  • 1. Data: 2012-11-01 21:09:29
    Temat: Drukarka A4 Laser kolor do biura
    Od: Paweł <b...@w...pl>

    Witam
    Potrzebuje kupić do biura drukarkę laser-kolor A4 druku pism firmowych z
    kolorowymi nagłówkami, oraz zdjęć z budowy w celach poglądowych.
    Przebiegi miesięczne to kilkanaście tysięcy stron różnych dokumentów i
    kilkadziesiąt - kilkaset zdjęć.
    Istotne jest by drukarka posiadała automatyczny duplex i pracowała w sieci
    (wbudowana karta sieciowa). Planowany koszt zakupu to ok 1500 zł.
    Widziałem w działaniu drukarkę Canon LBP 7200Cdn i jakość oraz kultura jej pracy
    przypadły mi do gustu.
    Zastanawia mnie tylko, iż w specyfikacji producent podaje, że ma max. 16 MB
    pamięci własnej. Czy to trochę nie za mało, gdy inni producenci dają już
    kilkaset MB pamięci?
    Warto kupić ten model?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2012-11-01 23:57:59
    Temat: Re: Drukarka A4 Laser kolor do biura
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 1 listopada 2012 (21:09:29) napisano:

> [...]
    > Istotne jest by drukarka posiadała automatyczny duplex i pracowała w sieci
    > (wbudowana karta sieciowa). Planowany koszt zakupu to ok 1500 zł.

    O ile nie pomyliłeś zer w tych przebiegach - to takie rzeczy tylko w
    Erze :). Kilkanaście tysięcy stron miesięcznie, to jakieś 1,5 ryzy
    dziennie.

    Przy takich ilościach polecałbym raczej kopiarkę z funkcją
    drukowania... Ale to zupełnie inny budżet. O jedno zero większy.

    > Widziałem w działaniu drukarkę Canon LBP 7200Cdn i jakość oraz kultura jej pracy
    > przypadły mi do gustu.

    Koszty eksploatacji, bo Cię zabiją.
    Kardridż z tonerem do tej drukarki kosztuje ok. 200zł (zamiennik,
    jeden kolor, potrzebujesz 4!).
    Przy podawanych przebiegach, miesięcznie będziesz musiał wydać na
    toner do niej jakieś 3-4 tysiące złotych. Zakładając optymistycznie,
    że drukarka się nie rozleci od takiego katowania.

> [...]
    > pamięci własnej. Czy to trochę nie za mało, gdy inni producenci dają już

    Nie przy takich ilościach wydruków.

    Jeżeli masz napięty budżet, rozglądnij się po lokalnych firmach
    oferujących poleasingowe kserokopiarki. Przyzwoitą, używaną kolorową
    kopiarkę (np. Afficio MP 2000) z gwarancją kupisz już za ok. 4
    tysiące złotych.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 3. Data: 2012-11-02 17:08:08
    Od: Paweł <b...@w...pl>

> [...]
    >
    > Przy takich ilościach polecałbym raczej kopiarkę z funkcją
    > drukowania... Ale to zupełnie inny budżet. O jedno zero większy.

    Zdarza się, że idą 2 - 3 ryzy dziennie, no ale nie zawsze codziennie. Te
    kilkanaście tysięcy to góra 12 000 stron.
    Nie drukujemy tyle co miesiąc, no ale czasem możemy osiągnąć taki poziom. Zwykle
    to ok 1/3 tej ilości.

> [...]
    > toner do niej jakieś 3-4 tysiące złotych. Zakładając optymistycznie,
    > że drukarka się nie rozleci od takiego katowania.

    Nie znałem ceny tonerów, widziałem tylko jak drukuje. Są tańsze zamienniki?
    Ta drukarka ma normatywny cykl pracy 40 000 stron/miesiąc. Nie powinna się
    rozlecieć.

> [...]
    > oferujących poleasingowe kserokopiarki. Przyzwoitą, używaną kolorową
    > kopiarkę (np. Afficio MP 2000) z gwarancją kupisz już za ok. 4

    A te 16 MB to się nie zapchają przy jakimś większym rysunku lub pdf?
    Zerknę jeszcze na Twoją propozycję, ale z budżetem to faktycznie kiepsko. Muszę
    przekonać szefa jeszcze :)

  • 4. Data: 2012-11-02 18:29:44
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "Paweł" <b...@w...pl>

    > A te 16 MB to się nie zapchają przy jakimś większym rysunku lub pdf?

    W opisie drukarki piszą, że stosują jakąś kompresję Hi-SCoA i pamięć
    dorakowa nie jest potrzebna.

  • 5. Data: 2012-11-02 22:39:08
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 2 listopada 2012 (17:08:08) napisano:

    > Nie znałem ceny tonerów, widziałem tylko jak drukuje. Są tańsze zamienniki?

    http://allegro.pl/listing.php/search?string=718&cate
    gory=123830
    To są rzecz jasna ceny poglądowe. W praktyce oczywiście kupisz je u
    swojego lokalnego dostawcy, ale koszty będą zbliżone.

    > Ta drukarka ma normatywny cykl pracy 40 000 stron/miesiąc. Nie powinna się
    > rozlecieć.

    > A te 16 MB to się nie zapchają przy jakimś większym rysunku lub pdf?

    O ile mówimy o zastosowaniach "biurowych", a nie o poligrafii - to nie
    ma to praktycznie żadnego znaczenia.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 6. Data: 2012-11-03 13:01:03
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Paweł" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    > kilkanaście tysięcy to góra 12 000 stron.
    > Nie drukujemy tyle co miesiąc, no ale czasem możemy osiągnąć taki poziom.

    U mnie w biurze potrafimy wydrukować ponad 30 000 kartek (większość to
    dwustronnie), czyli bez problemów przebieg miesięcznie wynosi 50 000 stron.
    ;)

  • 7. Data: 2012-11-03 23:07:03
    Od: Paweł <b...@w...pl>

    > U mnie w biurze potrafimy wydrukować ponad 30 000 kartek (większość to
    > dwustronnie), czyli bez problemów przebieg miesięcznie wynosi 50 000 stron. ;)

    Az tak źle u mnie nie będzie ;-p

  • 8. Data: 2012-11-05 10:13:42
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-11-01, o godz. 21:09:29
    Paweł <b...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Istotne jest by drukarka posiadała automatyczny duplex i pracowała w
    > sieci (wbudowana karta sieciowa). Planowany koszt zakupu to ok 1500

    Zapomnij o tej cenie przy takim planowanym obciążeniu. Dodatkowo
    zerknij na warunki gwarancji - przy dużej ilości wydruków to się
    przydaje. Kolejna rzecz to policz koszt materiałów eksploatacyjnych
    przy takim obciążeniu przy założonym czasie eksploatacji. Bo zwykle
    tak jest że tania drukarka wychodzi drogo w eksploatacji o czym zwykle
    zapomina patrząc na atrakcyjna cenę samego sprzętu.

    Zdrówko