przystosowany gotowiec.

    > Pytanie co chcemy uzyskac, cos elastycznego czy sztywnego:)

    Pewnie i jedno i drugie by się przydało, ale przede wszystkim materiał
    w rodzaju jakiegoś tworzywa sztucznego w rodzaju np. PS.
    To do większości typowych zastosowań zapewne.

    > cholernie, zastosowanie domowe raczej odpada. Zawsze mozna zastosowac
    > gips polewany woda (chyba),

    To myślę mało praktyczne. Rzeczywiście laser IR chyba najlepszym
    rozwiązaniem + coś "roztapianego". A czy w domu ? Może i nie, zależy
    zresztą co kto w domu robi :)

  • 36. Data: 2013-06-20 14:28:59
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 17/06/2013 20:18, kk wrote:> Wyglada na to, ze juz nie dlugo bedzie
    mozna sobie takie cos nabyc do
    > ... zabawy (edukacyjnej).
    >
    > Tu maszynka (drukarka) wyglada obiecujaco :
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=Ak03wmi-3FE

    Zobacz co ta potrafi...
    Kosztuje 700 funtow:

    http://www.maplin.co.uk/3d-printer-velleman-k8200-78
    3902

    c.

  • 37. Data: 2013-06-20 14:37:09
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 20.06.2013 14:28, Cezar wrote:
    > Zobacz co ta potrafi...
    > Kosztuje 700 funtow:
    >
    > http://www.maplin.co.uk/3d-printer-velleman-k8200-78
    3902

    Niewiele - .25mm na wysokość. Patrząc na wygląd jest to reprap na
    sterydach (rama z kształtek alu zamiast pretów gwintowanych).

    Michoo