  • 11. Data: 2011-11-08 11:04:08
    Temat: Re: "Doświetlanie" zakrętów p-mgielnymi?
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-11-08, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Nie. To wina kierowców, którzy nie pamiętają o swoich obowiązkach.
    >
    > Kiedyś nie było obowiązku jazdy w pasach bezpieczeństwa w mieście. I
    > był wieczny problem "panie władzo, dopiero co z miasta wyjechałem".

    Najlepsi byli ci, którzy co teren zabudowany to odpinali pasy i na
    koniec zapinali. Nawet jak to była wieś długa na sto metrów :)

    > Podobnie jest ze światłami - jak nie ma obowiązku jazdy przez cały
    > czas, to nawet najgorsza ulewa nie zmusi niektórych matołów do
    > włączenia świateł pomimo obowiązku szczególnego.
    >
    > Przy okazji przypominam, że ten sam przepis, który nakazuje włączanie
    > świateł zezwala na ich wyłączanie w korkach - art. 51 ust. 7 PoRD.

    Dla niektórzych ten przepisa jest tak zły, że nie mogą go doczytać do
    końca :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 12. Data: 2011-11-08 15:49:34
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-11-07 17:32, megrims wrote:

    > Vectra C miała oddzielne żarówki w kloszach do doświetlania
    > zakrętów. Niestety większość aut doświetla przeciwmgielnymi.
    > Łącznie z merolami i bumami. Skoda również tak ma.

    BMW (Adaptive) Dynamic Xenon w wielu modelach.
    http://www.youtube.com/watch?v=etNeXbkG7Og
    http://www.youtube.com/watch?v=Fl2dOtpy-WE&feature=r
    elated

    Podobne rozwiązania w wypadku innych marek.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 13. Data: 2011-11-08 18:05:28
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 08 Nov 2011 08:08:25 +0100, w <j9akh9$i86$1@news.onet.pl>, omega_fan
    <o...@n...org> napisał(-a):

    > No cóż, wina tych baranów którzy uchwalili jazdę na światłach w dzień, w
    > mieście.

    Po pierwsze to wina raczej producentów, jazda w dzień obowiązuje nie tylko w PL
    i czujnik zmierzchu/światła dzienne nie jest drogą technologią.

    Po drugie w dzień to doświetlanie nie przeszkadza, wygląda tylko buracko.
    Bardziej w nocy/deszczu, gdy kierownik skręca, a i tak w niczym mu to nie
    pomaga.

  • 14. Data: 2011-11-08 18:08:18
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 07 Nov 2011 20:31:39 +0100, w
    <2...@4...com>, jerzu
    <t...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Niekoniecznie. Przed wejściem przepisów dotyczących świateł dziennych
    > (świecące tylko z przodu) można było w Polsce kupić auta, które takie
    > światła, niezgodne z obowiązującymi przepisami, miały. I auta te były
    > homologowane.

    Ale na tej samej zasadzie działa to doświetlanie. Teoretycznie nie można,
    praktycznie takie auta niezgodne z prawem homologuje się.

  • 15. Data: 2011-11-08 21:25:09
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Mon, 07 Nov 2011 18:34:39 +0100, marcin napisał(a):

    > mnie raczej ciekawi czy jest to zgodne z prawem

    Już była dyskusja :)

    http://tnij.org/swiatla_pm

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 16. Data: 2011-11-08 21:30:04
    Od: J_K_K <j...@i...fm>

    W dniu 2011-11-08 15:49, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

    > BMW (Adaptive) Dynamic Xenon w wielu modelach.
    > Podobne rozwiązania w wypadku innych marek.

    Niedawno odebrany "szkodnik" jak najbardziej doświetla
    głównym ksenonem ;-)

    --
    Pzdr

    JKK

  • 17. Data: 2011-11-08 21:58:07
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2011-11-07 20:31, jerzu pisze:

> [...]
    > (świecące tylko z przodu) można było w Polsce kupić auta, które takie
    > światła, niezgodne z obowiązującymi przepisami, miały. I auta te były

    Te przeznaczone na rynek polski miały dezaktywowane niezgodne z polskimi
    przepisami światła DRL. Tak przynajmniej było w przypadku Renault.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 18. Data: 2011-11-09 16:39:15
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Tue, 08 Nov 2011 21:58:07 +0100, R2r <b...@a...pl> wrote:

    >Te przeznaczone na rynek polski miały dezaktywowane niezgodne z polskimi
    >przepisami światła DRL. Tak przynajmniej było w przypadku Renault.

    Nie wiem jak było w przypadku Renaulta, ale w przypadku Fiata one
    działały. Podobnie było np. z Audi.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 19. Data: 2011-11-09 17:38:44
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2011-11-09 16:39, jerzu pisze:
    > Nie wiem jak było w przypadku Renaulta, ale w przypadku Fiata one
    > działały. Podobnie było np. z Audi.

    Z tego co pamiętam (mowa o samochodach przeznaczonych na rynek polski a
    nie o prywatnie importowanych) to Audi/VW miały włączane razem z tylnymi
    pozycyjnymi. Renault z kolei blokowało możliwość ich włączania ponieważ
    właśnie nie mogły spełnić wymogów polskiego prawa.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __