  • 51. Data: 2020-10-27 19:55:18
    Temat: Re: Domofony w blokach i wieżowcach
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-10-27 o 18:23, heby pisze:
    > Co do mifare to trwa to troche dłużej[1] i też są stosowane pudełka, ale
    > nie zanabyłem, bo droższe niż $5.
    >
    > [1] Coś tam trzeba rozkodować ale na szczęscie giganci security stosują
    > zawsze ten sam klucz, domyślny, jak w Szwejku.

    Sądzę, że:
    - gdyby dla mifare chodziło tylko o ID to trwałoby tyle samo co Unique,
    - jeśli chodzi o coś więcej i to mifare Clasic to o ile wiem złamanie
    tych kart to kwestia chwili i nie ma to nic wspólnego z tym samym
    kluczem tylko ze słabym algorytmem i słabym generatorem liczb losowych.
    - jeśli to byłyby karty mifare Plus, albo mifare Desfire to nie sądzę,
    aby dały się skopiować, no chyba, że faktycznie ktoś zostawi klucz domyślny.

  • 52. Data: 2020-10-27 20:44:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rn8dl5$nk2$1@dont-email.me>
    user ddddddddddddd pisze tak:

    > może być i nie pytaj mnie dlaczego
    > pierwsze lepsze panele:
    > https://pacgdx.com/products/gdx-door-entry/gdx5-full
    /gdx5-full-entr
    > ance-panels https://www.entrotec.com/_assets/img/elite.jpg

    no jest na zdjęciu, szok

    Oblazłem dziś cztery klatki i był tylko guzik concierge
    Blok ma 3 miesiące.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 53. Data: 2020-10-27 21:14:56
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > bezpieczeństwa nie zapewniają żadnego ale klatki
    > nie mogą być szybko dostępne w stylu wbiegam i sikam.

    Jakieś 25 lat temu mój kolega uratował życie dzięki domofonowi
    prawdopodobnie. W środku nocy jakiś zwyrol go gonił - facet na szczęście
    zdążył wpaść do swojej klatki i zatrzasnąć za sobą drzwi.
    Drugie szczęście, że były na tyle solidnie zrobione, że mimo szarpania
    się nie otworzyły.

    Kolega wracał późną nocą z pracy - po prostu ktoś szukał zaczepki.
    Kolega jest muzykiem, w dodatku niósł instrument, więc mógłby mieć
    problem z obroną.

    Niestety innemu facetowi się nie udało tej nocy i został zabity na tym
    samym osiedlu.

    wszystko zależy od sposobu użytkowania, jak ze wszystkim.

  • 54. Data: 2020-10-28 07:59:15
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 27.10.2020 o 19:44, PiteR pisze:
    > in <news:rn8dl5$nk2$1@dont-email.me>

    /gdx5-full-entr

    > no jest na zdjęciu, szok
    >
    > Oblazłem dziś cztery klatki i był tylko guzik concierge
    > Blok ma 3 miesiące.

    zgadza się, jak jest concierge to nie ma przycisku trade, bo wtedy
    concierge ma zdecydować, czy cię wpuścić.
    Sprawdź 'niezsieciowane' bloki

    Lukasz

  • 55. Data: 2020-10-28 08:00:36
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 27.10.2020 o 12:53, yabba pisze:

    > Osoby niepożądane nie mogą używać tego przycisku, ponieważ on jest TYLKO
    > dla listonosza, kuriera itp., a nie dla osób niepożądanych. Dla takich
    > osób mógłby być następny przycisk "Persona non grata", który nie
    > otwierałby drzwi. Wtedy osoby niepożądane miałyby swój przycisk, który
    > mogłyby naciskać.

    dokładnie tak to działa :)

    Lukasz

  • 56. Data: 2020-10-28 08:11:53
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 26.10.2020 o 21:40, J.F. pisze:
    > Dnia Mon, 26 Oct 2020 16:55:16 +0100, Piotr Gałka napisał(a):
    >
    > Ale jak przyjdzie gosc - koszmar. Bo mieszkan od 1A do nnC,
    > a na klawiaturce same cyfry. Instrukcji nie ma, trzeba wpisac kod
    > mieszkania - nie ten otwierajacy, tylko taki numer, co sie dopiero
    > tlumaczy na to przykladowe 13B. I to sie nawet gdzies na wyswietlaczu
    > pokazuje i mozna wybrac z listy - ale kompletnie niezrozumiale.

    znam ten system, nie będę wspominał nazwy - którymś klawiszem można
    dodać litery (chyba * wciskana szybko daje po kolei A,B,C...). Kumaty
    instalator powinien informację o tym na wyświetlacz wyrzucić. System ten
    ma więcej zalet - możesz albo programować wszystko z palca (numer
    mieszkania przypisany do danego wyjścia w danym module, słuchawki nie są
    adresowalne tylko moduły przesyłające sygnał dzwonienia) albo
    programatorem za miliony monet (tylko pamiętaj, że program siedzi w
    panelu wejściowym, więc jak padnie tam wyświetlacz albo ktoś zniszczy to
    z palca od nowa...
    No i najlepszą "funkcją" tego systemu jest wspólna linia audio - po
    pewnym czasie słuchawki padają, napięcie spada z 12 do 4V lub mniej,
    audio przestaje działać (a może nawet więcej niż tylko audio, nie
    pamiętam) i trzeba sprawdzać piętro po piętrze i wypinać uszkodzone
    słuchawki (świetna zabawa w 23-piętrowym bloku, szczególnie że jak
    przestaje działać, to już nie jedna a kilka słuchawek jest uszkodzonych...)

    Lukasz

  • 57. Data: 2020-10-28 08:16:22
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 27.10.2020 o 17:05, Piotr Gałka pisze:

    > Taki nam założyli tu gdzie teraz jestem. Kurier dzwoni na telefon, że
    > stoi przy domofonie i nie można mu otworzyć dopóki mu się nie powie co
    > ma wcisnąć aby zadzwoniło.
    >
    > Dla mnie to jakiś inteligentny inaczej to wymyślał. Skąd się tacy ludzie
    > biorą i jakim cudem ich dzieła w ogóle jakoś działają?
    > P.G.

    popatrz na to z drugiej strony: ktoś przewierca kabel i robi zwarcie.
    port słuchawki jest odizolowany, nic się nie dzieje, cała reszta działa.

    Lukasz

  • 58. Data: 2020-10-28 09:49:21
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/10/2020 19:55, Piotr Gałka wrote:
    > Sądzę, że:
    > - gdyby dla mifare chodziło tylko o ID to trwałoby tyle samo co Unique,

    Nie mam za dużo, pod ręką kart i systemów na mifare. Ale kupiłem na ali
    kiedyś "programowalne mifare" i używając softu z telefonu (z nfc) udało
    się wykonać "częsciowego klona" czyli jakąś część ID udało się
    przenieśc, ale reszty nie. Doczytałem, że reszta wymaga algorytmu brute
    force na kompie i trwa to kilka chwil. Nie chciało mi się, nie miałem
    wtedy komputera.

    Karta po klonowaniu nie działała, ale powodowała ciekawą konfuzję
    czytników hotelowych, blokowały się i coś je wybudzało po kilku sek
    (watchdog?). Natomiast czytnik do prądu działał bez problemu na klonie
    (na czystej karcie nie działał).

    Wszystkie inne hotele w jakich byłem to unique. Do zastąpienia
    breloczkiem, co robie jak tylko mogę.

  • 59. Data: 2020-10-28 10:20:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

> [...]

    >Dla mnie to jakiś inteligentny inaczej to wymyślał. Skąd się tacy
    >ludzie biorą i jakim cudem ich dzieła w ogóle jakoś działają?

    Piotrze, ale moze to uzasadnione.
    Kwestia zasilania, komunikacji, odpornosci na awarie itp - jak "stacja
    domowa" nie jest aktywowana, to nie dziala.
    Aktywuje sie z panelu bramy.

    Dalej kwestia np dlugosci dzwonka - trudno aby gosc przy bramie
    trzymal przycisk dlugo, wiec przychodzi sygnal
    "gosc u bramy", a stacja domowa ma piszczec ... umiarkowanie dlugo.

    Oczywiscie mozna tez calkiem po staremu - po przycisku na kazde
    mieszkanie, i zero komplikacji ...

    J.

  • 60. Data: 2020-10-28 10:48:23
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 27-10-2020 o 18:05, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    >
    > Dla mnie to jakiś inteligentny inaczej to wymyślał. Skąd się tacy ludzie
    > biorą i jakim cudem ich dzieła w ogóle jakoś działają?

    To jest logiczne następstwo działania domofonowych systemów sieciowych,
    które mogą obsługiwać kilka przejść. Jest na przykład osiedle z kilkoma
    furtkami na teren i z dwoma wejściami na każdą klatkę w każdym bloku.
    System nie wie, które przejście chcesz otworzyć po naciśnięciu przycisku
    na unifonie. Dopiero po otrzymaniu wywołania od danego wejścia i
    podjęciu rozmowy, wiadomo jakie przejście ma się otworzyć po naciśnięciu
    guzika otwarcia na unifonie.
    Są opcje na otwieranie bramy przez dedykowany przycisk na unifonie, ale
    zwykle brama jest jedna na całe osiedle, więc system nie ma problemu ze
    zrozumieniem co mieszkaniec chce otworzyć.
    Dodatkowo, w większości systemów, dekoder adresu wywołania w unifonie
    nie potrafi sam nawiązać połączenia w stronę kasety domofonowej lub
    innego aparatu.
    Jest niewiele systemów, które mają tzw. łączność zwrotną do portiera
    (czyli wyróżnionego aparatu w systemie). Znam tylko jeden system, który
    działa jak wewnętrzny telefon i można dzwonić sobie do wszystkich sąsiadów.
    Nie znam żadnego systemu, który umożliwia połączenie zwrotne z
    mieszkania do kasety rozmównej przy wejściu.

    Tylko proste systemy analogowe umożliwiają otwieranie drzwi bez
    wcześniejszego wywołania, ale one obsługują standardowo jedno wejście.
    Można rozszerzyć ilość wejść do tylu ile jest przycisków na unifonie,
    ale mieszkaniec musi sam wiedzieć z którego wejścia dzwoni do niego gość
    i nacisnąć przycisk otwierania przypisany do wybranego wejścia.
    Dodatkowo rozmowa jest słyszalna w pozostałych kasetach przy wejściach.

    Okablowanie jest zwykle w stylu 4+n, gdzie 4 żyły to masa, głośnik,
    mikrofon, otwieranie elektrozaczepu, a n to ilość mieszkańców w bloku.
    Taki domofon analogowy nie nadaje się do zastosowania na osiedlu o kilku
    wejściach. W dużych blokach ten system jest bardzo upierdliwy. Przy 100
    lokalach wymaga prowadzenia kabla minimum 104 żyłowego od kasety przy
    wejściu.

    Stosując analogię dla otwierania wejścia bez wcześniejszego wywołania,
    to tak jakby wymagać, żeby naciśnięcie przycisku wyjścia w Systemie
    Kontroli Dostępu otwierało jednocześnie wszystkie przejścia. Byłoby to
    bardzo wygodne dla użytkowników.

    yabba