  • Data: 2017-03-28 09:38:09
    Temat: Re: Druk dwustronny - jak? (długi wątek)
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 27 marca 2017 19:55:11 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > W układach cyfrowych dość dużo tych ścieżek potrafi być.
    >
    > Powiedz mi, jaką prędkość posuwu stosowałeś? Ja z ostrożności ustawiłem
    > 200mm / minutę. Grawerowanie zrobiłem tylko raz aby się nauczyć i od
    > tego czasu nie tykam tej techniki.

    Posuw sie ustawia dla konkretnego freza.
    W praktyce trudno znaleźć tablice z predkosciami skrawania bo je powinien podać
    producent frezu. A zazwyczaj frezy są z allegro i nie wiadomo ile producent podaje :)

    Ja ustawiam zazwyczaj posuw na oko. Czyli robie pare przejazdów z różnymi
    predkosciami obrotowymi i patrze jak wyglądają krawędzie ścieżek. Jak są równe i bez
    zadziorów to podnosze pbroty tak długo aż sie zaczynają robic gorsze. Nastepnie
    obniżam obroty o jakieś 10-15% i testuje posuwy.

    Zazwyczaj konczy sie gdzieś w okolicy 400mm/sek ale to mocno zalezy od sztywnosci
    maszyny i jej drgań rezonansowych/nierezonansowych.

    Kup frezów na zapas i pare spal/połam to będziesz wiedział gdzie lezy ich granica :)

    > W międzyczasie oświecił mnie kolega Piotr :-) Podał mi link do artykułu
    > jak to się powinno robić. Sprawa jest jeszcze prostsza. Maszyna CNC ma
    > coś takiego jak transformacje.

    Maszyna nie ma nic takiego. Twój program do jej sterowania może takie cos mieć.
    Ja poganiam moja mach3 ale nie kojarze takiej opcji.

    Jest inna metoda jaką tam nizej ci ktos podał:

    Wiercisz sobie punkt w dowolnym miejscu i przez niego wtykasz drucik.
    Nastepnie w drugim miejscu wiercisz drugi punkt (po przekątnej) i masz w ten sposób
    dokładnie wypozycjonowany element.
    Tak długo jak maszyna nie gubi kroków albo sobie nie zmienisz koordynat bazy to
    możesz z takiego zamocowania korzystać ponownie. W praktyce po ponownym włączeniu
    maszyny może sie okazać że trzeba miec nowy zestaw dwu dziurek.

    Dodatkowo jedną rade ci dam jeszcze:

    U mnie 95% frezów połamało sie bo materiał sie poruszył. Podobnie z prototypami.
    60% prototypów było do wyrzucenia bo materiał był źle zamocowany. 40% to moje bledy w
    procesie projektowania.

    Jesli zamierzasz tylko kleić pcb do blatu maszyny to słabo to widze.
    Lepsze rezultaty sie osiaga przy przykręcaniu materiału do blatu. Tylko wtedy trzeba
    pilnować aby frez nie wszedł w kolizje ze śrubami...