    From: LordBluzg(R) <s...@o...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dowód rejestracyjny i OC na inne nazwiska
    Date: Sat, 11 Apr 2015 13:43:28 +0200

    W dniu 2015-04-10 o 21:31, Antresolka pisze:

    > Dzięki wielkie, jedynie Ty odpowiedziałes merytorycznie :)
    >
    > I odniosę się też tutaj do reszty wątku, bo wygląda, że tylko Ty
    > zrozumiałeś 'intrygę' ;) Jest jak piszesz - umowa była w szufladzie, a
    > OC było przedłużane na poprzedniego właściciela, co było oczywiście
    > za obopólną zgodą, i tak wszytsko 'zostaje w rodzinie'. A to dlatego,
    > że nie mam czasu (łamane przez nie chce mi się;) przerejstrowywać
    > auta, i jakoś uznawaliśmy, że lepiej (np. jak policja zatrzyma), żeby
    > w OC i w dowodzie rej. były te same dane.

    Musisz ewentualnie uważać na "głupiego" policjanta, który stwierdzi:
    "Niezgodność dokumentów ze stanem faktycznym" i zabierze dowód R.
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisyno,241,65025,0,
    0,20140430,3,0.html
    punkt 7.
    ...No bo w dowodzie jest inny właściciel niż faktycznie...
    Mandatu za to nie ma.

    Co do reszty odpowiadaczy, to popsuły im się nagle komputery, stąd cisza
    chyba :) Jak naprawią sobie, to może wpadną i zrobią jakieś "mea culpa"
    czy cuś :) w końcu ponoć to ludzie na poziomie :D anie jakieś zwykłe trolle.

> [...]
    > gość z tył stuknął i z jego OC mieli mi wypłacić za naprawę, to
    > ubezpieczyciel się przyczepił, że to przeciez nie moje auto (bo nie
    > moje dane w OC i dowodzie). Na co ja pokazuję tą umowę kupna -
    > sprzedaży i wtedy bez problemu wpłacili mi całą sumę na moje konto.
    > Tak więc jedno już wiemy: OC + rejestracja na nazwisko X, a właściciel
    > auta: Y - dla ubezpieczyciela to nie robi żadnego problemu, wypłaca
    > właścicielowi auta (Y). Ale nie wiem, jak by to wyglądało w
    > configuracji, że tylko dowód na X, reszta na Y... M.in. stąd ten wątek

    Taktak, ale zauważ że TWÓJ ubezpieczyciel nadal nic nie wiedział o
    sprzedaży pojazdu. Poniekąd Gotfryd wysunął przypuszczenie, że jeśli TY
    spowodujesz dużą szkodę i ktoś zacznie "dochodzić", ubezpieczalnia może
    Tobie zwrócić składki i wypiąć się na wypłacenie szkody z tyt OC a
    jeszcze UFG dołoży swoje 3tys. Nie spotkałem się z taką sytuacją przy OC
    ale różnie to bywa...
    Co prawda wszystkie regulacje prawne, obecnie stosowane mają jako
    PRIORYTET utrzymanie ciągłości ubezpieczenia a tutaj z Twojej strony
    nie było jakiejkolwiek przerwy. Nie zgłębiałem dotąd jak się
    ubezpieczyciel zachowa. To nie jest jednak ZUS :)

    :)

    --
    LordBluzg(R)