  • 1. Data: 2012-06-07 22:34:26
    Temat: Dostawczak firmowy
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Jako że poprzedni padł (z 4-tym silnikiem) czas się rozglądnąć za nowym.
    Jestem namawiany na Kangoo w wersji MAXI, 2 osobowy.
    Poczytałem trochę w sieci, ale poza tym że ma problem z łosiem, to nic
    sensownego się nie dowiedziałem.
    Konfiguracyjnie pasuje idealnie, ale nie miałem jeszcze nigdy francuza,
    a tym bardziej Renówki, więc nie wiem co sądzić.
    Macie jakieś doświadczenia? A może warto za czymś innym się rozglądnąć?
    Ważne dla mnie:
    - 2 osoby,
    - możliwie długi (idealnie 3m niekoniecznie na całą szerokość),
    - najchętniej cały w blachach,
    - nośność bez znaczenia,
    - sensowny ON.

    Irek.N.

  • 2. Data: 2012-06-07 22:46:49
    Temat: Re: Dostawczak firmowy
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości grup

    > Konfiguracyjnie pasuje idealnie, ale nie miałem jeszcze nigdy francuza, a
    > tym bardziej Renówki,

    I lepiej dla Ciebie, niech tak zostanie.
    Wszystko z tej firmy najlepiej omijać szerokim łukiem.

  • 3. Data: 2012-06-08 09:36:25
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2012-06-07 22:34, Irek N. pisze:
    > Jako że poprzedni padł (z 4-tym silnikiem) czas się rozglądnąć za nowym.
    Co to było?
> [...]
    > Konfiguracyjnie pasuje idealnie, ale nie miałem jeszcze nigdy francuza,
    > a tym bardziej Renówki, więc nie wiem co sądzić.
    Różne opinie krążą - od "nigdy więcej..." do "żaden inny..."
    > Macie jakieś doświadczenia? A może warto za czymś innym się rozglądnąć?
    Doblo, lub Berlingo/Partner - z tym, że ten pierwszy ma wersję "długą".
    co by Ci bardziej odpowiadało.
    > Ważne dla mnie:
    > - 2 osoby,
    Każdy z dostawczaków ma wersję "blaszanka" :)
    > - możliwie długi (idealnie 3m niekoniecznie na całą szerokość),
    To ma być długość mierzona po podłodze? czy możliwość załadowania np.
    elastycznych listew 3m?:
    Bo pełne 3m podłogi to dopiero w klasie Ducato / Transit...
    > - najchętniej cały w blachach,
    > - nośność bez znaczenia,
    Lekkie rzeczy - to nie problem, ważniejsza jest objętość.
    > - sensowny ON.

    Zobacz Fiata Doblo - w tej klasie bardzo solidne rozwiązanie.

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 4. Data: 2012-06-08 09:46:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:

    > nie miałem jeszcze nigdy francuza,
    > Różne opinie krążą - od "nigdy więcej..." do "żaden inny..."

    To drugie raczej z gatunku "dopiero kupiłem i czekam aż się zepsuje pierwszy
    raz, a potem już pójdzie.....".

  • 5. Data: 2012-06-08 10:57:02
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2012-06-08 09:46, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:

    > To drugie raczej z gatunku "dopiero kupiłem i czekam aż się zepsuje
    > pierwszy raz, a potem już pójdzie.....".

    Nie miałem osobistej styczności z żadną renówką - więc nie wyrażam ocen
    kategorycznych...

    Miałem Berlingo I wersję i zepsuła mi się deska rozdzielcza (płyta
    chodnikowa ;) ) atrapa i reflektor (Wartburg ;) )...

    Miałem Doblo i zepsuł mi się aż zamek tylnych drzwi - więc było zabawy
    bo auto z kratką...

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 6. Data: 2012-06-08 11:35:48
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Irek N. nabazgrał(a):

    > Macie jakieś doświadczenia? A może warto za czymś innym się rozglądnąć?

    Znajomy kupił kangura i jest bardzo zadowolony ... mi ciężko powiedzieć
    więcej bo nie jeździłem.

  • 7. Data: 2012-06-08 11:59:13
    Od: Laisar <k...@o...pl>

    > Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał:
    >
    > Macie jakieś doświadczenia? A może warto za czymś innym się rozglądnąć?

    Kangur jest wporzo - ale też konkurencja jest dość wyrównana i w
    zasadzie prawie każdy wybór jest dobry.

    Radzę raczej zwrócić uwagę nie tylko na cenę, ale też na koszty
    serwisowania - przeglądy / kontrakty serwisowe. Nie wiem dokładnie jak
    teraz, ale tak ze 2 lata temu Reno było w tek kategorii średniakiem -
    najlepszy ogólnie był Opel, VW najdroższy, ale z najsłabszymi
    warunkami (choć podobno negocjowalnymi przy większych zakupach), PSA /
    FIAT / Ford też miały słabe warunki, ale przynajmniej stosunkowo
    niskie ceny.

  • 8. Data: 2012-06-08 11:59:30
    Od: Laisar <k...@o...pl>

    On 7 Cze, 22:46, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:

    > I lepiej dla Ciebie, niech tak zostanie.
    > Wszystko z tej firmy najlepiej omijać szerokim łukiem.

    Pitolenie - takie opinie są o każdej marce. A tymczasem jako-tako
    umotywowane są tylko czasami względem danego modelu, jego wersji
    silnikowej, i to jeszcze najczęściej z pewnych roczników (zwłaszcza
    początkowych po rozpoczęciu produkcji, ale nie tylko). Przykładów na
    każdy przypadek jest na pęczki.

    (Choć oczywiście nie ma nic bardzo dziwnego w pluciu jadem przez
    osoby, które się "przejechały"...).

  • 9. Data: 2012-06-08 12:10:43
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 08/06/2012 10:59, Laisar wrote:

> [...]
    > każdy przypadek jest na pęczki.
    >
    > (Choć oczywiście nie ma nic bardzo dziwnego w pluciu jadem przez

    Odkąd pozbyłem się swojego drugiego Megane i kobiety 306 sprawiających
    regularne problemy, też żadnego francuskiego samochodu kijem nie tykam.
    Czy to się liczy jako doświadczenie, czy też pitolę?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 10. Data: 2012-06-08 13:25:28
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Przejechałem się byłem przez serwisy.

    Generalnie cenowo wszędzie jest podobnie, różne są natomiast możliwości
    samochodów.

    1. Odpadł Partner, jako jedyny nie ma składanej siatki, więc w zasadzie
    ogranicza przestrzeń do 2m. Odniosłem wrażenie że to osobówki przede
    wszystkim.

    2. Citroen nie sięga 3m, ale niewiele brakuje, cenowo... jak Kangoo.
    Podobał mi się nawet, ale nic nie znalazłem takiego, abym mógł
    powiedzieć, że faworyt (no może to że czerwony w standardzie) ;)

    3. Kangoo... to już wiadomo. Też problem z 3m, też mi się podoba. YT
    twierdzi uparcie, że łosia nie przechodzi.

    4. Ciekawostka - Doblo w wersji Cargo. Sięga 3.4m paką, składa się
    podobnie jak Kangoo, ładny wewnątrz i z silnikiem 105 koni cenowo
    podobnie do Kangoo z 110-ką (oczywiście są drobne różnice w wyposażeniu
    na korzyść Kangoo, inaczej był by minimalnie droższy).

    __
    Irek.N.