  • 11. Data: 2010-11-05 15:10:58
    Temat: Re: Dolozenie ksenonow ale sensownie - jaki wydatek?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-05 11:21, topek pisze:
    > Witam,
    > przymierzam sie do wymiany auta. Myslalem o Hyundaiu Santa FE w nowej budzie
    > (rocznik 2007-2008). niestety to auto, nawet za doplata nie oferuje ksenonow a
    > ja nie chce innych swiatel bo bardzo lubie swiatlo ksenonow w obecnym aucie.
    > Pytanie brzmi ile kosztuje dolozenie ksenonow, zeby to sens mialo (nie razilo
    > innych). Nie chce zakladac tandety za 100-200zl i razic innych ludzi. Z
    > drugiej strony wydatek 2000zl to tez nie malo. Moze ktos przerabial podobny temat.
    Po pierwsze - musisz mieć reflektory "soczewkowe" (a długie na osobnej
    żarówce). Prawdopodobnie soczewkowe będą na żarówkę H7, więc takiego
    zestawu "xenon z chin" szukaj. Może już takie masz, może są dostępne
    jako zamiennik/tuning itp.
    Po drugie - zestaw "za 200" z allegro będzie bardzo dobry, bo tani,
    szukaj tylko z palnikami 4300K a nie 6000K lub więcej, nie będziesz miał
    efektu bladegobłękitu-wieśtuning.
    Po trzecie trzeba dodać spryskiwacze (z powodów formalnych). Polecam z
    osobnym zbiorniczkiem na wodę, koszt około ~100zł zbiorniczek + pompka +
    trochę wężyków i dysze do wmontowania w zderzak. Obojętnie czy będziesz
    z niego korzystać, czy nie - pilnuj czystości świateł, szkła muszą być
    czyściutkie cały czas, bo każdy syf na szybie powoduje rozproszenie
    światła, i rażenie. Dotyczy to wszystkich świateł, ale przy ksenonach
    jest najbardziej widoczne.
    Po czwarte potrzebne jest (samo)poziomowanie, jeśli masz obecnie
    regulację "góra-dół" (czyli są silniczki) - nie ma dużego problemu
    dorobić automatyczną (największy problem to montaż mechaniczny czujników
    przy wahaczach).

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 12. Data: 2010-11-05 15:18:17
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > innych). Nie chce zakladac tandety za 100-200zl i razic innych ludzi. Z
    > drugiej strony wydatek 2000zl to tez nie malo. Moze ktos przerabial

    trzeba by zobaczyć czy Hella nie ma jakichś zestawów montażowych (coś mi się
    majaczy że są takowe), jeżeli tak to będzie pewnie też TUV na to,

    brat

  • 13. Data: 2010-11-05 15:20:05
    Od: " e^x/dx" <d...@g...pl>

    Dziwne. Przymierzałem się do tego auta i bodajże w wersji Executive
    ma xenony na bank.

    Pozdrawiam,
    e^x/dx

  • 14. Data: 2010-11-07 21:54:52
    Od: topek <topek-sp*m...@p...pl_Zamien_zero_na_o>

    W dniu 2010-11-05 15:20, e^x/dx pisze:
    > Dziwne. Przymierzałem się do tego auta i bodajże w wersji Executive
    > ma xenony na bank.
    Ale ja mowi o polasingowym 3 latku :)
    A te nie maja

    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

  • 15. Data: 2010-11-07 22:12:11
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 7 Lis, 21:54, topek <topek-sp*merom-czlon-
    w...@p...pl_Zamien_zero_na_o> wrote:
    > W dniu 2010-11-05 15:20,  e^x/dx pisze:> Dziwne. Przymierzałem się do tego auta i
    bodajże w wersji Executive

    > Ale ja mowi o polasingowym 3 latku :)
    > A te nie maja

    Ale do takiego latwiej dolozyc, jesli byly montowane fabrycznie. Hint:
    homologacja.

    pozdr
    AA