-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!newsfeed.CARNet.hr!aioe.org!peer02.ams4!peer.am4.highwind
s-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neos
trada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Domofony w blokach i wieżowcach
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <5f955f3c$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<7...@g...com>
<5f956b1c$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<rn67b3$v4u$1$horizn@news.chmurka.net>
<X...@1...0.0.1>
<rn9k17$vvm$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<5f993e69$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
<5f994e21$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
<5f997328$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
<rnbtje$dhl$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<6...@g...com>
<rnc3l6$gp7$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<7...@g...com>
From: yabba <...@...pl>
Date: Wed, 28 Oct 2020 19:08:24 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.4.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <7...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 96
Message-ID: <5f99b39b$0$568$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.72.53.2
X-Trace: 1603908507 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 568 89.72.53.2:54560
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 6857
X-Received-Body-CRC: 2115226975
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:758575
[ ukryj nagłówki ]W dniu 28-10-2020 o 17:24, Dawid Rutkowski pisze:
> W dniu środa, 28 października 2020 16:44:40 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
>>>>> Podejrzewam, że nie opłaca się utrzymywanie oddzielnej linii softu w
>>>>> centralkach tylko do obsługi instalacji jednowejściowych.
>>>>
>>>> Nie potrzeba oddzielnej linii softu - wystarczy jedna flaga konfiguracji
>>>> lub jeden jumper na płytce.
>>>
>>> Gadasz zapewne ze sprzedawcą/instalatorem, a nie z twórcą takiego systemu, weź to
pod uwage.
>>
>> Nie oznacza to, że nie mogę prostować błędów w rozumowaniu.
>> Oczywiście ktoś może mieć oddzielną linię softu - jego wola. Ważne, że
>> nie musi.
>
> Dla sprzedawcy gotowych systemów ten "ktoś" to Chińczyk - z nimi się nie dogadasz.
> I tak naprawdę tylko dlatego w PL jeszcze funkcjonuje jakakolwiek twórczość w
dziedzinie elektroniki.
Polska produkcja domofonów ma się jeszcze całkiem dobrze. Niektóre
funkcje są dostępne podobno tylko w polskich domofonach i nigdzie
indziej. Jak na przykład "podzwanianie" w mieszkaniu przy otwieraniu
drzwi kodem.
Zawsze można zadzwonić do któregoś z producentów i porozmawiać sobie
nawet osobiście z konstruktorem.
>
>>> Ciekawe swoją drogą, ile prądu żre taki elektromagnes, mający na tyle siły, żeby
utrzymać zamkniętą furtkę?
>>
>> Według mojej wiedzy sprzed 20 lat.
>> Zwykły rygiel (czyli jak zasilany to otwarty) bierze około 12V/1A. Te
>> lepsze pewnie 12V/0.5A.
>> Elektromagnes trzymający drzwi - połowę tego - czyli 12V/0.5A lub 24V/0.25A.
>> Rygle rewersyjne (czyli funkcjonalnie jak elektromagnesy) - nie mam
>> pojęcia, podejrzewam, że mniej lub znacznie mniej niż elektromagnesy.
>
> Wow, nie wiedziałem, że istnieje coś takiego jak rygiel rewersyjny.
>
Usenet uczy, usenet bawi.
> Hmm, to działa mniej więcej tak jak system do awaryjnego (w razie awarii układu
hydraulicznego) otwierania podwozia w benku 767 - którego to systemu (elektrycznego)
wyskoczył bezpiecznik w wiekopomnym locie prowadzonym przez kapitana Tadeusza
"Bezpiecznika" Wronę - a w związku z niezauważeniem tego wyskoczenia przez załogę
(bezpiecznik schował się pod dywanik) lądowano na brzuchu (zbliża się rocznica) i
popsuto samolot. Nie trzeba dodawać, że po podniesieniu tego samolotu i wciśnięciu
bezpiecznika, podwozie się wysunęło...
>
Osobiście podejrzewam, że cały mechanizm podwozia był "sklejony" płynem
hydraulicznym, który zaczął do komory podwozia wyciekać zaraz po
starcie. Z tego co czytałem, to wsparcie techniczne z ziemi zaleciło lot
przez Atlantyk, bo w Polsce coś się wymyśli.
Po włączeniu silników elektrycznym od wysuwania podwozia, nie miały one
siły ruszyć dźwigniami i wyrzuciły bezpiecznik.
Dlatego też podwozie nie chciało wysunąć się grawitacyjnie.
Nie rozumiem jednak sytuacji, że według zeznań świadków, bezpieczniki
były sprawdzane przez pilotów i przez szefa pokładu, aby wykluczyć
przeoczenie. Jest jeszcze taka możliwość, że bezpiecznik już rozłączył
obwód, ale wyglądał na wciśnięty, a dopiero po twardym lądowaniu
wyskoczył w położenie wyłączony.
Po lądowaniu mechanizm podwozia ogrzał się powyżej zera, płyn
hydrauliczny słabiej sklejał przeguby i podwozie zaczęło normalnie działać.
> Jak widać w usenecie można się zawsze czegoś dowiedzieć, nawet jeśli coś jest tak
genialnie prostego.
> Jeśli tego nie ma zastosowanego u mnie w garażu to im zrobię jesień średniowiecza.
>
Bądź proszę ostrożny w pochopnym osądzaniu potencjalnych winnych. Są
dwie szkoły podejścia co ma się dziać po zaniku zasilania.
Kardynalną kwestią w obu przypadkach jest to, że ma być bezpiecznie.
Czyli zawsze musimy mieć możliwość wyjścia z budynku. Jeśli jest
elektrozaczep i klamka otwierająca drzwi od środka, to jest dobrze.
Jeśli od środka nie ma klamki, to musi być elektrozaczep rewersyjny i
przycisk ewakuacji fizycznie odcinający zasilanie elektrozaczepu.
Jeśli jest zwora elektromagnetyczna, to musi być od środka przycisk
ewakuacji fizycznie odcinający zasilanie do zwory, aby w przypadku braku
karty, zawieszenia się kontrolera itp. móc uciec z pomieszczenia.
Są błędnie wykonane instalacje, że przycisk ewakuacji steruje
kontrolerem i w przypadku pomyłki w konfiguracji kontrolera lub
przerwania kabla, pomieszczenie może stać się pułapką.
Nie wolno montować elektrozaczepu zwykłego i przycisku ewakuacji.
Teraz od właściciela budynku zależy jak ma wyglądać wejście do budynku
przy braku zasilania.
W przypadku elektrozaczepu rewersyjnego i zwory sprawa jest jasna. Nie
ma prądu - to drzwi są otwarte.
W przypadku drzwi z klamką od środka właściciel budynku decyduje czy
jest elektrozaczep zwykły i drzwi z zewnątrz trzeba będzie sobie
otwierać kluczem. Czy montujemy elektrozaczep rewersyjny i decydujemy
się, że bez prądu budynek będzie otworzony dla wszystkich.
Warto wspomnieć też, że ludzkość wymyśliła UPS-y i zasilacze buforowe z
podtrzymaniem akumulatorowym dla utrzymania pracy urządzeń w przypadku
przerwy w zasilaniu sieciowym.
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 28.10.20 19:21 yabba
- 28.10.20 20:15 PiteR
- 28.10.20 20:15 Piotr Gałka
- 28.10.20 20:20 heby
- 28.10.20 21:11 yabba
- 28.10.20 21:15 yabba
- 29.10.20 10:47 Piotr Gałka
- 29.10.20 11:16 Grzegorz
- 29.10.20 12:24 yabba
- 29.10.20 12:30 Jacek R.
Najnowsze wątki z tej grupy
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=