  • 11. Data: 2011-03-20 12:07:55
    Temat: Re: Dozymetr elektroniczny bez tuby Geigera
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Mar 2011 12:54:18 +0100, Michoo wrote:
    >Jedna z teorii (nie pamiętam tylko, czy uznana naukowo, czy raczej taka
    >"z otchłani") głosi, ze niewielkie dawki promieniowania wpływają
    >pozytywnie na organizm.

    To sie rzekomo zaczelo od tego ze mieszkancy Hiroshimy i Nagasaki
    wcale nie maja wiekszej smiertelnosci, czy wrecz maja mniejsza.

    J.

  • 12. Data: 2011-03-20 12:14:07
    Od: "kk" <...@...pl>

    > To sie rzekomo zaczelo od tego ze mieszkancy Hiroshimy i Nagasaki
    > wcale nie maja wiekszej smiertelnosci, czy wrecz maja mniejsza.

    W czasach Skłodowskiej też doszukiwano się pozytywnych skutków.
    A sama miała lampkę nocną z radu i polonu.

  • 13. Data: 2011-03-20 12:16:11
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 20 Mar 2011 12:54:18 +0100, Michoo napisał(a):

    > Jedna z teorii (nie pamiętam tylko, czy uznana naukowo, czy raczej taka
    > "z otchłani") głosi, ze niewielkie dawki promieniowania wpływają
    > pozytywnie na organizm.
    To zjawisko sie nazywa hormeza radiacyjna.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 14. Data: 2011-03-20 12:24:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Mar 2011 13:14:07 +0100, kk wrote:

    >W czasach Skłodowskiej też doszukiwano się pozytywnych skutków.
    >A sama miała lampkę nocną z radu i polonu.

    Ponoc nawet kremy promieniujace byly. Przeciez to musi byc lepsze niz
    zwykle lanolinowe mazidlo :-)

    J.

  • 15. Data: 2011-03-20 12:35:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Ponoc nawet kremy promieniujace byly. Przeciez to musi byc lepsze niz
    > zwykle lanolinowe mazidlo :-)

    A teraz to nie ma inhalacji radonowych?

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2011-03-20 12:41:24
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-03-20 11:28, kk pisze:
    > Czyli jest to mozliwe do wykonania w domu, ale pojawia sie maly problem.
    > Aby sprawdzic czy dziala musialbys miec zródlo promieniowania alfa, beta,
    > gamma.
    >
    > A to juz nie jest zbyt legalne ani bezpieczne.

    W pełni legalne i bezpieczne: świecące koszulki żarowe na palniki gazowe
    zawierające tor (takie siedzą np. w krakowskich Sukiennicach), starsze
    lepsze obiektywy z tymże i lantanem, starsze zegarki świecące czy nawet
    wybrane... marmurkowe płytki. Miałem kiedyś taką podłogę w korytarzu,
    dwie z kilkuset miały trzy razy większą radiację od tła (co i tak jest
    niczym).

    > Pamietam przypadek gdy gosciu wyjal sobie takie zródelko ze starego
    > detektora dymu.
    > Wlozyl do kieszeni i jechal autobusem do domu. Z autobusu zabrala go
    > karetka.

    Ludzie dzielą się na tych, którzy wierzą w takie bzdury i trzęsą teraz
    gaciami i mniejszą niestety resztę.

    --
    pozdrawia Adam
    /gdy wstaję o dziesiątej myślę, że świat jest niesprawiedliwy i to jest

  • 17. Data: 2011-03-20 13:06:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Mar 2011 13:41:24 +0100, Janko Muzykant wrote:

    >W pełni legalne i bezpieczne: świecące koszulki żarowe na palniki gazowe
    >zawierające tor (takie siedzą np. w krakowskich Sukiennicach), starsze

    Albo po prostu probka izotopu. Kiedys widzialem calkiem niezla oferte,
    teraz na szybko google podaje

    http://www.nbl.doe.gov/htm/lists/plutonium_certified
    _reference_materials_price_list.htm

    Troche drogo. No i to USA - ciekawe jestem jak sie nasze prawo
    zapatruje na zakup takiej 1mg probki ..

    J.

  • 18. Data: 2011-03-20 13:07:50
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Ludzie dzielą się na tych, którzy wierzą w takie bzdury i trzęsą teraz
    > gaciami i mniejszą niestety resztę.

    Jako szczęśliwy posiadacz całkiem fajnego dozymetru produkcji
    radzieckiej kupionego z 15 lat temu li tylko z powodu jego symbolicznej
    ceny właśnie jestem na etapie zastanawiania się kiedy najlepiej wystawić
    go na Allegro żeby uzyskac najlepsza cenę, nawet nie wiem czy nie lepiej
    wystawić na eBay-u :) To będzie chyba największy z niego pożytek :)

  • 19. Data: 2011-03-20 13:13:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Mar 2011 14:07:50 +0100, Padre wrote:
> [...]
    >ceny właśnie jestem na etapie zastanawiania się kiedy najlepiej wystawić
    >go na Allegro żeby uzyskac najlepsza cenę, nawet nie wiem czy nie lepiej

    Chyba wlasnie teraz

    >wystawić na eBay-u :) To będzie chyba największy z niego pożytek :)

    Jak w dobrym stanie zewnetrznym to ebay.de moze byc swietny.

    J.

  • 20. Data: 2011-03-20 13:18:11
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 20 Mar 2011 14:07:50 +0100, Padre <P...@n...net> wrote:

> [...]
    >go na Allegro żeby uzyskac najlepsza cenę, nawet nie wiem czy nie lepiej
    >wystawić na eBay-u :) To będzie chyba największy z niego pożytek :)

    Eee:
    * zaczynasz apokaliptycznie gadać od rzeczy;
    * szczególnie na portalach alternatywnych;
    * pakujesz ten dozymetr w nową obudowę, dodajesz błyskające
    światełka, bzzzzzt, ping oraz komputer;
    * teraz oferujesz usługi komputerowej analizy skażenia atoomwego
    oferując przy okazji preparaty lecznicze: lewatywy, sole, tabletki,
    poradniki;
    * i już zaczynasz zarabiać.
    ;)
    --